מטוס בואינג 787-9, הגרסה הארוכה יותר של מטוס הדרימליינר, ביצע ביום שלישי שעבר את טיסת הניסוי הראשונה שלו. המראת המטוס מהווה עבור בואינג נקודת ציון חשובה, כי הם מקווים שהמכירות של המטוס הזה יהיו רווחיות יותר מאשר הדגם הנוכחי 787-8 וגם שהמטוס יהיה רווחי יותר עבור חברות התעופה.

במטוס 787-9, שהמריא לטיסת הניסוי בשעה 11:02, יש מקום ל-290 נוסעים, 40 נוסעים יותר מאשר המטוס המקורי 7878-8 ותוספת טווח של 300 מייל ימי. המשמעות של נתונים אלה שבואינג יכולה לגבות תוספת של 37.7 מיליון דולר עבור המטוס (במחיר מחירון) וחברות התעופה יכולות למכור יותר מושבים בקווים ארוכים יותר.
נכון להיום לבואינג יש 936 הזמנות, בהיקף של 217 מיליארד דולר (במחירי מחירון), או כמעט שמונה שנים ייצור, בהתאם ליעד שקבעה – בניית 10 מטוסים בחודש. כ-41% מההזמנות, שזה 388 מטוסים, הם עבור מטוסי 787-9. בואינג החלה אף למכור את המטוס הארוך עוד יותר – 787-10 ועד כה התקבלו כ-50 הזמנות לדגם מטוס זה.
אספקת המטוס הראשון מדגם 787-9 תתבצע באמצע 2014 לחברת התעופה אייר ניו זילנד, כאשר המטוסים השני והשלישי נמצאים כבר בהליכי ההרכבה. מחיר מחירון של מטוס 787-9 הוא 243.6 מיליון דולר, לעומת 206.8 מיליון דולר עבור מטוס 787-8. מבואינג לא מנסר מה מחירו של מטוס 787-10.