Skip to content

ביקור היסטורי: הקרדינל של פאריז בישראל

הקרדינל של פאריז אנדראה ה-23, הגיע בשבוע שעבר לביקור היסטורי בישראל בליווי משלחת של כ-130 איש. שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו: "אני מזמין את בני הקהילה הנוצרית בצרפת להגיע לישראל, ליהנות מיופייה ומהעושר ההיסטורי והדתי בה, תוך הידוק הקשרים בין הדתות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקרדינל של פאריז אנדראה ה-23, הגיע בשבוע שעבר לביקור היסטורי בישראל בליווי משלחת המונה כ-130 איש. הקרדינל השתתף בטקס גילוי מצבת זיכרון באבו גוש לזכרו של הקרדינל לוסטיז'ייה, יהודי מומר שפעל רבות בכנסיה לקירוב בין הנצרות ליהדות.

הקרדינל של פריז אנדראה ה-23, בפגישה עם שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו. המשלחת כוללת כמרים בדרגות הגבוהות ביותר בכנסייה הקתולית, האחראים על הזרמים הפרו-יהודיים בקהילה הנוצרית. (צילום: משרד התיירות)
הקרדינל של פאריז אנדראה ה-23, בפגישה עם שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו. המשלחת כוללת כמרים בדרגות הגבוהות ביותר בכנסייה הקתולית, האחראים על הזרמים הפרו-יהודיים בקהילה הנוצרית. (צילום: משרד התיירות)

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו, ערך בסוף השבוע קבלת פנים חגיגית לכבוד הקרדינל ואורחיו במלון המלך דוד בירושלים. לנדאו אמר: "לכבוד הוא לי לארח את הקרדינל בירושלים. אני רואה חשיבות עצומה בשמירה על הקשרים החמים בין הקהילה הנוצרית לקהילה היהודית, בחיזוקם ובצעידה בדרך שהתווה הקרדינל לוסטיז'ייה בחייו. אני מזמין את בני הקהילה הנוצרית בצרפת להגיע לישראל, ליהנות מיופייה ומהעושר ההיסטורי והדתי בה, תוך הידוק הקשרים בין הדתות".

בהמשך הביקור הוביל הקרדינל תפילות בכנסיות ברחבי הארץ, סייר בעיר העתיקה בירושלים, בקאסר אל יהוד, בקומראן, במצדה, במכתש רמון, בבית התפוצות ובבית לחם.

הביקור זוכה לסיקור תקשורתי נרחב במדיה הנוצרית ובין היתר על ידי ששה עיתונאים שמארח משרד התיירות.

המשלחת כוללת כמרים בדרגות הגבוהות ביותר בכנסייה הקתולית, האחראים על הזרמים הפרו-יהודיים בקהילה הנוצרית.

במשרד התיירות מייחסים חשיבות גדולה לביקור זה של מובילי דעת קהל בצרפת, אשר ביכולתו לתרום לגידול בתיירות הצליינית מצרפת לישראל. בשנת 2012 הגיעו מצרפת כ-300 אלף תיירים, מתוכם 60% יהודים ו- 29% נוצרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן