Skip to content

אריה אלדד מציע אסירים לצה"ל במקום חיילים שיופנו לשב"ס. ציניות

אריה אלדד הוא מאלה שלא ממש מתלהבים שחיילים ישמשו כוח אדם זמין למשטרה. משהוחלט כך, הציע בסארקזם שאסירים ימלאו את החלל בצה"ל לאחר שחיילים יופנו לשב"ס. ועוד רעיונות מעניינים, כפי ששמעו חבריו לוועדה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אריה אלדד הוא מאלה שלא ממש מתלהבים שחיילים ישמשו כוח אדם זמין למשטרה. משהוחלט כך, הציע בסארקזם שאסירים ימלאו את החלל בצה"ל לאחר שחיילים יופנו לשב"ס. ועוד רעיונות מעניינים, כפי ששמעו חבריו לוועדה

מאת צבי זינגר

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) הוכיח היום כי אפשר למחות על החלטה , לא רק בכעס ובצעקות, אלא גם בהומור מושחז וציני. כך התברר בדיון שהתקיים היום (ד) בוועדת החוץ והביטחון.

אלדד, הידוע בשנינותו ובחוש ההומור שלו העביר רשימה ארוכה של הסתייגויות להצעת החוק המאפשרת את המשך גיוס חיילי צה"ל לשירות בתי הסוהר. בין השאר דרש ח"כ אלדד, להכניס סעיפים שיהפכו את הצעת החוק מהוראת שעה לחוק קבוע שניתן לשנותו רק עם הגעת המשיח. כמו כן דרש ח"כ אלדד כי, על פי החוק ניתן יהיה להעביר חיילים לשירות המצילים בים, לשירותי הכיבוי, מגן דוד אדום, למאבטחים במעונות נשים מוכות, ולחברות המפרקות גגות אסבסט.

ח"כ אריה אלדד. "צחוק מהעבודה". צילום - אתר הכנסת

ח"כ אלדד דרש עוד כי, על פי החוק, יוגדר צה"ל במפורש כחברה לאספקת כוח אדם זול וכי שרות בתי הסוהר יעביר לצה"ל אסירים משורותיו כמספר החיילים שמעביר צה"ל אליו. ח"כ אלדד דרש עוד בהסתייגויותיון כי, שכר החיילים שיעברו לשב"ס יהיה זהה לשכר הסוהרים  וכי חייל ששירת בשב"ס יוכל ללמוד במסלול ישיר לדוקטורט ללא תואר ראשון.

את ההסתייגויות האלה העלה ח"כ אלדד בהמשך להחלטה שהתקבלה שלשום בוועדה, לפיה יתאפשר לגייס חיילים למשטרה. להחלטה זו התנגדו נציגי צה"ל בכל הדיונים, בשל המחסור בכוח אדם.

הסתייגויותיו של ח"כ אלדד לא התקבלו לאחר שחברי הוועדה הצביעו נגדן. ואולם, ח"כ אלדד הצהיר כי כל אחת מההסתייגויות תעלה לדיון בשנית במהלך הישיבה בנושא במליאת הכנסת. יו"ר הדיון ח"כ מאיר שיטרית (קדימה) אמר בסיום הדיון כי מן הראוי שח"כ אלדד יציג את הסתייגויותיו בתוכנית הטלביזיה "צחוק מהעבודה".

ועדת החוץ והביטחון קבעה לפני כחודשיים שחיילים יפסיקו לשרת במשטרה בשל מחסור בכוח אדם בצה"ל וכן בשל התנגדויות שונות שהציגו חברי הכנסת בוועדה שטענו בין השאר כי צה"ל אינו חברת כוח האדם של משטרת ישראל. בעקבות החלטת הוועדה, פנו השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ ושר האוצר, יובל שטייניץ ליו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ שאול מופז (קדימה) במכתבים נפרדים, כשהם מתריעים כי ההחלטה האמורה, עתידה לפגוע משמעותית ביכולת המבצעית של המשטרה. השר אהרונוביץ טען במכתבו כי הוא רואה בהחלטה למנוע דיון מחודש בנושא "חוסר אחריות לאומית". שר האוצר הצהיר במכתבו כי "בכל אחת מהשנים הקרובות יתווספו למשטרת ישראל מאות תקנים".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן