Skip to content

המדינות המועדפות לעשיית עסקים ביבשת אפריקה

המדינות המועדפות הן: גאנה, אתיופיה, קניה, ניגריה ואנגולה. הדירוג התקבל במחקר של לשכת המסחר ישראל-אפריקה. אלי אבידר, נשיא הלשכה: "הגברת הפעילות הכלכלית מול יבשת אפריקה היא משימה לאומית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמשת המדינות האטרקטיביות ביותר עבור ישראל ביבשת אפריקה הן: גאנה, אתיופיה, קניה, ניגריה ואנגולה. חמשת המדינות הכי פחות אטרקטיביות עבור ישראל, בגלל שאין יחסי דיפלומטיים איתן וקיימות בהן בעיות ביטחון קשות הן: סודן, סומליה, צ'אד, מאלי ומאוריטניה. כך מתברר ממחקר שביצעה לשכת המסחר ישראל-אפריקה.

חמשת המדינות האטרקטיביות ביותר עבור ישראל

חמש המדינות הכי פחות אטרקטיביות

אין קשרים דיפומטיים וישנם בהן בעיות ביטחון קשות
אין קשרים דיפלומטיים וישנם בהן בעיות ביטחון קשות

המשבר הכלכלי הגלובלי מכתיב בשנים האחרונות האטה בשווקים הטבעיים של מדינת ישראל. ארה"ב ואירופה ממשיכות להוות אזורי צמיחה איטית עבור הפעילות הכלכלית הישראלית וההאטה בסין ואיתה שאר כלכלות דרום מזרח אסיה מותירות אתגר משמעותי עבור הייצוא הישראלי.

יעד אטרקטיבי

למרות המשבר הגלובלי, מהווה יבשת אפריקה יעד אטרקטיבי עבור כלכלות העולם ומאמצים ואמצעים משמעותיים ביותר מושקעים ביבשת כדי לקחת חלק בעוגת הצמיחה, העומדת על 5.4% צמיחה ממוצעת לשנה. רק בשנת 2010 הושקעו באפריקה 55 מיליארד דולר.

שינויים פוליטיים

השינויים הפוליטיים ביבשת אפריקה בשנים האחרונות ו"האביב הערבי" משפיעים באופן חיובי והופכים את אפריקה להרבה יותר נגישה ומבטיחה עבור חברות ישראליות. היעלמותם של רודנים כגון קדאפי, אשר השקיעו רבות כדי לפגוע בפעילות הכלכלית הישראלית כמו גם הפניית מרב המשאבים של מדינות המפרץ פנימה לתוכן. דוחפות מדינות רבות באפריקה לפעול לשיפור מצבם הכלכלי בעצמם. גם היחלשותה של מצרים כמדינה מובילה ביבשת אפריקה משפיעה באופן חיובי על האפשרויות עבור החברות הישראליות.

עמדת זינוק מבטיחה

חברות ישראליות נהנות ממגוון של יתרונות המציבות אותן בעמדת זינוק מבטיחה לעשיית עסקים באפריקה והנושא ניכר בעלייה הדרמטית של מספר החברות הישראליות המפתחות פעילויות מול אפריקה, ובמסגרת זו הן מצטרפות ללשכת המסחר ישראל-אפריקה באחוזים ניכרים.

פוטנציאל, משילות וביטחון

מחקר זה, שבוצע על ידי לשכת המסחר ישראל-אפריקה, לקראת הנשף השנתי, בדק את חמשת המדינות האטרקטיביות ביותר עבור החברות הישראליות וכן את חמשת הפחות אטרקטיביות, בבדיקה השוואתית של מרכיבים: פוטנציאל, משילות וביטחון. כמו כן ניתן משקל ליתרון ייחודי עבור חברות ישראליות, שאינו קיים עבור חברות זרות.

"שילוב הידיים"

נשיא הלשכה אלי אבידר
נשיא הלשכה אלי אבידר

אלי אבידר, נשיא לשכת ישראל-אפריקה מסר: "הגברת הפעילות הכלכלית מול יבשת אפריקה היא משימה לאומית, אשר דורשת שילוב כוחות של הסקטור הפרטי, גורמי הממשלה וסקטור הבנקאות במדינת ישראל. שילוב הידיים של כל הגורמים תביא את תוצאה הרצויה, בדיוק כפי שהתבצע מול סין והודו לפני מספר שנים. לחברות ישראליות יש יתרון איכותי בכלכלות וחשוב לא לאבד את ההזדמנות כל עוד היא קיימת".

בלשכת המסחר ישראל-אפריקה מאוגדות 100 חברות הפועלות מול יבשת אפריקה בתחומי ההייטק, חקלאות, מים, שירותים וייעוץ.

ב-27 לאוג' 2013 תקיים לשכת המסחר ישראל-אפריקה את הנשף השנתי בהשתתפותו של שר הכלכלה נפתלי בנט, חברי כנסת וראשי ארגוני הכלכלה השונים במדינת ישראל. בנשף זה יוענקו אותות ההערכה לשנים 2012-2013 לחברות: מוטורולה – על פעילות בנושא הטכנולוגיה, תהל – בנושא המים, שיכון ובינוי – תשתיות, ירדנה עובדיה – יזמות, טלאמניע – עסקת ביטוח האשראי של השנה וחברת ליאו שכטר – בנושא יהלומים.

בנשף יוענק אות כבוד לדיקן הסגל הדיפלומטי בישראל, שגריר קמרון וכן מדליית כבוד למייסד הלשכה ונשיא הכבוד שלה נפתלי בלומנטל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן