Skip to content

פלסטיני נורה בקבר יוסף בידי צה"ל ונפצע באורח אנוש

כניסת מאות חרדים לתפילה בקבר יוסף נתקלה בהתנגדות של המון פלסטיני זועם. לפי החשד ירה פלסטיני באקדח מאולתר לעבר המתפללים ונורה בידי צה"ל. בשטחים הפכה השגרה ל"מערב פרוע" - מדי יום מעצרים, ידויי אבנים, גניבות רכבים, עקירות עצים וציד לא חוקי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פלסטיני נורה ונפצע קשה הלילה (חמישי) בידי כוח צה"ל שאיבטח מתפללים בקבר יוסף  שבשכם. כניסת מתפללים אל הקבר נעשית בתיאום מלא עם צה"ל ומתרחשת סמוך לחגים היהודיים. לפי צה"ל, החשוד ירה אל הכוח שאבטח את הכניסה למקום – ולכן השיבו לעברו באש. 

מתפללים בקבר יוסף הלילה (צילום: דו"צ)
מתפללים בקבר יוסף הלילה (צילום: דו"צ)

מפרטים ראשונים עולה כי בין השעות שלוש לארבע לפנות בוקר התפתחו במקום הפרות סדר בעת שמאות חרדים הגיעו אל הקבר להתפלל. הפלסטיני פונה על ידי צה"ל כשהוא במצב קשה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. 

חיילי צה"ל וכוחות מג"ב איבטחו הלילה כניסה של 1,400 מתפללים שביקשו להגיע לקבר יוסף. צה"ל וכוחות הביטחון נערכו לאבטח הגעה למקום בצורה מוסדרת.

לפי דובר צה"ל: "במהלך הכניסה התפתחו במקום הפרות סדר אלימות בהן יודו אבנים לעבר כוחות הביטחון במעגל האבטחה החיצוני. כוחות צה"ל הגיבו בשימוש באמצעים לפיזור הפגנות. בהמשך בוצע לעבר חיילי צה"ל ירי ואלו השיבו באש. החיילים זיהו פגיעה ביורה שברח ונתפס כשהוא פצוע במצב בינוני עד קשה. הוא טופל על ידי כוח רפואי במקום ופונה בהמשך לבית החולים".  

מגורמי ביטחון נודע למגפון כי מדובר ככל הנראה באקדח מאולתר בו השתמש הפלסטיני. צה"ל חוקר את האירוע. יצוין כי במהלך השנתיים האחרונות מאפשר צה"ל לחרדים ומתנחלים להגיע אל קבר יוסף במספרים גדלים והולכים. עובדה זו מעלה את רמת החיכוך עם הפלסטינים כשהקבר עצמו נמצא באזור שבשליטת הרשות הפלסטינית.

המתנחלת שנפגעה מאבן בפניה (צילום: תצפית)
המתנחלת שנפגעה מאבן בפניה (צילום: תצפית)

השטחים כ"מערב פרוע"

למרות ניסיונות "ההרגעה" של הממשלה והמנהל המדווחים כי המצב בשטחים רגוע יחסית, גוברת המתיחות באיו"ש  ואיתה האלימות מדי יום. ידויי אבנים משני הצדדים, עקירות עצים, נהיגה פרועה ועוד.  די בכך אם נבחן חלק משלל אירועי היממה האחרונה בשטחים הכבושים:

מעצרים: במהלך הלילה (חמישי) עצרו כוחות מה"ל חמישה מבוקשים לחקירה. בביתוניה, דרומית מערבית לרמאללה, נעצר מבוקש אחד. בבית להיה נעצר מבוקש אחר. בבית פאג'ר נעצרו עוד שניים. באל-פוואר, מדרום לחברון,  נעצר מבוקש נוסף.  המבוקשים נעצרו בידי חיילי חטיבת "כפיר" והועברו לחקירת השב"כ.

ידויי אבנים: אמש (רביעי) בשעה 22:00 נפגעה צפנת אריאלי, מתנחלת שנסעה ברכב של חברתה ובו שתי פעוטות: בנה ובתה של חברתה הנהגת, ממטח אבנים שנזרק לעבר הרכב. הן נסעו בכביש 60 בצומת בית אומר שבגוש עציון. כתוצאה מכך נפגעה האישה בפניה מאחת מהאבנים ואיבדה את הכרתה לזמן קצר, כך מדווחת סוכנות תצפית.  הנהגת עצמה נפגעה קלות בידה. שתי הנשים טופלו בשטח והועברו על ידי מד"א להמשך טיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

הסקודה הגנובה שבה נמלט הפלסטיני (צילום: סוכנות תצפית)
הפיאט בה התנגש הפלסטיני (צילום: תצפית)

נהיגה פרועה: שעה קלה לפני כן, ב-20:30, זיהתה ניידת של משטרת ש"י, שהפעילה מכמונת מד מהירות, ברכב סקודה לבן שנע במהירות של 162 קמ"ש על כביש 1 בגשר מחלף מעלה אדומים לכיוון ים המלח. המהירות המותרת בקטע הכביש הזה היא 60 קמ"ש. אחד השוטרים יצא את הכביש ואותת לנהג לעצור, אך זה הגביר מהירות וחמק מהשוטרים תוך שהוא מכוון את רכבו לפגיעה בשוטר שהספיק לזנק לאחור מעל מעקה הבטיחות ולהנצל. שוטרי ניידת התנועה פתחו במרדף אחרי הנהג הנמלט. במהלך המרדף חלף הנהג על פני רמזור אדום, עקף מכוניות באזור בו קו הפרדה אוסר זאת, תוך סיכון הנוסעים בכביש בו נסע. באזור התנחלות ענתות יצא הנהג שוב לעקיפה וחצה פס לבן ואז פגע ברכב פיאט מסחרי שהגיע ממול. שני הנהגים, פלסטינים,  נהג הפיאט הנפגעת ונהג הסקודה הנמלט, נפצעו קל. לאחר שנהג הסקודה נעצר התברר כי מדובר בצעיר בן 26, תושב חברון שמעולם לא הוציא רשין נהיגה וגנב  לפני כן את רכב הסקודה. הוא נעצר ונלקח להמשך חקירה.

גווית הצבי בתוך הרכב הגנוב (צילום: תצפית)
גווית הצבי בתוך הרכב הגנוב (צילום: תצפית)

דריסת פלסטינים: מוקדם יותר קרוב לשעה 20:00, פגע רכב הנהוג בידי רכז הביטחון הציבורי של התנחלות מגדל עוז בשלושה פלסטינים. הרכב נע מצומת אפרת לצומת הטי בגוש עציון. שני פלסטינים נפצעו קשה מאוד ואחד בינוני. השלושה הועברו על ידי צוות מד"א ופרמדיקים להמשך טיפול בבית החולים. משטרת איו"ש פתחה בחקירת האירוע.

צייד לא חוקי בנשק צלפים: זמן קצר לפני כן, בשעות אחר הצהריים, הבחין רכז הביטחון של התנחלות דולב בג'יפ לבן שממנו מתבצע ירי לעבר צבאים. מדובר בציד לא חוקי. רכז הביטחון הזעיק את שוטרי תחנת בנימין ואלו הגיעו למקום. כשההחשודים הבחינו בכוחות הביטחון נטשו את הרכב ונמלטו מהמקום. כשהגיעו שוטרי בנימין אל הרכב גילו בתוכו  גופת צבי שנורה. ליד הרכב נמצא מוטל רובה סער, קרבין M-1 עם עינית צלפים. הרכב הוא ככל הנראה רכב גנוב.

[related-posts]

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    12 בספטמבר 2013 @ 18:44

    כניסת מתפללים אל הקבר נעשית בתיאום מלא עם צה"ל והדבר הכי חשוב שכחתה ובתאום עם הפלסטנאים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן