Skip to content

יעלון: "שקט יענה בשקט, כל פרובוקציה תיענה בתגובה קשה שלנו"

שר הביטחון ביקר הבוקר, בבית החולים סורוקה, את פצועי התקרית ברצועת עזה ביום חמישי. "תופעת המנהרות בהחלט מדאיגה אותנו. החמאס רואה בזה דרך להכין תשתית לפיגועים קשים בשטחנו, ואנחנו נמשיך להתמודד עם זה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"שקט יענה בשקט, כל פרובוקציה תענה בתגובה קשה שלנו. כמו שעשינו עד עכשיו, כך נמשיך גם בעתיד". כך אומר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון.

השר יעלון הגיע הבוקר לבקר את חמשת הפצועים, מהפעולה לפיצוץ מנהרת החמאס ברצועת עזה, פעולה שבוצעה בין חמישי לשישי. " זו הייתה פעולה חשובה, ובמקביל גם תקפנו באותו לילה מנהרה נוספת שבה גם נהרגו כנראה שלושה אנשי חמאס שעוסקים בנושא המנהרות", אמר השר יעלון. "תופעת המנהרות בהחלט מדאיגה אותנו. החמאס רואה בזה דרך להכין תשתית לפיגועים קשים בשטחנו, ואנחנו נמשיך להתמודד עם זה. אנחנו כמובן רואים בחמאס כמי שאחראי, מתוקף היותו זה שעוסק בחפירת המנהרות ובזה שהוא שולט בעזה".

"תופעת המנהרות מדאיגה אותנו". השר יעלון בעת ביקור הפצועים בסורוקה. (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
"תופעת המנהרות מדאיגה אותנו". השר יעלון בעת ביקור הפצועים בסורוקה. (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

השר יעלון אמר עוד בעניין המנהרות: "מאז 'עמוד ענן' חמאס מורתע מלחזור לירי רקטות בגלל המחיר הכבד ששילם במסגרת המבצע. לכן הוא מנסה לייצר מנהרות התקפיות מהסוג שסיכלנו. כשאנחנו גם הבנו שבטון, מלט או אמצעי בנייה שעוברים לשם, הופכים בסופו של דבר לאמצעי התקפי נגדנו, עצרתי את העברת המלט וכל אמצעי הבנייה האחרים. זה מחיר שלצערי גם האוכלוסייה תשלם שם על העניין הזה, אבל גם זה מענה לעניין". לדברי שר הביטחון, "אין שום קשר בין מה שקורה ברצועת עזה בימים הללו לבין המשא ומתן עם הפלסטינים".

על הפסקת הגנת היישובים אמר שר הביטחון: "הגנת היישובים אינה נשענת על חיילי צה"ל שמתחלפים בכל שבועיים ומגיעים מהעורף לשמור על שער של יישוב, וזה בעצם מה שהפסקנו לעשות עכשיו. הגנת היישובים נשענת על מערכת שהיא גם טכנולוגית וגם כוחות שפרוסים בשטח, ליד היישובים, ובתוך היישובים. כוחות איכותיים, זה המענה לביטחון. ולכן צה"ל ביצע הערכת מצב ואמר שלהביא בכל שבועיים שני אנשים מהעורף שיישמרו בשער של יישוב זה לא מענה, אלא להיפך. עדיף שהיישוב ישמור בתורנות או ישכור שמירה. לכן הפסקנו את הדבר הזה".

על סוריה אמר השר יעלון: "אנחנו עוקבים כל הזמן אחרי המצב בסוריה. איננו מתערבים במלחמת האזרחים העקובה מדם שם ואנחנו ממשיכים להקפיד על אותם קווים אדומים שמכירים אותם. אנחנו מדברים עליהם גם פומבית, לא לאפשר להם להעביר אמצעי לחימה מסוריה לגורמים עוינים, בדגש על חיזבאללה בלבנון. לא להעביר נשק כימי לאותם גורמים עוינים, לא להפר את השקט ברמת הגולן, לא להפר את ריבונותנו, וכך אנחנו מקפידים ונמשיך להקפיד בעתיד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן