Skip to content

נתוני התעסוקה יכריעו את הכיוון בשווקים

יום תנודתי במיוחד מצפה לשווקים ברחבי העולם. המשקיעים בדריכות שיא לקראת פרסום דוח התעסוקה המאוחר של חודש ספטמבר. על פי התחזיות, נוספו למשק האמריקני כ-182 אלף משרות לעומת 169 אלף המשרות שנוספו בחודש הקודם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשקיעים ברחבי העולם מחליטים לממש רווחים לקראת פרסום דוח התעסוקה של חודש ספטמבר אשר יפורסם היום באיחור של יותר משבועיים בשל השיתוק הממשלתי בוושינגטון.

המדדים המובילים בוול סטריט פתחו את השבוע במגמה מעורבת ונראה, כי התנודתיות תימשך גם היום, לפחות עד לפרסום דוח התעסוקה.

זירה מקומית

הבורסה בת"א נסגרה אמש בירידות שערים קלות על רקע המימושים בעולם. היום ההססנות צפויה להימשך. מדד ת"א 25 איבד אמש 0.12% מערכו אך עדיין הצליח לסגור מעל 1300 הנקודות.
השוק המקומי אינו מתרגש יתר על המידה ממינויה של קרנית פלוג לנגידת בנק ישראל. השווקים הגיבו בתחילת השבוע בחיוב למינוי היות והנגידה החדשה פועלת באותה הדרך שבה פישר נהג לפעול ובשל כך הוא המליץ עליה לתפקיד.

בזירת המט"ח, צמד הדולר שקל פתח את השבוע החדש ביציבות סביב אזור ה-3.52 שקלים לדולר. המשקיעים ממתינים לפרסום דוח התעסוקה על מנת לקחת כיוון בצמד המקומי. לנגידת בנק ישראל ממתינה משימה לא פשוטה- למתן את התחזקותו של השקל הפוגעת בכלכלה המקומית. הלחץ עליה יגבר אם וכאשר התחתית האחרונה הניצבת באזור ה-3.5 שקלים לדולר, תישבר. קשה להאמין, כי בנק ישראל יצליח לבלום לאורך זמן את נפילתו המתמשכת של הדולר ויאלץ למצוא פתרונות אחרים בכדי לנסות לעצור את התחזקותו של השקל. שבירת התחתית תוביל להתדרדרות נוספת אל עבר 3.45 שקלים לדולר.

זירה בינלאומית

יום תנודתי במיוחד מצפה לשווקים ברחבי העולם. המשקיעים בדריכות שיא לקראת פרסום דוח התעסוקה המאוחר של חודש ספטמבר. על פי התחזיות, נוספו למשק האמריקני כ-182 אלף משרות לעומת 169 אלף המשרות שנוספו בחודש הקודם. רמת האבטלה צפויה להישאר ללא שינוי באזור ה-7.3%. קשה להעריך כיצד השווקים יגיבו לנתונים היות והם עשויים להכריע בעניין תוכנית הרכישות של הפד'. נתונים טובים יגבירו את הסיכויים לצמצום היקף הרכישות עוד השנה ולכן השווקים עשויים להגיב דווקא בירידות לנתונים טובים והם עשויים להגיב בעליות במקרה של נתונים מאכזבים. התנודתיות בשווקים תגיע לשיא בכל מקרה לאחר פרסום הנתון לכן כדאי להיות זהירים.

בזירת המט"ח, הלחץ על הדולר יגבר אם נתוני התעסוקה יהיו מאכזבים היות וזה לא יאפשר לפד' לבצע שינויים מוניטאריים השנה. נתונים טובים יעניקו רוח גבית לפד' לצמצם את היקף הרכישות כבר בפגישה הבאה, המשמעות – התחזקות משמעותית של הדולר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן