Skip to content

מאות הרוגים בהפגזות טנקים נגד אזרחים בעיר חומס

סוריה התעוררה הבוקר לצילומים ותיאורי זוועה על מה שכוחותיו של נשיאם, באשר אל-אסאד, גרם לאזרחים בעיר חומס. טנקים הפגיזו ללא רחם, מטווח אפס. מספר ההרוגים עולה משעה לשעה. במסגדים קוראים לאזרחים להפוך את אירועי הלילה לאבן דרך במאבק לשיחרור מידי אסאד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוריה התעוררה הבוקר לצילומים ותיאורי זוועה על מה שכוחותיו של הנשיא, בשאר אסד, גרמו לאזרחים בעיר חומס. טנקים הפגיזו ללא רחם, מטווח אפס. מספר ההרוגים עולה משעה לשעה. במסגדים קוראים לאזרחים להפוך את אירועי הלילה לאבן דרך במאבק לשיחרור מידי אסד

מאת נורית קרטן

מאות אזרחים נהרגו במהלך הלילה הנורא ביותר מאז החלה ההתקוממות בסוריה. טנקים פשטו ברחובות העיר והפגיזו ללא רחם, כולל בתי חולים. במסגדים ברחבי סוריה, נקראים התושבים לצאת לרחובות ולהפגין נגד מה שנראה שנקודת מפנה. ברחובות חומס עדיין מוציאים גופות מתחת להריסות. מספר ההרוגים עולה משעה לשעה.

כוחות ביטחון של המשטר, הבוקר בחומס.
כוחות ביטחון של המשטר, הבוקר בחומס.

סוריה התעוררה הבוקר לצילומים ותיאורי זוועה על מה שכוחותיו של  הנשיא בשאר אסד, גרמו לאזרחים בעיר חומס. עשרות טנקים פשטו על העיר וטיווחו על מבנים ללא כל הבחנה. הם גם לא חסו על בתי החולים, עדי ראייה סיפרו, שבבתי החולים, חיפשו כוחות הביטחון של אסאד במיוחד אחר רופאים ואחיות.

מתנגדי אסאד, הקרויים "צבא סוריה החופשית", ואזרחים מן השורה, מוציאים כל הזמן גופות מבין הריסות המבנים, תוצאת ההפגזה המאסיבית של הטנקים, הלילה. ב"אל ג'זירה" אנשים מביעים חשש שמדובר בשינוי מדיניות של נשיאם כלפי ההתקוממות. סוברים ששבעקבות הלחץ הבינלאומי והדיונים במועצת הביטחון, אסאד מרגיש עם הגב אל הקיר. וכאדם שגבו אל הקיר – הוא יורה ללא הבחנה. במשך 11 חודשי ההתקוממות בסוריה, מספר ההרוגים ליום נע בין 50  ל- 70, מקסימום כמאה הרוגים. הפעם, כך נראה, אסאד הסיר את הכפפות.

המתקוממים, הבוקר בחומס.
המתקוממים, הבוקר בחומס.

 

 

בטלוויזיה הסורית הרשמית, מוצג הטבח שבוצע הלילה בחומס כפרי מעשיהם של אנשי האופוזיציה והמתקוממים. אולם אזרחי סוריה אינם מאמינים לדיווחים. מאז שעות הלילה קוראים המואזינים במסגדים ברחבי סוריה לצאת לרחובות, למחות נגד הטבח ולהפוך את אירועי חומס הלילה לנקודת מפנה, לאבן דרך במאבק.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן