Skip to content

סער: ישראל חתמה הסכם עם מדינה שהסכימה לקלוט מסתננים

בדיון שקיימה ועדת הפנים של הכנסת מסר עוד שר הפנים כי לאחר החגים תצא קריאה מסודרת לחלק מאוכלוסיית המסתננים, ליציאה מרצון מהארץ. לאחר פרק זמן מסוים, אלו שלא ייצאו - וגם מעסיקיהם - יהיו נתונים לסנקציות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל חתמה הסכם עם מדינה שלישית שאליה ייצאו מרצון מהגרי עבודה שהסתננו אל תוך המדינה. ההסכם אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה. כך מסר היום שר הפנים, גדעון סער, בדיון שקיימה ועדת הפנים של הכנסת. השר סער  הוסיף ואמר כי כיום קצב היציאה של המסתננים מהארץ הוא בין 2000 ל-3000 נפש לשנה.

מיליארד שקלים ליום. גדעון סער (צילום: ציפי מנשה)
מיליארד שקלים לשנה. גדעון סער (צילום: ציפי מנשה)

השר סער מסר עוד כי לאחר החגים תצא קריאה מסודרת לחלק מאוכלוסיית המסתננים ליציאה מרצון מהארץ – ולאחר פרק זמן מסוים, אלו שלא ייצאו יהיו נתונים לסנקציות של ביטול אישורי שהייה ואכיפת איסור העבודה הם על המסתננים והן על מעסיקיהם.

ועדת הפנים אישרה היום את התקנות למניעת הסתננות. עיקרן של התקנות – יצירת תמריץ כלכלי שלילי עבור מהגרי העבודה על ידי מניעת הוצאת כספים באופן שוטף מהארץ. עם זאת התקנות קובעות כי לקראת עזיבת מהגר עבודה את הארץ, הוא יוכל להוציא מהארץ רכוש וכספים בשווי מכפלת שכר המינימום במספר חודשי השהות ששהה בישראל (סכום של כ- 50,000 שקים לשנה). כל סכום גבוה מסכום זה יצטרך לקבל אישור מיוחד של ממונה ביקורת הגבולות ובתנאים מסוימים מהגר העבודה יוכל לצאת עם כל רכושו. במידה  והממונה סבר שישנו רכוש שמהגר העבודה אינו רשאי להוציא, יהיה ניתן לתפוס את הרכוש שאסור להוציא. התקנות מפרטות גם אפשרות שבית משפט יחליט להשיב סכומי כסף שנתפסו ומסדיר את החזרתם.

בדיון, אמר שר הפנים, ח"כ גדעון סער, כי התקנות הם נדבך נוסף בטיפול בתופעה רחבת ההיקף של המסתננים. הוא ציין כי ההסתננות נבלמה הן על ידי בניית הגדר בגבול ישראל – מצרים והן על ידי חקיקה שנועדה למנוע את הכדאיות הכלכלית של הגירת עבודה בלתי חוקית. עם זאת, ציין כי עדיין שוהים בישראל עשרות אלפי מהגרי עבודה שראוי למנוע את כדאיות שהייתם באמצעות תמריץ כלכלי שלילי, דוגמת התקנות שאושרו היום.

השר סער העריך שמידי שנה קיים מחזור חלפנות של שני מיליארד שקלים בדרום ת"א, מתוכם כ- 700 מיליון שקל של מהגרי העבודה המנסים להלבין את כספם ולהעבירו באמצעות פעילות חלפנים ובלדרים אל ארצות המוצא שלהם. השר ציין כי התקנות נועדו לבלום תופעה זו.

ח"כ דוד צור (התנועה) שניהל את הישיבה, אמר כי הוועדה מסכימה עם מדיניות המשרד ואף סיירה בדרום ת"א ונפגשה עם התושבים ונציגי העירייה. הוא ציין את מחויבותה של יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב, לטיפול בבעיית ההסתננות.

בסיכום הדיון, אושרו התקנות למניעת הסתננות. בדברי סיכום הדיון, אמר ח"כ דוד צור (התנועה), שניהל את הישיבה, כי ישראל צריכה לשמור על ערכיה ההומאניים כמדינה יהודית ודמוקרטית ועם זאת להגן על עצמה מפני תופעת ההסתננות. מכיוון שכך, כל החקיקה בנושא זה חייבת להתבצע בשיקול ובאיזון, ואסור לתושבים לקחת את החוק לידיים.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    28 באוגוסט 2013 @ 20:43

    ישראל חתמה הסכם עם מדינה שלישית שאליה ייצאו מרצון מהגרי עבודה שהסתננו אל תוך המדינה
    הכל טוב ויפה אבל במה יתעסקו אותם ארגונים החיים על אותם מסתננים אם הם יצאו מהארץ איזו
    פרנסה תהיה לאותם ארגונים המופעים בשמות קיקיונים כמו הפורום לזכויות פליטיםה כולל שמונה ארגוני זכויות האדם, הפועלים בשיתוף פעולה לקידום
    ההכרה בזכויותיהם של מבקשי מקלט ופליטים בישראל. הפורום הוקם בסיוע" הקרן החדשה לישראל"
    אותם ארגונים ישימו מקלות בגלגלים ויעשו הכל למנוע את יצאת אותם מסתננים מישראל מי רוצה לאבד פרנסה הם מופעים בהפגנות של אותם מסתננים אומרים להם מה להגיד מדפיסים עבורם שלטים ומי שמכיר את הקרן החדשה לישראל מבין בדיוק מדוע הדאגה שלהם לאותם מסתננים רבה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן