Skip to content

נחתם הסכם קיבוצי לזמרי האופרה הישראלית

מדובר בהסכם קיבוצי ראשון מסוגו. ההסכם נוגע לכ-80 זמרי האופרה הישראלית. במסגרת ההסכם הוסדרו כלל התנאים הייחודיים של העסקת הזמרים, שכרם וביטחונם התעסוקתי. הזמרים יקבלו לראשונה קרן השתלמות ורציפות בזכויות הפנסיוניות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו חתמה על הסכם קיבוצי לזמרי האופרה הישראלית. מדובר בכ-80 זמרי מקהלת האופרה הישראלית אשר התאגדו לפני כשנתיים בהסתדרות, לאחר שחלה פגיעה מתמשכת בתנאי העסקתם במשך השנים.

בית האופרה הישראלית
בית האופרה הישראלית

במסגרת ההסכם הוסדרו כלל התנאים הייחודיים של העסקת הזמרים, שכרם וביטחונם התעסוקתי. שכן הזמרים עובדים על פי פעולות – הן חזרות והן הופעות. כלל תנאים אלו הוסדרו במסגרת ההסכם הקיבוצי.

עוד הושג בהסכם: ההסעות להופעות, תשלום לזמרים עבור ביטולי פעולות. בנוסף- לראשונה העובדים יקבלו קרן השתלמות והוסדר נושא רציפות בזכויות הפנסיוניות.

יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו, גרשון גלמן אמר היום: "מדובר בהסכם ייחודי וראשוני מסוגו בעולם התרבות והאומנות המעגן ומסדיר את תנאיהם של זמרי האופרה בישראל במסגרת הסכם קיבוצי. אני מברך את העובדים וההנהלה שלאחר שנתיים של מו"מ, מיצו אותו בצורה הטובה ביותר הן לזמרים והן למקהלה עצמה".

את המו"מ ניהלו יו"ר האגף לאיגוד מקצועי במרחב תל אביב-יפו, ציון אלגריסי ועו"ד חגית רימון מהלשכה המשפטית של מרחב תל אביב-יפו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן