Skip to content

התפרעויות פלסטינים, חרדים ומתנחלים בחג השני

חרדים ומתנחלים העסיקו את משטרת הבירה בחג השני. לפנות בוקר התפרעו אלף חרדים בכיכר השבת, מוקדם יותר הפגינו מאות מתנחלים במגרש הרוסים בתמיכה למתנחל שנעצר ביצהר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ידי משטרת הבירה היו עסוקות מאוד במהלך חג הסוכות. מחד גיסא הפריעו מאות פלסטינים בהר הבית לאחר כניסה המונית של יהודים ונאמני הר הבית לרחבת הר הבית, תחת מעטה כבד של אבטחה משטרתית. מאידך גיסא, יותר מאלף חרדים התפרעו לפנות בוקר (שישי) בחגיגות הושענא רבה בכיכר השבת בירושלים. המתפרעים העלו באש פחי אשפה ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שהוזעקו למקום. שלושה שוטרים נפצעו קל ונלקחו לקבלת טיפול רפואי. שני חרדים נעצרו ומהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים.

belz
האדמו"ר מבעלז (צילום: הקול היהודי)

קדמה לכך התבטאות חריפה של  האדמו"ר מבעלזא שנשא נאום חריף במיוחד נגד ממשלת ישראל. זאת במעמד השטיידיגע תורה המסורתי – מעמד 'טיש' המהווה נעילת החג במוצאי שמחת תורה, בנוכחות אלפי חסידים. בראשית דבריו הוא החל לדבר על כספי מדינה המגיעים לישיבות החרדיות שלהם מתנגדים מנהיגי החרדים בברוקלין בעיקר. "אני רוצה לדבר משהו חשוב, ואני רוצה שתושבי חו"ל ישמעו גם. יש רבנים שטענו שאסור לקחת מהמדינה כסף כי הם יתערבו בענייני החינוך שלנו, אבל דודי ז"ל אמר כן לקחת – כי זה הכסף שלנו", אמר האדמו"ר.

מכאן הוא עבר לדבר על הקיצוצים שנעשו בתקציבי החרדים בממשלה נוכחית ותקף אותה במילים חריפות.  באתר הקול היהודי צוטטו דבריו באומרו על שרי הממשלה: " הם רשעים. כלבים שרוצים לאכול ולרמוס את היהדות".

מוקדם יותר הפגינו מאות מתנחלים במגרש הרוסים בבירה למען "גיבור ההתיישבות", כך הוא כונה בשלטים, בועז אלברט תושב יצהר שנעצר שלשום ביצהר, לאחר שלטענת המשטרה הפר את תנאי צו הרחקתו מיצהר שהוצא על ידי אלוף פיקוד המרכז ניצן איל. את מפגן התמיכה ארגנו ועד הפעולה ביצהר, ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה וועד מתיישבי השומרון.

"נחגוג עם שמחי התורה יחד עם חברנו בועז אלברט שנמצא מאחורי סורג ובריח ללא עוול בכפו", אמר בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון והוסיף: "אלוף הפיקוד החליט להרחיק את אלברט מביתו ללא משפט בניגוד לכל היגיון. אם יש למערכת הביטחון מידע כנגד אלברט ראוי שיביאו אותו לפני בית המשפט". קצובר הדגיש כי מתיישבי השומרון מחזקים את אלברט להתעלם "מהצו הדרקוני שהוצא נגדו". המתנחל שנעצר לפני יומיים, ערב החג השני סוכות, כבל את עצמו למתקן מיוחד שריתך בחצר ביתו ובמהלך מעצרו התגודדו עשרות מתנחלים ופעלו לעיכוב ומניעת מעצרו.בעת מעצרו אמר המתנחל שאיננו מכיר בחוקיות הצו והוא מתנגד למדינה שפועלת נגד יישוב יהודים בארץ ישראל.

ארבע שעות וחצי עמלו שוטרי יס"מ מחוז ש"י ושוטרי מג"ב לעצרו ולהוציאו מההתנחלות. ביצהר פרצו עימותים קשים שבהם, לטענת המשטרה, יודו אבנים לעבר שוטרים, הושלכו לעברם ביצים, שקיות מים, שתן וצואה. כמה שוטרים נפצעו, כולל שיני שוטר שנשברו מאבן שפגעה בפניו. בית המשפט בירושלים האריך בערב החג את מעצרו ביומיים והיום (שישי), תביאו המשטרה בפני בית המשפט בבקשה להארכת מעצר נוספת. עורך הדין עדי קידר, מטעם עמותת "חננו", ייצג אותו בבית המשפט. שלושה מתנחלים נוספים שנעצרו על ידי המשטרה שוחררו לביתם ללא תנאים מגבילים. משטרת ש"י טוענת כי בידיה סרטונים ותמונות המעידים על השלכת צואה על השוטרים אך מסיבות השמורות איתה מסרבת לפרסמם בציבור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן