Skip to content

צייד הצבועים

ליהודים יש קדוש חדש, גזען, אבל חס וחלילה לקרוא לילד בשמו, כי אסור לדבר סרה במתים. אבל את פרס צבוע השבוע לוקח בהליכה עוזי דיין, האיש שקורא בוגדים לאלו שנמאס להם לשלם לו את משכורת העתק שלו.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


פסטיבל המרן

עכשיו, כשפסטיבל המרן הסתיים והאיש נטמן באדמת הקודש, אני יכול לומר את מה שאני חושב. ומכאן, ממרחק ביטחון, אני יכול להיות בטוח שלא ירגמו אותי באבנים. יוציאו חוזה? האיראנים כבר עשו את זה לסלמן רושדי.

הצבע שחור - הלווית הרב יוסף - צילום: רפי מיכאלי

אני לא מוכן להיות צבוע ולא מעניין אותי כהוא זה שהאיש היה גדול בתורה. בפועל, האיש היה גזען חשוך, בעל פה מלוכלך, אדם גס רוח ואף יותר מזה. מבחינתי הוא היה אדם קטן מאוד. וזה לא שאכפת לי שהוא לבש שמלה. יש לי חברים שלובשים שמלות, חלקם בסתר וחלקם בגלוי; גם לא אכפת לי שהוא הרכיב משקפי שמש בלילה – לא הייתי האופטומטריסט שלו. אבל אני לא יכול לסבול את פסטיבל הצביעות מסביבו. כן, אני יודע שלא מדברים סרה במתים, אבל מותר לומר את האמת: אולי גדול בתורה – אבל קטן מאוד כאדם. ועד כמה שזכור לי, גם התורה מעדיפה בני אדם על גדולים בתורה.

800 אלף איש, לפי הדיווחים, ליוו אותו במה שנקרא "מסעו האחרון". לא יודע מי ספר אבל בירושלים כולה אין מקום ל-800 אלף, ובסנהדריה יש הרבה פחות מקום. אבל כבר שנים שהתקשורת מתקשה במתמטיקה פשוטה. מה שמציק לי זה שהאיש המושמץ, ובצדק, על אמרותיו המזעזעות, הפך פתאום לקדוש. ואל תגידו לי "כשהיה צעיר…". רוב אמרותיו נשלפו בתקופה שבה הוא היה אליל ומאות לובשי שחורים סגדו לו וכל אחד חיפש את ברכתו. לאיש היתה השפעה על חיי אנשים רבים, חלקם הגדול, אם נאמר בעדינות, לא ממש משכילים. האיש העביר מסרים גזעניים, שוביניסטיים ופעמים רבות סיפק ארס לשמו. בן לילה נהפך האיש לקדוש, שיתוף פעולה שגרתי של התקשורת והפוליטיקאים, ורבים מידידי שחושבים בדיוק כמוני מתחבאים היום מתחת לשולחן ועושים קולות של שטיח. צביעות לשמה.

אז הוא מת, אז מה? כולנו נמות. והוא מת בגיל 93. קצת פרופורציה לא תזיק לאיש. וגם ממיטת חוליו השפעתו כה רבה, היתה שאנשים ניפצו מכשירי טלפון ותרמו שנה מחייהם כאילו זה ח"י שקלים. כה רבה השפעתו וכה טיפשים הם חסידיו.


קצין וטוב לו

צבוע השבוע - עוזי דיין - איור: עמית מנדלזון

אבל לא רק במאמינים אדוקים פשתה השבוע הצביעות. פרס הנובל החילוני לבציעות הולך השבוע לעוזי דיין. ולא, אני לא מתרשם מדרגתו הצבאית. גם אני שירתתי בצה"ל ואני יודע מאיזה חומר קורצו קצינים. אבל עוזי דיין עשה לי טובה, שכן אני יכול לצלוב שתי קבוצות אוכלוסייה בסיבוב אחד. תודה, עוזי.

נתחיל עם קציני צה"ל, אלה שמוליכים את ילדינו לכל קרב אפשרי, אבל לא ידאגו שחייליהם יזכו לשכר הולם על השנים שהם תורמים חינם אין כסף. אבל מה, הם יקפצו וימחו נמרצות אם מישהו ינסה לקצץ משהו מכיסם הפרטי,. פתאום ייהפך העניין לסכנה קיומית למדינת ישראל. כן, משכורות אנשי קבע גבוהות, נקודה. צריך לקצץ, סימן קריאה. לא רוצים? חפשו אלטרנטיבה בשוק העבודה. נראה לכם שתמצאו משהו? מוזמנים לנסות. אבל זה לא הכל. הצבא גם מממן את ההשכלה האקדמית של קציניו, וחלקם – מצטער לומר – נשמעים כמו אנשים שלא סיימו בית-ספר יסודי.

ואז הם יוצאים לפנסיה בגיל 46 או פחות מזה, למה לא? כל המשק יוצא בגיל 67 הם יוצאים לפנסיה יותר מעשרים שנה לפני כולנו. פנסיה בטוחה וחיים שקטים. זה לא מספיק להם, הם עדיין צעירים והם הולכים לקריירה חדשה, נוספת; וגם זה כמובן על חשבון הברון; הם נהיים מנכ"לים בלי יכולת לנהל כלום (קצין בכיר אינו בהכרח מנהל טוב וקידום בצבא הוא דבר כמעט אוטומטי בדרגות מסוימות). הם כמובן מקושרים היטב. ואם הם לא נבחרים בפריימריז, אז אין בעיה – מחכה להם משרה טובה ב… מפעל הפיס למשל. ומי משלם? שוב, הציבור.

ואת הציבור הזה, שמסרב לשלם את משכורתו של הטפיל וקם והולך, אותו עוזי דיין מכנה "בוגד".


הטפילים מתלוננים על איכות הדם שהם שותים

כמה עבודה צריך עוזי דיין להשקיע בניהול מפעל הפיס וכמה כשרון צריך כדי לנהל גוף כזה? התשובה היא אפס. כלום. נאדה. אבל מאחר שאף אחד לא בודק את הישגיו, הוא בעצם סתם גורף לכיסו עוד 575 אלף שקלם בשנה בתוספת לפנסיה השמנה שמגיעה לו משירות של 29 שנות עבודה. והכל בא מכיסו של הציבור הקורס, עד כדי כך שמי שיכול פשוט עוזב.

ואז קם מר עוזי דיין וקורא לאנשים האלה בוגדים. האיש שהכנסתו השנתית מכל המקורות, באה הישר מכיסם של אותם בוגדים ויכולה היתה לפרנס בכבוד לפחות 10 משפחות, מעז לקרוא בוגדים לאנשים שמנסים להחזיק את הראש מעל המים, בעוד שהוא מצוייד בבלוני החמצן שלהם.

עוזי דיין ויאיר לפיד הם אלו שהחלו לגלגל שוב את אותו גלגל עתיק ולאומני של הדה לגיטימציה להגירה מאוד לגיטימית. אבל על זה כבר כתבתי כאן.

ואולי הם באמת בוגדים. מעמד שלם נהנה מכספי עבודתם, שותה את דמם וכשרונם והם מעזים לקום וללכת? הרי המדינה מעל לכל, ועוזי דיין, יאיר לפיד, ביבי נתניהו ומקורביהם הם המדינה.

אז מגיעה הבשורה: בוגד – אופס, יורד; אופס ישראלי-אמריקאי – אדם מוכשר שהלך בעקבות חלומו למקום שבו יוכל להגשים אותו, במקום שבו יאמינו בו – זכה בפרס נובל. עכשיו איך מסובבים את העסק כדי להפוך את האיש לאחד משלנו? אין בעיה. הצביעות חוגגת ממילא. תמיד אפשר לשלוף לשון למחוק את המשפטים האחרונים מהזכרון, ולהתהדר בתהילה. ואתם יודעים מה? הם צודקים. לציבור יש זיכרון קצר מאוד.

אז אני לא מצטרף לחגיגה. אני מברך את האמריקאי הנחמד שזכה בפרס נובל, והעובדה שאת לימודיו הוא התחיל בישראל לא מעניינת אותי, העובדה שישראל זלזלה ביכולותיו ולא אפשרה לו להגיע לאותם הישגים דווקא כן. הרי ברור לי שאם היה אמריקאי שלמד בארה"ב וחי בישראל אף אחד לא היה משמיץ אותו בארה"ב על זה שאת הישגיו השיג בישראל. אני גם חושב שאת התופעה הזו שנקראת עוזי דיין צריך לעקור מהשורש ולהוציא מהוריד של הישראלי גם אם הוא היה עטין בכיר בפרה הקדושה.

אבל את הצביעות צריך קודם כל לעקור מהשורש, הצביעות, כשהיא הופכת לחלק מחיי היומיום, הופכת את הנסיון לחנך ילדים לבלתי אפשרי. אז ילדים, לתשומת לבכם: הרב עובדיה יוסף היה גזען חשוך; ועוזי דיין –  קצין בכיר בצה"ל – הוא טפיל שחי על חשבון הציבור. וישראלים שיורדים אינם בוגדים – פשוט לא נשאר להם כסף ודם לתרום לטפילים.

 

 

2 Comments

  1. נמרוד
    17 באוקטובר 2013 @ 6:29

    עמית מנדלזון ידידי היקר,
    גם אם דבריך פה ושם הם נכונים לא זו הדרך לטפל בדברים. בהחלט הנך מקומם רבים נגדך. כנראה שיש בתוכך דיסוננס שמפריע לך לחיות את חייך בשקט ובנחת במקום שבחרת בו וגורם לך להשתלח על מדינת ישראל כולה. קצת צניעות לא מזיקה אף פעם. גם אנחנו היושבים בציון יודעים שיש לנו בעיות רבות במדינה וצריך להתמודד עמן, אך השתלחות חסרת רסן לא מביאה לכל תוצאה טובה ואת זאת יש לדעת.

  2. רוני
    14 באוקטובר 2013 @ 5:39

    גזען חשוך? – עולי אתיופיה!
    קטן מאד? – התרת עגונות!
    בעל פה מלוכלך, אדם גס רוח – הפוסל, במומו הוא פוסל.
    "רצינו לגדל דור של אפיקורסים וגידלנו דור של עמי הארצות"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן