Skip to content

השר אריאל: "לשקול את סיפוח יהודה ושומרון"

יממה לפני תחילת השיחות בירושלים, בין משלחת ישראל למשלחת הפלסטינית, מצהיר השר אורי אריאל כי ביהודה ושומרון ייבנו עוד אלפי יחידות דיור נוספות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחר אמורים צוותי המו"מ הישראלי והפלסטיני להיפגש – ובינתיים, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל ממשיך לחמם את הגזרה בהודעות על בניית אלפי יחידות דיור נוספות ביהודה ושומרון – ואף מציע לשקול את סיפוח יהודה ושומרון לישראל.

בינתיים הולכת ומתקצרת סבלנותה של ארה"ב וגם הפלסטינים משמיעים איומים על פיצוץ המו"מ, עוד בטרם התחיל.

לשקול את סיפוח יהודה ושומרון. שר השיכון וצמרת יש"ע בביקור בתל ציון (צילום: ששון תירם)
לשקול את סיפוח יהודה ושומרון. שר השיכון וצמרת יש"ע בביקור בתל ציון (צילום: ששון תירם)

"אין הבדל בין יהודה ושומרון לשאר הארץ, נבנה בכל מקום. ביהודה ושומרון ובכל רחבי מדינת ישראל ייבנו בשנה הקרובה אלפי יחידות דיור". כך הכריז היום שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל. השר אריאל השמיע את הכרזתו בביקור שערך בשכונה החרדית תל ציון, בהתנחלות כוכב יעקב מצפון לירושלים.

בסיור השתתפו גם סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי; מנכ"ל מועצת יש"ע ומועצת בנימין אבי רואה; מנכ"ל אמנה, זרוע ההתיישבות של מועצת יש"ע, זאב חבר (זמביש) ונציגי החברות הבונות ומשווקות  את הפרויקט.

"נשתדל לבנות יותר בכל חלקי הארץ", אמר השר אריאל. "אין אזור שלא נבנה בו. לא ייתכן שיהיה אזור שיכתיבו לנו אם לבנות או לא לבנות. על הממשלה מוטלת הצורך החובה והזכות לבנות בכל מקום בארץ ישראל, כמתחייב מיהודי בארץ ישראל. המדינה לא צריכה לקבל היתרים כדי לבנות בכל מקום בארץ ישראל, לא בירושלים שהיא בירת ישראל, עיר הקודש. לא בתל אביב ולא באריאל ובקרני שומרון".

השר אריאל אמר עוד: "באנו לראות ולהתרשם בשטח. בחודשים הקרובים יחלו לבנות פה כ-200 דירות חדשות. יש כאן פוטנציאל לבנייה של מעל 1000 דירות בכוכב יעקב ותל ציון. מחר נהיה בשדה דב, שם אנחנו מפנים שטח ליותר מ-10,000 יחידות דיור. אנחנו בונים בנצרת עלית ונבנה גם בקרית ארבע וקרני שומרון. אנחנו עובדים בכל הכיוונים ונבנה בכל מקום: גם במרכז גם בפריפריה, גם בתל אביב גם ביהודה ושומרון ונוזיל את מחירי הדיור".

השר נשאל על סיפוח שטחי יהודה ושומרון ואמר: "יש לתקן את זה. יש בהחלט מקום לשקול וגם לעשות את זה".

סגנית שר התחבורה ציפי חוטובולי אמרה: "אין קשר בין שחרור אסירים להקפאת בנייה. מדינה צריכה לשמור על עקרונותיה ולבנות כי בנייה זה חיים. חוטובלי החמיאה לשר הבינוי והשיכון אורי אריאל: אשרינו שיש לנו שר שיכון שדואג לבנות בכל מקום בארץ ישראל. מי שחושב שבנייה מונעת שלום לא באמת רוצה שלום". 

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אמר הערב, בהתייחסו לאישור תכניות הבנייה מעבר לקו הירוק, כי הממשל האמריקני דבק בעמדות כי ההתנחלויות אינן לגיטימיות. קרי – המבקר בברזיל – אמר כי קיים שיחה "פתוחה, כנה וישירה" עם ראש הממשלה נתניהו בנושא והוסיף עוד כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עדיין מחויב מאוד להצלחת תהליך השלום.

ברשות הפלסטינית מאיימים בפיצוץ השיחות. "ישנה האצה בבנייה, ואין לזה תקדים. זה מאיים להפיל את המשא ומתן עוד בטרם הוא התחיל", אמר היום בכיר הרשות, יאסר עבד רבו, לכלי תקשורת ברשות הפלסטינית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן