Skip to content

"רוסיה משחקת ברולטה רוסית עם העולם הערבי"

פעילי זכויות אדם סורים ובכירים בקרב האופוזיציה הסורית מזהירים את רוסיה, לבל תעמוד בדרכה של הקהילה הבינלאומית לעזור לסוריה להשתחרר מאסד. חלק מהדוברים הבטיחו לבוא חשבון עם רוסיה, לאחר שיסתיים הכל. ביום שלישי יגיעו שר החוץ וראש שירותי המודיעין של רוסיה לפגישה עם אסד. הסורים מבטיחים קבלת פנים "חמה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעילי זכויות אדם סורים ובכירים בקרב האופוזיציה הסורית מזהירים את רוסיה, לבל תעמוד בדרכה של הקהילה הבינלאומית לעזור לסוריה להשתחרר מאסד. חלק מהדוברים הבטיחו לבוא חשבון עם רוסיה, לאחר שיסתיים הכל. ביום שלישי יגיעו שר החוץ וראש שירותי המודיעין של רוסיה לפגישה עם אסד. הסורים מבטיחים קבלת פנים "חמה"

מאת נורית קרטן

"אם רוסיה תטיל וטו על ההצבעה באו"ם היום – אני מבטיח לכל מי ששומע, ולממשלת רוסיה בעיקר – עד שאנחנו ניפטר מבשאר אסד, לא יהיו לכם יותר שגרירויות במזרח התיכון". במילים אלה הזהיר אשרף מוקדד, מהארגון הסורי לשינוי. מוקדד הוא אחד מנציגי תנועות השיחרור של סוריה שהופיעו היום בכלי תקשורת שונים וזעקו לעזרת הקהילה הבינלאומית.

רוסיה מעוררת סערה דיפלומטית גדולה בקרב הקהילה הבינלאומית,  שעומדת להצביע היום באו"ם על תכנית השלום שגיבשה הליגה הערבית, וארה"ב תומכת בה. רוסיה הודיעה שהתכנית המוצעת אינה מתאימה לה לה ואם יצביעו עבורה "יהיה סקנדל" הבטיח שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. את התנגדויות ארצו שלח למזכ"ל האו"ם ולמזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון. באו"ם מקיימים במשך היום מירוץ נגד הזמן, בתקווה למנוע הטלת וטו של רוסיה על ההצבעה.

רולטה רוסית. סרגיי לברוב (ויקיפדיה)
רולטה רוסית. סרגיי לברוב (ויקיפדיה)

אשרף מוקדד היה נסער מאוד ולא ממש מדד את מילותיו בהתייחסו לאפשרות מימוש הווטו. "רוסיה משחקת ברולטה רוסית ביחסיה עם כל העולם הערבי והעולם המוסלמי" אמר. "הרוסים חייבים להבין כמה חמור וקריטי מה שהיא עושה כעת באו"ם. אין כל הצדקה לעזור ולחפות על טבח המונים, וזה מה שקרה אתמול בחומס".

לדעתו, צריך שתהיה לרוסיה אחריות מוסרית. "צריך שיפסיקו מה שהם עושים היום באו"ם – לפחות שיימנעו מהצבעה. שלא יפריעו לקהילה הבינלאומית לעצור את מה שקורה כאן". מוקדד הנסער הבהיר שחייבים לעצור ומייד את מה שוקרה בסוריה. "רוצחים בנו, יום יום. בושה! בושה על רוסיה! בושה על הקהילה הבינלאומית!"

באסמה קודמאני, חברת המועצה הלאומית בסוריה והמכון לרפורמה ערבית מתריעה שאם רוסיה תמשיך כך, לא יהיה לה מה לחפש בסוריה בעתיד. "רוסיה היא האשמה העיקרית, יש מדינות נוספות אך הגישה הרוסית היא הקשה ביותר להתמודדות" אמרה. ""היא מגנה על משטר שמבצע פשעים".

קודמאני מבקשת בשם אזרחי סוריה, "חייבים להבין שאין למשטר הזה יכולת קיום בהמשך. הכירו בכך ובואו נהפוך ביחד את הדף". וכאן היא פונה ישירות לשליטי רוסיה: "יש עתיד לרוסיה בסוריה, לאחר מכן. היו בינינו יחסים לפני שלטון אסד ויהיו אחרי.אל תעשו זאת לבלתי אפשרי! שלטון אסד ויהיו אחרי."

ביום שלישי אמורים להגיע לסוריה, שר החוץ הרוסי וראש שירותי המודיעין הרוסי, למפגש עם בשאר אסד. רוסיה לא מגנה על אסד בשל עיניו היפות יש לה אינטרסים כבדי משקל, החשוב שבהם נמל טרטוס.

באסמה קודמאני מבהירה שהעם הסורי מרגיש היום שהקהילה הבינלאומית הפקירה אותו לגורלו. "כעת, ניאלץ להסתמך רק על עצמנו. מכריחים אותנו להתחמש, ולצאת להילחם כדי להגן על עצמנו, דבר שאיש אינו רוצה בכך".

3 Comments

  1. פובידל
    4 בפברואר 2012 @ 21:29

    גם סין הטילה וטו על ההצעה הבינלאומית להדיח את אסאד.

  2. אודי א
    4 בפברואר 2012 @ 20:34

    על רוסים וסורים, כתבה מעניינת מאוד:
    http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=1389

    • עמית שמש
      5 בפברואר 2012 @ 11:17

      משובח !
      כנראה שרוסיה היא סוריה בחילוף אותיות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן