Skip to content

ראש הממשלה החליט: כהונתו של רא"ל בני גנץ תוארך בשנה

"בני גנץ מוביל את צה"ל בערכיות, במקצועיות ובהישגיות", אומר ראש הממשלה. שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: ״הרמטכ״ל רב אלוף בני גנץ מוביל בשנתיים וחצי האחרונות את צה״ל להישגים שאת רובם איני יכול לפרט, אך הם מאפשרים לאזרחי ישראל להמשיך בשגרת חייהם ולמדינת ישראל להמשיך לפרוח ולשגשג"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סופית: כהונתו של הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, תוארך בשנה נוספת. כך החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נתניהו קיבל את המלצתו של שר הביטחון משה יעלון והחליט להאריך בשנה נוספת את כהונתו של הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ. הארכת כהונתו של רא"ל גנץ תובא לממשלה בישיבתה הקרובה ביום שלישי הבא.

הרמטכ"ל בני גנץ. יכהן שנה נוספת בתפקיד (צילום: דו"צ)
הרמטכ"ל בני גנץ. יכהן שנה נוספת בתפקיד (צילום: דו"צ)

אמש נפגש ראש הממשלה נתניהו עם הרמטכ"ל רא"ל גנץ ועדכן אותו בהחלטה. "בשלוש השנים האחרונות מוביל הרמטכ"ל גנץ בהצלחה מרשימה את צה"ל מול אתגרים ביטחוניים מהמורכבים שידעה מדינת ישראל", אומר ראש הממשלה. "בני גנץ מוביל את צה"ל בערכיות, במקצועיות ובהישגיות. אני, שר הביטחון והרמטכ"ל, וראשי מערכת הביטחון, עובדים יחד יומם וליל למען ביטחונם של אזרחי ישראל, ולמען ביצור כוחה והבטחת עתידה של מדינת ישראל".

נתניהו, יעלון וגנץ בהרמת כוסית, ערב ראש השנה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נתניהו, יעלון וגנץ בהרמת כוסית, ערב ראש השנה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: ״הרמטכ״ל רב אלוף בני גנץ מוביל בשנתיים וחצי האחרונות את צה״ל להישגים שאת רובם איני יכול לפרט, אך הם מאפשרים לאזרחי ישראל להמשיך בשגרת חייהם ולמדינת ישראל להמשיך לפרוח ולשגשג. בתקופה בה המזרח התיכון חווה סערות חסרות תקדים בהיקפן, ובפנינו ניצבים אתגרים כבדים וחסרי תקדים, מקרוב ומרחוק, אני סבור כי הרמטכ״ל גנץ הוא האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון, ולכן המלצתי לראש הממשלה בנימין נתניהו להאריך את כהונתו בשנה נוספת. הרמטכ״ל מביא עימו לתפקיד מקצועיות, נחישות, אחריות ונועם הליכות, ובטוחני כי גם בשנה הרביעית לכהונתו הוא ימשיך להוביל את צה״ל כצבא חזק ומתקדם, רב עוצמה ומרתיע, שמאפשר לנו מקבלי ההחלטות להוביל את מדינת ישראל באחריות ובשיקול דעת לביטחון ולהצלחות בכל תחומי החיים".

נשיא המדינה שמעון פרס, ברך היום את הרמטכ"ל, בני גנץ בעקבות ההחלטה להעריך את כהונתו בשנה רביעית ואמר: "בני גנץ הוא אחד מבניה המופלאים של ישראל שמעניק תקווה ומשמש דוגמא. היבחרו זהו מסר שישראל מעדיפה שלום מפני שהיא חזקה והיא חזקה לשכנע את זולתה שלא לנסות שוב לתקוף אותנו.

ההחלטה להאריך את כהונתו כרמטכ"ל של צה"ל בשנה נוספת היא החלטה ברוכה, חכמה ודרושה. גנץ הוכיח את מה שמצביא צריך להוכיח, שאם אפשר למנוע מלחמה יש למנעה. ואם אין ברירה יש לנצחה. ולנצחה בהקדם ובעוז. רב אלוף בני גנץ זכה לאמון העם, זכה באהבת החיילים ואמון הממשלה".

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בירכה על ההחלטה להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל בני גנץ בשנה נוספת. יו"ר הוuעדה, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי בתקופה זו של אתגרים ביטחוניים מורכבים שמולם עומדת מדינת ישראל יש חשיבות רבה לכך שבראש צה"ל ימשיך לעמוד גנץ, שהוכיח במהלך כהונתו כי הוא ניחן ברוח מפקד אמיתית ויודע להוביל את צה"ל להישגים מקצועיים תוך שמירה על הערכים.

בהודעה שפורסמה נאמר כי ועדת החוץ והביטחון מודה לגנץ על פועלו עד כה ובטוחה כי גם בהמשך כהונתו צה"ל ימשיך לאפשר לאזרחי ישראל לחיות את חייהם בביטחון ומתוך ידיעה כי יש מי ששומר עליהם מול הסערות המתרחשות סביבנו.

גם יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ' בירכה את הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, על הארכת כהונתו לשנה רביעית. "גנץ מייצג במעשיו ובאישיתו מנהיגות איכותית וראויה, כזו שפועלת בצניעות ובנועם הליכות, שכל מעינייה נתונים לביצור ביטחונה של ישראל ולהגנה על אזרחיה. גנץ ידע להחזיר את מערכת היחסים בין הדרג המדיני לדרג הצבאי למסלול ראוי וללכד מחדש את שורות המטכ"ל. נכון נהגו רוה"מ ושר הבטחון כאשר האריכו את כהונתו. עם זאת, במיוחד במלאת 40 שנה למלחמת יום הכיפורים, חובתם לזכור כי עוצמה צבאית היא תנאי הכרחי, אך אין בה כדי להחליף יוזמה ושליטה בהתקדמות התהליך המדיני"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן