Skip to content

פעיל חמאס נוסף נעצר באבו דאבי; מקורות זרים טוענים כי גם המוסד מעורב

מעצרו של ג'עפר דאר'לס הפלסטיני, לכאורה פעיל חמאס בחו"ל, מעסיק את העולם הערבי מזה חודש. נסיבות הימצאותו לוטים בערפל. כעת טוען בלוגר אמריקני כי "המוסד תיאם את המעצר עם גורמי מודיעין בחו"ל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעצרו של הפלסטיני ג'עפר דאר'לס, לכאורה פעיל חמאס בחו"ל, מעסיק את העולם הערבי מזה חודש. נסיבות הימצאותו ומעצרו באבו דאבי לוטים בערפל. כעת טוען בלוגר אמריקני כי "המוסד תיאם את המעצר עם גורמי מודיעין בחו"ל"

מאת עידו וולקן

התקשורת הערבית עוסקת במהלך החודש האחרון במעצרו של ג'עפר דארלס, מהנדס פלסטיני משכם, על ידי מנגנוני הביטחון באבו דאבי. תעלומה אופפת את נסיבות מעצרו וכמו גם עובדת היותו נתון במעצר. כל מיני גרסאות מתפרסמות לגבי מקום הימצאו. אחת המרכזיות בהן – המוסד הישראלי גרם למעצרו.

ב-18 בינואר טענה תחנת הרדיו "אל-אקצא פרס" של תנועת פת"ח, כי דאר'לס הוא למעשה בכיר בחמאס העוסק בהברחת כספים לרצועת עזה. משפחתו של דאר'לס הכחישה וטענה כי אינה יודעת מה הסיבה למעצרו. ב-25 בינואר שוחרר דאר'לס ונסע, או שמא גורש, מהאמירויות לירדן. השמועות על המעצר עוררו מחאה ציבורית נרחבת וגררו קריאות לשיחרור הצעיר.

אולם, לפי ארגון "Ufree" לתמיכה באסירים פלסטינים, פה לא תם מסעו של דאר'לס. עם הגיעו לעמאן, הוא עוכב לחקירה בת יומיים. הארגון הכחיש את השמועה כי הוצא צו מעצר בינלאומי נגד דאר'לס על ידי האינטרפול, לבקשת הרשות הפלסטינית, וטען כי הלה עוכב בירדן לבירור נסיבות מעצרו באמירויות.

מי עומד אם כן מאחורי מעצרו של בכיר החמאס? לפי הבלוגר האמריקני ריצ'רד סילברסטיין, "ויקיליקס הישראלי", מדובר במוסד. סילברסטיין טוען כי בזכות התערבותם של ארגוני סיוע ירדניים נמנע מעצרו של דארלס על ידי המודיעין הירדני ונמענה הסגרתו לידי ישראל. דבר שהיה משרת גם את האינטרסים של הרשות הפלסטינית בהתחשב בפעילותו של האחרון למען חמאס.

הפרשה מזכירה מקרה נוסף, שארע בשנה שעברה, עת נעצר המהנדס הפלסטיני דיראר אבו סיסי באוקראינה, נשפט בישראל ונכלא באשמת פעילותו למען חמאס. סילברסטיין הוסיף, כי לולא עיכבו מנגנוני המודיעין הירדניים את אבו סיסי טרם טיסתו לאוקראינה, לא היה מצליח המוסד לחטוף אותו ולהביאו למשפט בארץ. ייתכן, כי המוסד תכנן לללכוד "אבו סיסי" נוסף, וזכה לצורך כך בעזרתם של "חבריו" לקהיליית המודיעין באיזור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן