Skip to content

דגם מוקטן של "פסל השלום העולמי" הוענק לנשיא

את הפסל העניק לנשיא האמן הסיני הנודע יאו יואן. את הפסל המקורי שגבהו 15 מטרים יעניק האמן לעם בישראל, בשם העם הסיני. הפסל יוצב בעיר חיפה בשל היותה סמל לאחווה, הרמוניה ודו-קיום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס, קיבל היום מהאמן הסיני הנודע יאו יואן, דגם מוקטן של פסל השלום העולמי.

האמן הסיני יזם את פרויקט "פסל השלום העולמי"- פסל ענק המתנשא לגובה של כ-15 מטרים במשקל 40 טון מפלדת אל-חלד. הפסל מהווה מעין הומאז' לפסל החירות בניו-יורק ומשלב בתוכו אלמנטים סיניים ומערביים. דגם מוקטן של הפסל הייחודי הוענק לנשיא פרס, במסגרת המפגש בין השניים, כאות הערכה על תרומתו לקידום השלום באזור ועל מאמציו ארוכי השנים להשגתו.

הנשיא מקבל את דגם הפסל מהאמן הסיני יאו יואן (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
הנשיא מקבל את דגם הפסל מהאמן הסיני יאו יואן (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

יאו יואן, צאצא של סמל המוסר והשלום הסיני וואן טיאן-סיאנג, אמר: "כצאצא של גיבור המוסר והשלום הסיני אני מעוניין לתרום את תרומתי לשלום עולמי, להביע את הערכתי לנשיא מדינת ישראל ולהעניק לו את יצירתי. הנשיא פרס בעיני הוא גיבור של שלום ואני רוחש לו כבוד רב והערכה עמוקה". יאו יואן יעניק את הפסל המקורי בגודלו המלא לעם בישראל, בשם העם הסיני. האמן הנודע בחר להציב את פסלו בעיר חיפה בשל היותה סמל לאחווה, הרמוניה ודו-קיום.

יאו יואן סיפר בקצרה לנשיא על האלמנטים המיוחדים מהם מורכב הפסל ואמר: "משמעותו של הפסל היא הכמיהה לשלום ולהרמוניה בעולם כולו, הפסל מזכיר בצורתו את יונת השלום וזה המסר העיקרי של היצירה. על הפסל משולבות שתי סימניות סיניות- האחת ג'ונג, שמשמעותה הרמוניה והשניה , פין- שמשמעותה שלום ואחווה. הכנפיים שעוצבו ככנפי ציפור בהשראת ציור קיר סיני עתיק, מסמלות את תנועת המעוף ואת תקוותי להפצת השלום לעולם כולו.  חלקו העליון של הפסל יוצר את האות W – האות הראשונה של המילה מים (Water) באנגלית. מים, ע"פ האמונה הסינית משמעותם ברכה. הפסל עשוי מפלדת אל-חלד- הפלדה הכי חזקה בעולם, השומרת על יציבותו ועמידותו של הפסל. החלטתי להציב את הפסל בחיפה משום שחיפה מהווה דוגמא ומופת לדו-קיום, הרמוניה, ושלום אמתי". יאו יואן, ששם לעצמו למטרה לקדם שלום, אחווה והרמוניה בעולם באמצעות אומנותו, מעניק לישראל את הפסל המקורי בגודלו המלא בשם העם הסיני, כאות הערכה לכמיהתנו לשלום ובמטרה לסייע לקידומו.

 הנשיא פרס הודה לאמן הסיני בחום ואמר: "הענקת הפסל היא מחווה מרגשת במיוחד במומנטום הנוכחי. הפסל מסמל באופן מדויק את הקונפליקט בין החשיבות של החיבור לקרקע ולמציאות מחד, ומאידך את החשיבות לתת מעוף לראש ולמחשבות. הפסל מסמל הרמוניה ומעביר מסר של פתיחות וסובלנות לשונה ולאחר. עם ישראל והעם הסיני חולקים את אותה פילוסופיה מסורתית- חוכמה חזקה מכוח. החוכמה חיה לנצח, היא אינה מזדקנת ואין לה גיל.  במדינת ישראל קיימת היום תקווה אמיתית שנצליח להביא שלום. הפסל הסימבולי הזה יזכיר לכולנו להישאר עם הרגליים על הקרקע אך גם תמיד לנסות לעוף. אני רוצה לשלוח דרכך מסר של ידידות לעם ולהנהגה בסין".

בתום המפגש ביקש יאו יואן מנשיא המדינה לכתוב בספר האורחים של מוזיאון "פסל השלום" שעתיד להיבנות בבייג'ינג, הנשיא נענה לבקשתו וכתב לו הקדשה אישית. האמן הוסיף ואמר: " הפגישה עמך היום מהווה השראה עבורי ליצירתי בעתיד".

הפסל שיעניק האומן למדינת ישראל הינו השלישי בסדרת "פסל השלום העולמי". הפסל הראשון הוענק לצרפת בשנת 2004 ובשנת 2011 הוענק הפסל לצ'ילה. האמן מעריך מאוד את מדינת ישראל ורואה בה את אחת המדינות המתאימות ביותר להעניק לה את הפסל, על רקע שיחות השלום המתחדשות ועל רקע ציון 20 שנים לכינון היחסים בין ישראל לסין בשנה שעברה. הפסל המקורי המתנשא לגובה של 15 מטרים יוצב הערב בעיר חיפה בשל היותה סמל לאחווה ודו-קיום, ויוקדש לעם ישראל על כמיהתו ארוכת השנים לשלום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן