Skip to content

אחרי נאומו של ברננקי הדולר מתרסק בעולם

הודיע כי אין בכוונת הפד' לצמצם את הרכישות. צמד האירו דולר זינק מעל 1.35 דולר לאירו, צמד הפאונד דולר סגר את השבוע באזור ה-1.60 דולר לפאונד, הין היפני התחזק וסגר את השבוע מתחת ל-100 ין לדולר והשקל סגר את השבוע מתחת ל-3.50 שקלים לדולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האירוע הבולט ביותר של השבוע ואולי אפילו של השנה כולה היא התרסקותו של הדולר בעולם כנגד כל המטבעות הנסחרים מולו, אחרי נאומו המפתיע של ברננקי. בתום ועידת השוק הפתוח, יו"ר הפד' הצהיר, כי אין בכוונת הפד' לצמצם את היקף הרכישות בשלב זה היות והמצב בסקטור התעסוקה עדיין לא מאפשר לבצע שינויים מוניטאריים כלשהם. החלטתו של ברננקי הפתיעה את השווקים היות שהייתה צפייה לצמצום היקף הרכישות ב-10 עד 15 מיליארד דולר, לעומת הקצב הנוכחי של 85 מיליארד דולר. המהלך המפתיע כאמור החליש את הדולר בצורה משמעותית. צמד האירו דולר למשל זינק מעל 1.35 דולר לאירו, צמד הפאונד דולר סגר את השבוע באזור ה-1.60 דולר לפאונד והין היפני התחזק גם כן וסגר את השבוע מתחת ל-100 ין לדולר.

השבוע שלפנינו

זירה מקומית
השוק המקומי חוזר לפעילות היום אחרי פגרת החג לעוד שבוע מקוצר. המדדים המקומיים יגיבו לראשונה לנאומו של ברננקי. מדד ת"א 25 סגר את השבוע בעליות שערים ובסמוך לרמת ההתנגדות המשמעותית הניצבת ב-1240 הנקודות. אנו מעריכים כי רמה זו תיפרץ בתחילת השבוע והמדד ימשיך לנוע מעלה אל עבר המשוכה הבאה הניצבת ב-1250 הנקודות. פריצה של רמה זו תוביל להמשך העליות אל עבר 1300 הנקודות.

בזירת המט"ח, הדולר התרסק בשבוע שעבר מול השקל וסגר את השבוע מתחת ל-3.50 שקלים לדולר. בנק ישראל לא מצליח לבלום את נפילתו של הדולר בשלב זה ונראה כי הבנק יאלץ למצוא פתרון מהיר ויעיל להמשך התחזקותו של השקל הפוגעת בכלכלה המקומית.

זירה בינלאומית
המדדים המובילים בעולם צפויים להמשיך לנוע מעלה אל עבר שיאים היסטוריים חדשים. בשלב זה לא נראה שמשהו יכול למנוע את המשך הראלי.

במישור המקרו כלכלי מצפה לנו שבוע די עמוס באירועי מקרו. האירוע המרכזי של השבוע- הבחירות בגרמניה. על פי הערכות, אנגלה מרקל תיבחר בפעם השלישית וזה למעשה אמור לתמוך בשווקים ובאירו היות והקנצלרית נחשבת לאחת הדמויות הבולטות בכלכלה העולמית ואחת הבודדות שהצליחה לנווט את הכלכלה הגדולה בגוש האירו בתקופה המורכבת ביותר שלה.

עוד במישור המקרו השבוע: מדד מנהלי הרכש של גרמניה וגוש האירו כולו צפויים להצביע על המשך ההתאוששות של הכלכלה האירופאית בכלל ושל הגרמנית בפרט. הנתונים צפויים לרשום קריאה של מעל 50 נקודות, מה שמצביע כל התרחבות של הסקטור ואילו נתון מתחת ל-50 מעיד על התכווצות של הסקטור.

בארה"ב כדאי לעקוב אחרי מספר נתונים הקשורים לשוק הנדל"ן האמריקני כגון מכירות הבתים החדשים ומדד מחירי הבתים של קייס שילר.

בזירת המט"ח, הדולר צפוי להמשיך לאבד גובה על רקע הסנטימנט החיובי בשווקים וחוסר הוודאות בעניין צמצום היקף הרכישות. למרות הרמזים הנשמעים לאחרונה בעניין צמצום היקף הרכישות במהלך חודש אוקטובר, המשקיעים עדיין ממתינים לנתון המכריע – מספר המועסקים ללא המגזר החקלאי ושיעור האבטלה אשר יפורסמו בסוף השבוע הבא. נתונים אלו ייקבעו האם הפד' יצמצם את היקף הרכישות או שמא יעדיף להמשיך להמתין על הגדר?.

הסקירה נכתבה על ידי צוות ATRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן