Skip to content

נתניהו: "הכלל המנחה אותי היום יותר מתמיד – אם אין אני לי מי לי"

בנאום שנשא בפני מסיימי קורס חובלים אמר עוד נתניהו: "המסר שתקבל סוריה ייקלט היטב באיראן". נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר בנאומו: "מי שינסה לתקוף אותנו – ישלם מחיר בלתי נסבל. גם אסד יודע כי פגיעה בישראל תעלה לו במחיר קטלני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"המסר שתקבל סוריה ייקלט היטב באיראן", כך אומר ראש הממשלה, בנימין נתניהו בהבטיחו כי הכלל שמנחה אותו, היום יותר מתמיד, הוא הכלל: אם אין אני לי מי לי. ראש הממשלה דיבר בטקס סיום קורס חובלים, של חיל הים.

נתניהו, פרס ויעלון בטקס סיום קורס החובלים. (צילום: עמוד הפייסבוק של שר הביטחון)
נתניהו, פרס ויעלון בטקס סיום קורס החובלים. (צילום: עמוד הפייסבוק של שר הביטחון)

גם בפי נשיא המדינה, שמעון פרס, היה מסר חריף: "מי שינסה לתקוף אותנו – ישלם מחיר בלתי נסבל. גם אסד יודע כי פגיעה בישראל תעלה לו במחיר קטלני". הנשיא אמר עוד: "מהיכרותי עם הנשיא אובמה והנשיא פוטין אני משוכנע כי אם יושג הסדר- הוא יהיה אמין, מפורש ומשמעותי. ההסדר חייב יהיה למנוע באופן מוחלט הימצאות נשק כימי בידי אסד".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בטקס סיום קורס החובלים: "במרחק לא רב צפונה מכאן, נטבחים מידי יום עשרות ולפעמים מאות של אזרחים חפים מפשע. חלקם הוצא להורג בגז – בנשק כימי. זהו פשע חמור, פשע נגד האנושות. עכשיו צריך להבטיח שהמשטר הסורי יפורק מן הנשק הכימי והעולם צריך לוודא שמי שמשתמש בנשק להשמדה המונית משלם על כך מחיר".

"מי שינסה לתקוף אותנו – ישלם מחיר בלתי נסבל". (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"מי שינסה לתקוף אותנו – ישלם מחיר בלתי נסבל". (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

ראש הממשלה המשיך: "המסר שתקבל סוריה ייקלט היטב באיראן. בימים אלה תקף אולי יותר מתמיד הכלל שמנחה אותי בעיקר פעולתי כראש הממשלה ועליו אני מקפיד מאוד – אם אין אני לי מי לי. אם אין אנו לנו מי לנו. אנו לנו. והתרגום המעשי של הכלל הזה הוא שישראל תמיד תוכל ותגן על עצמה בכוחות עצמה נגד כל איום. הנשיא אובמה אמר לפנות בוקר – ישראל יכולה להגן על עצמה בכוח רב מאוד – וזה נכון. זהו הבסיס לביטחון שלנו".

הנשיא פרס אמר בטקס: "איננו מאיימים על איש, ואיננו מתעלמים מהאיומים עלינו. גם לא ניבהל מהם. אַדרבא, מי שמוכן לשלום – ידנו מושטת לו. ומי שינסה לתקוף – ישלם מחיר בלתי נסבל. גם אסד יודע כי פגיעה בישראל תעלה לו מחיר קטלני. הוכחנו שביכולתנו להדוף מלחמות. ובידינו יכולות לגבור על הטרור. הטרור היום הוא בגדר בומרנג – הוא פוגע במשתמשים בו יותר משהוא פוגע במטרותיו".

הנשיא התייחס בדבריו לאירועי ה-11 בספטמבר, במלאת 12 שנים לאירועי הטרור בארה"ב, והגדיר את פיגועי הטרור של אל קאעידה כ"אחד מפשעי הטרור הנפשעים בהיסטוריה של העולם".

הנשיא המשיך ואמר: "אבלה של ארצות הברית הוא גם אבלה של מדינת ישראל. האומה האמריקאית ידעה להתגבר על האסון ולהתמודד בהצלחה עם איומי הטרור. גם בעצם ימים אלו, תחת הנהגתו של הנשיא ברק אובמה, מפגינה ארצות הברית את גדולתה המוסרית והדמוקרטית ואת עוצמת כוחה הצבאי במאמץ להביא להפסקה מיידית של שימוש בנשק כימי וחיסולו.  הרצח של רבבות בני אדם חפים מפשע, ביניהם נשים וילדים, הוא פשע נתעב שאין לעבור עליו לסדר היום.

"לא הזעם האנושי שהתעורר מול ארונות הקבורה של ילדים ותינוקות, השפיע על אסד, אלא איום צבאי אילץ אותו להסכים להתפרק מנשקו הכימי", אמר הנשיא פרס. "ברגעים אלו מנהיגי ארצות הברית ורוסיה פועלים למציאת דרך אמינה להשיג מטרה זו ללא מלחמה. על אמינותו של אסאד בקיום ההסכם אין לסמוך. מהיכרותי עם הנשיא אובמה והנשיא פוטין אני משוכנע כי אם יושג הסדר – הוא יהיה אמין, מפורש ומשמעותי. ההסדר חייב יהיה למנוע באופן מוחלט המצאות נשק כימי בידי אסד".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר: "עלינו להביט במציאות בעיניים מפוכחות, להיערך לכל התפתחות ולא לחדול לרגע מן הכוננות וההתעצמות. בשישים וחמש שנותיה מעולם לא היו פניה של ישראל למלחמה, ותמיד הושטנו את ידנו לשלום, גם אם זו נותרה תלויה באוויר. גם היום אנו מייחלים לראות את אוניות המלחמה עוגנות בבטחה בנמל הבית. אך אם יטעו אויבינו ויבחרו להעמיד אותנו במבחן הקרב. הם ימצאו מולם צבא חזק, איכותי ומרתיע, שנשען על תפארת אנושית ועל מיטב הטכנולוגיה, שבאות גם כאן לידי ביטוי. צבא שירתיע וירחיק מלחמה מן הארץ ואם יידרש, יכריע וינצח".

בפנותו אל מסיימי קורס החובלים אמר השר יעלון: "אתם נכנסים היום, באופן רשמי, בשעריו של אחד מחילות הים הטובים והמתקדמים בעולם, במטרה לשמור עליו ככזה. עם חציית קו הסיום, שעבורה עמלתם קשות, תקבלו את הגה הפיקוד, ומעל הכול: את האחריות לחיי אדם ולעתידו של כוח המחץ הימי, אבן פינה ביכולת ההרתעה וההכרעה של מדינת ישראל. חיל שלא מהווה רק מגן על חופי ארצנו ומתקנים בעלי חשיבות לאומית, ביטחונית וכלכלית, אלא משמש במקביל גם כזרוע אסטרטגית של צה"ל, הפועל לאורך חופי ישראל ואף הרחק מהם, ומממש יעדים ופעילויות העולים על כל דמיון ושגורמים לאזרחי ישראל להמשיך בשגרת חיים תקינה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן