Skip to content

המגע האוראלי עם מזוזה

בשעה שתנועה של חיידקים ווירוסים למיניהם חוצה גבולות, יבשות וימים והעולם נאבק לבלום מגפות בשל הדבקות, שומה על הציבור לפעול כדי למצוא חלופה לנשיקת מזוזות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשעה שתנועה של חיידקים ווירוסים למיניהם חוצה גבולות, יבשות וימים והעולם נאבק לבלום מגפות בשל הדבקות, שומה על הציבור לפעול כדי  למצוא חלופה לנשיקת מזוזות. באחד הבקרים לא מכבר אני מבחין בזוג צעיר, הוא חתיך, אופנתי, כמעט חשוף שת. היא חתיכה, כמעט חשופת חזה, וכשהיא מעלה את היד, החזה נחשף יותר, ובהעדר מה שקרוי בז'רגון "סומך נופלים" הוא גולש בטבעיות,  וזה קורה כאשר היא נכנסת לאיזה בית ומנשקת מזוזה. וואלה. החלטתי להתייחס לא לחזה אלא למזוזה שזכתה לנשיקה מחתיכה כזאת.

נשיקה של מזוזות, גם בפזורה וגם בישראל, אינה קשורה בדת אלא במסורת. מקור המצווה בפסוק בספר דברים: "וכתבתם על מזוזות ביתך ושעריך". סמל שבא להזכיר לך בבואך ובצאתך על אמונתך באלוהים. מגע היד עם המזוזה או נשיקת המזוזה הוא מסורת שאינה קשורה לדת אלא לאמונות, לעתים טפלות, או למנהגים מבית אבא שהשתרשו. כמו נשיקת ספר תורה ואצל יוצאי ספרד נשיקה על יד של "קדוש" או פוסק גדול.

מסתבר כי לא סתם ככה מזכיר שיר השירים את "יישקני מנשיקות פיהו כי טובים דודיך מיין". הפה והשפתיים ממלאים כנראה פונקציה חשובה מאוד אצל  יצורי אנוש ואצל יצורים אחרים, החל בהנקה ושם כנראה שורשה. אבל בנשיקת מזוזה אין אהבה ואין "דודים" או דדים. עם מנשקי המזוזות נמנים רבים מקרב היהודים, לרבות בישראל, זקנים, גברים, צעירים, בני נוער וטף, שהוריהם מרימים אותם כדי להגיע למזוזה. בישראל לא רק בדירות יש מזוזות אלא גם בבתים רבים, במוסדות ציבור, במרכולים ובמרכזי קניות. שערו בנפשכם כמה רבבות מנשקים אותה מזוזה במרכז מסחרי במשך יום אחד. מזל שלמזוזות אין הֶרפֶס, או עגבת, אחרת כל האוכלוסייה הייתה נדבקת אבל גם ככה המזוזה ונישוקה הם מוקד פוטנציאלי להעברת מחלות.

 מי שיטען: הא ראיה, לא שמענו על מגפה כתוצאה מנשיקת מזוזות אפשר ועדיין אין מגפה אבל בכוח, בפוטנציה היא קיימת. שכן הווירוסים גם הם לא מה שהיו פעם – פציפיסטים. הם אלימים ובלתי צפויים. הם לא אורתודוקסים, ולא קונסרבטיבים, הם רפורמיים רחמנא לצלן. ואפשר שבחלקם אנו לא מודעים להם. כלומר אנו יודעים שנדבקנו בשפעת או בווירוס, אבל לא יודעים מה המקור. נשיקת מזוזה עלולה להיות המקור.

אין לתאר כיום בדיקה אצל אחות במרפאה ללא נקיטת כללי זהירות. שלא לדבר אצל  רופא אף אוזן גרון, או אפילו רופא עיניים אשר בבדיקה מנגב את משענת הסנטר בחומר חיטוי ושם מגבון חדש על המשענת. שלא לדבר אצל רופאי שינים, שם גם הרופא וגם המסייעת חובשים כיסוי  פנים ונראים כמו אסטרונאוטים בחלל.

קיימים גם כיסי התנגדות למסורת של מזוזות בכלל. שמעתי על מקרה שבו דייר בדירה שכורה ביקש רשות מבעל הבית להסיר את המזוזות. זה מפריע לו. לי זה נראה מוזר. לא אכפת לי שבכל משקוף של דלת תהיינה צמודות שתי מזוזות, אם הן יפות. כול עוד לא יבואו אנשי המשמר הדתי של חב"ד לבדוק  בדיקה תקופתית  את המעיים של המזוזה. אגב חשבתם פעם על  המיליארדים שמניבה תעשיית כלי הקודש.זאת החוקית וזאת המושחתת.

אשר לנשיקת מזוזות, אני חושש כי שלטונות הבריאות לא נגעו בבעיה לא מפני שהם לא מודעים לה אלא מכיוון שהם חוששים שיפגעו בדת, בקואליציה, בשעה שאין כאן עניין דתי, אלא במסורת של קהלים שלמים בחברה ישראלית, קהלים שחוצים עדות. מעניין כי באתר "הכיפה" מצאתי תשובה לשאלה בעניין עקירת מזוזה כאשר עוברים בית. התשובה היא מרבני הר ברכה: "אסור לו להסיר את המזוזות ממקומן. והטעם לכך, כדי שלא ייכנסו שם המזיקים ויזיקו למי שיבוא לגור אחריו". ( הדגשה שלי. צ.ג) אם ככה מה קורה למזיקים בשל נשיקת מזוזה. אני חושש שאם אשאל אענה כי חיידקים אינם בחזקת מזיקים, הם לא חרקים. הפתרון שאני מציע  הוא זריקת נשיקה מן הפה למזוזה וחסידי הפייסבוק יכולים להוסיף גם במלל : like

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן