Skip to content

נתניהו מטיל את האחריות לפיגוע על הרשות הפלסטינית

"כל עוד נמשכת ההסתה בתקשורת הפלסטינית הרשמית, הרשות הפלסטינית איננה יכולה להתנער מאחריות באירועים אלה". כך אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כל עוד נמשכת ההסתה בתקשורת הפלסטינית הרשמית, הרשות הפלסטינית איננה יכולה להתנער מאחריות באירועים אלה". כך אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, בהטילו את האחריות לפיגוע על הרש"פ. עם זאת נמנע ראש בממשלה להתבטא בתחילת הישיבה, בנושא הדרישות לעצור את שחרור המחבלים, במסגרת המו"מ המתנהל עם הפלסטינים.

"ממשלת ישראל מתייחסת בחומרה רבה להתקפה הנפשעת על ילדה בת 9 ביישוב פסגות", אמר נתניהו. "איננו מסתפקים בזה שהמדיניות הביטחונית התקיפה שלנו הביאה לכך שהשנה היא השנה השקטה ביותר מזה למעלה מעשור בפיגועי טרור. אנחנו מזהים עלייה בפיגועי טרור בזמן האחרון, ואני חייב לומר שכל עוד נמשכת ההסתה בתקשורת הפלסטינית הרשמית, הרשות הפלסטינית איננה יכולה להתנער מאחריות באירועים אלה.

"אני גם אוסיף שלא יעזור למסיתים ולמרצחים למיניהם", הדגיש ראש הממשלה. "אנחנו פה ואנחנו נישאר פה. משולחן הממשלה אני מבקש לאחל החלמה שלמה ומהירה לנועם הקטנה ולחזק כמובן את משפחתה. כולנו מתפללים לשלומה ואנחנו מחזקים את כל תושבי פסגות".

השר ישראל כץ הגיב ואמר כי הפיגוע בפסגות מוכיח כי שחרור האסירים הפלסטינים היה טעות. בראיון ליגאל רביד ביומן הבוקר ברשת ב' אמר כץ כי יש ליצור מתווה אחר למשא ומתן ולמנוע את המשכו תחת איום הטרור. הוא האשים את יושב ראש אבו מאזן כי אינו נוקף אצבע כדבריו למנוע את הפיגועים ואת ההסתה נגד ישראל.

השר סילבן שלום מהליכוד אמר לרשת ב' כי אם יימשך הטרור ביהודה ושומרון תבחן ועדת-השרים את המשך שחרורם של האסירים הפלסטינים, שחרור שהממשלה אישרה במסגרת ההבנות על חידוש המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית.

במשדר "בחצי היום" אמר השר שלום כי ועדת-השרים אינה חותמת-גומי, ובסמכותה לבטל את שחרורן של עוד קבוצות אסירים. לדבריו, על הרשות הפלסטינית לדעת כי הממשלה לא תסכים לנוסחה שהיתה נהוגה בממשלת רבין ולפיה יש לנהל את המשא ומתן כאילו אין טרור, ולהילחם בטרור כאילו אין משא ומתן.

עוד אמר שלום כי ממשל חמאס בעזה יודע שאם יפר את השקט בדרום תגיב ישראל בעוצמה רבה, והוא עלול לאבד את השלטון ברצועה.

נשיא המדינה, שמעון פרס, שלח גם הוא איחולי החלמה לילדה נועם, וקרא לתפוס את המבצעים. בהצהרה שנתן לכלי התקשורת בבית הנשיא אמר הנשיא: " קודם כל אני רוצה לאחל לנועם  החלמה מהירה ושלמה. אין ספק שהיא קורבן של טרור. עדיין לא מצאו מי עשה את זה, ועדיין עורכים חיפושים. כל פעולה של טרור מזעזעת אותנו, ואני חש כאב כאשר הקורבן הפעם היא ילדה שישבה ביתה, חפה מכל פשע ובצורה כזו. על כן מצאתי לנכון להעביר את הזעזוע שגם פקד אותי באופן אישי וכמובן נחכה כולנו לתוצאות התחקיר הביטחוני  בנוגע לאירוע הקשה. עד אז אני מאחל רפואה שלמה לנועם".

בשעות הצהריים שוחח נשיא המדינה בטלפון עם אביה של נעם, ישראל גליק וביקש ממנו להעביר לנעם איחולי החלמה מהירה. הנשיא פתח ואמר: "אני מבקש שתמסור לנעם בשמי שתרגיש טוב, רפואה שלמה, ואת השתתפותי בסבל שעבר עליכם, זה לא פשוט". הנשיא התעניין בשלומו של האב ושאל אותו מספר שאלות בנוגע לפרטי האירוע ולמצבה הבריאותי של נעם. האב הודה לנשיא על המילים החמות ואמר:" נעם נמצאת בהתאוששות ואנו מקווים שתחזור לעצמה במהרה". לאחר מכן סיפר ישראל גליק לנשיא מעט על פרטי האירוע: " השתדלנו לתפקד הכי טוב שאנחנו יכולים ואני מקווה שנחזור לשגרה בקרוב". הנשיא סיכם את השיחה ואמר: "ברכותיי ותפילותיי לנעם ולכם, כל טוב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן