Skip to content

הימין דורש: לעצור שחרור המחבלים בעקבות הפיגוע בפסגות

השר אורי אריאל: "חזרנו למציאות בה דיונים עם הפלסטינים שווים פיגועים רצחניים. אסור שהמציאות הזאת תימשך". ח"כ ציפי חוטובלי דורשת לעצור את המו"מ המדיני: "מימי ערפאת דבר לא השתנה - אין פרטנר ולא יהיה פרטנר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתחדשת הדרישה בימין לעצור את שחרור המחבלים במסגרת המו"מ המתנהל בין ישראל לרשות הפלסטינית.

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, אמר הערב בתגובה על הפיגוע סמוך לפסגות: "חזרנו למציאות בה דיונים עם הפלסטינים שווים פיגועים רצחניים. אסור שהמציאות הזאת תימשך! אני דורש מראש הממשלה להחזיר לממשלה לדיון מחודש את ההחלטה על שחרור מחבלים ולאפשר לצה״ל לנהוג ביד תקיפה כנגד הטרור הרצחני ששב להרים ראש".

אבי רואה ראש מועצה אזורית מטה בנימין ויו"ר מועצת יש״ע: "לאחר תקופה ארוכה של שקט ביטחוני הטרור חוזר ומרים את ראשו בחסות משא ומתן מדיני ושחרור מחבלים. שליחיו של אבו מאזן יושבים בפגישות עם השרה לבני בעוד שההסתה נגד ישראלים נמשכת ומקרבת המוקטעה ברמאללה יוצאים מחבלים לפגוע בילדה בת 9. אני קורא לראש הממשלה ולשרים לעצור מיד את שחרור המחבלים, לתת לצה"ל את ההוראה לפעול למיגור הטרור ולהורות על תשובה ציונית הולמת בבניה בכל רחבי ישראל".

האמבולנס מביא את הילדה שנורתה בפסגות לשערי צדק (צילום: אלי מנדלבאום)
האמבולנס מביא את הילדה שנורתה בפסגות לשערי צדק (צילום: אלי מנדלבאום)

סגנית שר התחבורה, חברת הכנסת ציפי חוטובלי (הליכוד ביתנו), אף דרשה להפסיק את המגעים המדיניים, עקב מגמת העלייה בפעילות הטרור של הפלסטינים. "בדומה לפיגועים הקודמים גם הירי בפסגות הינו תוצר של מערכת ההסתה של הרשות הפלסטינית, אשר ממשיכה בקו מדיניות כפול. מצד אחד, אומרים שפניהם לשלום ומצד שני ממשיכים להסית נגד מדינת ישראל. מימי ערפאת דבר לא השתנה – אין פרטנר ולא יהיה פרטנר".

סגן השר בן דהן אמר בתגובה לפיגוע הערב:  "בחודש האחרון יש התגברות חמורה בפיגועי טרור נגד חיילים ואזרחים. טרור זה מלמד אותנו שככל שאנו מסכימים ל'שיחות שלום', הפלסטינים משיבים לנו רעה תחת טובה. אין ספק שהתנהגות זו מעוררת אותנו למחשבה מחדש על המשך 'שיחות השלום' וכן על שחרור המחבלים. חוסר התגובה הצבאית עלול ליצור מצב של לגיטימציה לפעולות מסוג זה".

דעה שונה השמיע ח"כ עומר בר-לב, חבר בוועדת החוץ והביטחון: "על צה"ל ושאר כוחות הביטחון להגיב בצורה מידתית ונקודתית ואני בטוח שכך ייעשה. פיגוע זה כמו אלו שראינו בשבועות האחרונים ואלו שראינו לפניהם, מזכיר לנו שכל עוד לא ניפרד מהפלסטינים ונביא לסיום הסכסוך, נמשיך להיות לכודים במעגלי האיבה הבלתי פוסקים. לעיתים האש תדעך ולעיתים תבער, אך בכדי לכבות אותה, צריך אומץ ונחישות לעמוד מול הלהבות, להגיע לסיום הסכסוך ולכבות גם את אותן גחלים לוחשות משני הצדדים, שינסו תמיד לחבל בפתרון היחיד שיש לשני העמים".

יצוין כי על שולחן הממשלה מונחת זה כשבועיים דרישה של שבעה שרים בממשלה, התובעים מראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את הממשלה בהקדם לדיון מחודש על שחרור האסירים. השרים נפתלי בנט, ישראל כץ, אורי אורבך, אורי אריאל, עוזי לנדאו, סופה לנדבר ויאיר שמיר שלחו לנתניהו מכתב משותף, אחרי הפיגועים שבהם נרצחו שני חיילי צה"ל, דרישה לדון בממשלה מחדש בשחרור האסירים הביטחוניים הפלסטינים. במכתב נאמר: "בימים האחרונים היינו עדים לשני מעשי רצח קשים אשר גבו  את חייהם של שני חיילי צה״ל: סמ"ל תומר חזן ז״ל, וסמ״ר גל קובי ז״ל. לאור האמור נבקשך לכנס בהקדם את מליאת הממשלה. זאת, על מנת לדון בהמשך מדיניות שחרור האסירים לאור ההתפתחויות האחרונות".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן