Skip to content

מה גרם למניות טסלה לצנוח

חברת המכוניות החשמליות מקליפורניה מושכת הרבה תשומת לב תודות להצלחתה למכור מכוניות חשמליות מהירות ובעלות טווח נסיעה עירוני מספק בדר"כ. אבל לאחרונה מתגלים גם קשיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יצרנית הרכב החשמלי "טסלה" (TESLA) מושכת אש, תרתי משמע. לפני כשבועיים עלתה באש אחת ממכוניות החברה כתוצאה מקצר חשמלי במערכת המצברים, לאחר תאונה דרכים קלה שהתרחשה בפרבר של סיאטל שבוושינגטון ביום גשום וכביש חלק.

שוק ניירות הערך האמריקני הגיב בעצבנות והצביע ברגליים על ירידת ערך של 6.2 אחוזים ביום אחד.

צרה מוכרת פחות שחווים בעלי הרכב החשמלי הוא הצורך לקרוא לגרר שיביא את הרכב לעמדת טעינה קרובה, משום שהכוח במצבר אזל, הרבה לפני שהנהג הסביר הצליח להבחין בכך בצג.

אבל הצרות של "טסלה" אינן מרפות את ידיו של המנכ"ל ומייסד החברה איילון מוסק. הוא הודיע שהחברה כבר שוקדת על פיתוח רכב אוטונומי שיוכל לנסוע ללא עזרת נהג, בדומה למכוניות אוטונומיות אחרות שכבר מפתחים יצרני רכב כמו "מרצדס" ואף ענקית התוכנה "גוגל", זה מספר שנים. לדברי מוסק, הרעיון האוטונומי של "טסלה" הוא רכב שבו תשעים אחוז מהשליטה ברכב היא אוטונומית, אולם תמיד יהיה נהג אחראי ועירני שיבצע עשירית מהמטלות המוטלות על נהג סביר בימינו.

אנליסטים מעריכים כי "טסלה", שכבר הוכיחה בעבר את יכולתה להתגבר על מכשלות מול המחוקק האמריקני, יצליחו לעבור ראשונים את המשוכה החוקית וההתנהגותית של השוק האמריקני.

במקביל, החברה אינה קופאת על שמריה ומציגה את הדגם החשמלי השלישי שלה – "TESLA X".

דגם הכבישטח החדש כבר צבר יותר מ-6,200 הזמנות עוד לפני שיצאה משערי המפעל המכונית הראשונה בייצור סדרתי. דגם ה-X נמכר בהזמנות מראש עם תג מחיר לא סופי של בין 62,400 דולר למחיר של 95 אלף דולר, בהתאם לאיבזור ולגודל הסוללות.

דגם ה-X מבוסס על מרכב ה-S ובו שבעה מקומות ישיבה, ויוצע גם בגרסת 4X4 בעלת שני מנועים חשמליים.

אספקות ראשונות צפויות בתחילת 2014.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן