Skip to content

ח"כ טיבי בהצעת חוק: להזהיר את הנהג מפני מצלמת מהירות

ח"כ טיבי תובע להציב שלטי אזהרה בכבישים שבהם יוצבו מצלמות המהירות. "המצב כיום מכביד את הנטל על האזרח ומעניש אותו במקום להרתיעו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ טיבי תובע להציב שלטי אזהרה בכבישים שבהם יוצבו מצלמות המהירות. "המצב כיום מכביד את הנטל על האזרח ומעניש אותו במקום להרתיעו"

מאת צבי זינגר

את הצעת החוק הזאת, של ח"כ אחמד טיבי, יאהבו כמעט כולם, למעט אולי משרד האוצר. אחרי עיכובים ודחיות רבות, מצלמות המהירות האלקטרוניות יחלו לפעול כבר ביום ראשון. אבל עוד לפני שצילמו את עבירת התנועה הראשונה, הגיש היום ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הצעת חוק, שתחייב את משרד התחבורה להציב שלטי אזהרה בכבישים שבהם מוצבת מצלמת מהירות קבועה.

עוד מציע ח"כ טיבי, שבית משפט יוכל לבטל דו"ח של מצלמת מהירות, שהתקבל במקום שלא הוצב בו שלט אזהרה.

ח"כ טיבי: להתריע על מצלמות המהירות. צילום - אתר הכנסת

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר: "שימוש במצלמות מהירות הוא כלי לאכיפת חוקי התנועה ולמניעת תאונות דרכים. החוק בא למנוע את העבירה לפני ביצועה.  מטרת החוק היא להגביר את המודעות אצל הנהגים לנהיגה במהירות המוגבלת המותרת בחוק.

"הדרך המקובלת כיום במדינת ישראל, של הצבת מצלמות ללא אזהרה ו/או הצבת שילוט, מעוררת את השאלה, האם המצלמות הוצבו כדי לגבות כסף לקופת המדינה מהדוחות – ולא כדי לשמור על רמת בטיחות מסוימת. לכן המצב כיום מכביד את הנטל על האזרח ומעניש אותו במקום להרתיעו, יש לציין שמדינות נאורות כמו גרמניה ואוסטרליה מציבות שלטים המזהירים בפני מצלמות מהירות".

לדברי ח"כ טיבי, הצעת החוק תואמה עם עמותת "אור ירוק" למאבק בתאונות הדרכים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן