Skip to content

סגן שר החוץ אלקין: "ועד העובדים רוצה לנהל את משרד החוץ"

ועד עובדי משרד החוץ לא נשאר חייב. במכתב שהופץ בין העובדים נאמר: "הוועד הוא שנקט במשנה זהירות ואחריות בכל מהלך סכסוך העבודה תוך השתדלות עליונה שלא לפגוע באזרחים שלא לצורך ופעל בהדרגתיות מדודה. ראוי כי דווקא בשעה בה מתנהל הליך גישור, תהיה הקפדה יתרה בנושא התבטאויות פומביות שעלולות לפגוע בתהליך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עימות חזיתי בין סגן שר החוץ, זאב אלקין, לבין ועד העובדים של משרד החוץ. זאת, לאחר שסגן שר החוץ תקף בחריפות את ועד עובדי המשרד, על האופן שבו התנהל בזמן העיצומים שנקט. אלקין גם קרא לקבוע בוררות חובה בשירותים החיוניים, ולקבוע בחוק ששביתה תוכרז רק באישורם של עובדי אותו ארגון.

תקף את ועד עובדי משרד החוץ. זאב אלקין (צילום: ציפי מנשה)
תקף את ועד עובדי משרד החוץ. זאב אלקין (צילום: ציפי מנשה)

אלקין דיבר במושב הפתיחה של ועידת המשפט שעורך ועד מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין. לדבריו,  ועד עובדים נחוץ, כל עוד בישראל לא מצליחים להגיע להסכמות בלי שביתות. "בלי השביתה הזאת, משרד האוצר לא היה מדבר עד ששירות החוץ היה מתפרק לחתיכות", אמר אלקין.

אולם דבריו אלה לוו בהתקפה חריפה על ועד עובדי משרד החוץ. "ועד עובדים חכם צריך להבין מה מגבלות הכוח שלו", אמר אלקין. "הוא צריך להיאבק על התנאים הכלכליים של העובדים. ועד העובדים במשרד החוץ רוצה להתערב גם במינויים – וברגע שהוא רוצה לנהל את המשרד הוא חוטא לתפקידו.

"אני חושב שהוועד אצלנו לא מבין את מגבלות הכוח שלו. הוא מעלה דרישות יתר בנוגע לניהול המשרד, והוא הכניס למאבק נושאים שהיו צריכים להיות מחוץ לתחום. אזרחי ישראל לא יכולים להיות אסירי ציון מחוץ למדינה בגלל שאיבדו דרכונים. ולשבות שביתה ארוכה ללא תוחלת, בה אתה פוגע בעצמך – זו טעות".

אלקין אף קשר את ההפתעה בה התקבלה ההחלטה האירופית, להחריג את ההתנחלויות והמוסדות שמעבר לקו הירוק – עם עיצומי העובדים של משרד החוץ. "העובדים השביתו את קבלת המברקים, וכך יצרו מצב שישראל הייתה עיוורת במשך כמה חודשים למה שקורה בחו"ל", אמר.

בתגובה הוציא ועד עובדי משרד החוץ מברק לעובדי המשרד, דחה על הסף את דבריו של אלקין. "הוועד הוא שנקט במשנה זהירות ואחריות בכל מהלך סכסוך העבודה תוך השתדלות עליונה שלא לפגוע באזרחים שלא לצורך ופעל בהדרגתיות מדודה", נאמר במברק. "נושאים בעלי חשיבות לאומית הורחקו מראש, כגון: ביקור אובמה, ביקור ראש הממשלה בסין ובבריטניה, נסיעות מדיניות של סגן השר בחו"ל, החרגת פעילות הקשורה לביטחון המדינה ועוד".

עוד נאמר במברק: "כדאי להזכיר כי במשך למעלה משנה טרם סכסוך העבודה העלינו את המצוקות והבעיות אך לא התקבל כל מענה. צר לנו כי רק לאחר שהוכרז סכסוך העבודה וננקטו עיצומים, החלה התייחסות לדרישותינו ועדיין הדרך ארוכה. גם החלטתנו להשהות את העיצומים ולתת להליך הגישור הזדמנות הייתה החלטה לא פשוטה ומעידה כאלף עדים על האחריות האמיתית שבה מוביל הוועד את ציבור העובדים לכל אורך סכסוך העבודה שניתן על פי חוק".

יצוין כי בשלב זה מצויים עובדי משרד החוץ בתהליך גישור עם האוצר, שאותו מנהל מי שהיה נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט בדימוס סטיב אדלר. "ראוי כי דווקא בשעה בה מתנהל הליך גישור, תהיה הקפדה יתרה בנושא התבטאויות פומביות שעלולות לפגוע בתהליך", נאמר בתגובת ועד העובדים.

1 Comment

  1. אשתו של
    27 באוגוסט 2013 @ 3:28

    אלקין הוא סגן שר או פרשננו לעיינייני משרד החוץ? הרי הוא משרת את המדיניות שנועד להדיר את רגליו של משרד החוץ מתהליכי קבלת החלטות. הוא וחבריו רואים בעובדי משרד החוץ חבורת סמולנים שצריך לסלק משורות הבירוקרטיה. הוא רוצה יס-מנים ולא פקידים מקצועיים. כמו פוליטיקאי הוא מוצא עצמו בעמדה הנוחה המבקרת הן את משרד האוצר והן את עובדי משרד החוץ. מה לגבי חלקו האישי וחלקו של אדונו מר נתניהו?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן