Skip to content

פי ארבעה יותר הרוגים בתאונות בגין אי שמירת מרחק בערים

מספר ההרוגים בתאונות דרכים בגין אי שמירת מרחק בתוך הערים קפץ בשנת 2013 לעומת 2012, אף שהשנה טרם הסתיימה. עד חודש אוגוסט השנה נהרגו 12 בני אדם בתאונות דרכים שנבעו מאי שמירת מרחק, לעומת שלושה בני אדם שנהרגו מסיבה זו לאורך השנה הקודמת כולה בערים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בממוצע, בעשר השנים האחרונות (2003-2012) נפגעים מדי שנה 2,335 בני אדם בתוך הערים בתאונות חזית-אחור, הנגרמות כתוצאה מאי שמירת מרחק. עוד עולה מהנתונים, כי בממוצע נהרגים ארבעה בני אדם בשנה בערים כתוצאה מתאונת חזית-אחור ו-45 נוספים נפצעים קשה כתוצאה מסוג תאונה זו.

עד חודש אוגוסט בשנת 2013, נפגעו 1,115 בני אדם כתוצאה מאי שמירת מרחק בערים, מתוכם נפצעו קשה 47 בני אדם. בשנת 2012, נפגעו 1,416 בני אדם כתוצאה מתאונת חזית-אחור בערים ונפצעו קשה 42 בני אדם.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "התעלמות המדינה מהנתונים המדאיגים של עלייה במספר ההרוגים בגין אי שמירת מרחק בערים היא שערורייה. משרד התחבורה חייב לפעול לאלתר למציאת פתרונות לתופעה החמורה הזו. בין השאר אם המדינה הייתה מאפשרת רכישת אמצעי מיגון לרכבים בהנחה, היה ניתן להוריד את כמות הנפגעים".

התפלגות הנפגעים עפ"י ערים בתאונות חזית-אחור בשנת 2012
• בירושלים נפגעו 267 בני אדם, מתוכם אחד נהרג ו- 16 נפצעו קשה.
• בתל אביב נפגעו 120 בני אדם, מתוכם שישה נפצעו קשה.
• בחיפה נפגעו 82 בני אדם .
• בבאר שבע נפגעו 73 בני אדם, מתוכם אחד נפצע קשה.
• בראשון לציון נפגעו 66 בני אדם, מתוכם אחד נהרג.
• בחדרה נפגעו 64 בני אדם, מתוכם אחד נפצע קשה.

תאונת חזית אחור היא סוג נפוץ של תאונה, הנגרמת כאשר רכב מתנגש בחלק האחורי של רכב אחר, כששני כלי הרכב נמצאים באותו נתיב ונוסעים לאותו כיוון. רוב תאונות אלו מתרחשות כיוון שהנהגים נוסעים קרוב מדי לרכב שלפניהם ומתקיים שילוב של האטת הרכב הראשון או חוסר קשב של הרכב העוקב.

תאונת חזית-אחור נגרמת בשל אי שמירת מרחק מכלי הרכב שנוסע מלפנים. שמירת מרחק מכלי הרכב שלפניך, היא אחת הפעולות הפשוטות, אשר יכולות למנוע תאונות דרכים. זוהי חובה בטיחותית ממדרגה ראשונה, המשמשת לנו בסיס נכון לקבלת החלטות בזמן ונותנת לנו מרחב תמרון ושליטה אם ישנו צורך בבלימת חירום פתאומית. בתקופת החורף, כשהכביש רטוב והראות לקויה, לשמירת המרחק ישנה חשיבות גבוהה ליכולת העצירה.

אחת הדרכים שבאמצעותן ניתן להקטין ולצמצם תאונות חזית-אחור, היא על ידי אמצעים טכנולוגים מתקדמים, אשר מתערבים למעשה בנהיגה ועוצרים את כלי הרכב לפני ההתנגשות בכלי הרכב שלפניו. במקביל על משטרה להגביר את האכיפה בנושא של אי שמירת מרחק בין כלי רכב ועל המדינה להגדיל את ההסברה על הסכנות שבאי שמירת מרחק נכון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן