Skip to content

יחימוביץ' לשרת הבריאות: הפסיקי הלנת השכר בביה"ח הדסה

במכתב ששיגרה לשרת הבריאות, יעל גרמן, כתבה יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ': "בית החולים משתמש בשר"פ כהכנסה משמעותית לקומץ מרופאיו הבכירים אך מתייחס למאות עובדיו כחוליה האחרונה בשרשרת המזון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', שיגרה מכתב לשרת הבריאות, יעל גרמן. במכתבה קראה יחימוביץ' לשרת הבריאות לפעול להפסקת הלנת השכר של עובדי בית החולים הדסה בירושלים, הנמשכת זה שלושה חודשים.

במכתב נאמר: "זה שלושה חודשים מעכבת הנהלת בית החולים הדסה את תשלומי השכר לעובדיה, תוך שהיא משלמת רק חלק מהשכר מדי פעם. ברקע, כידוע, קשיים תזרימיים וגירעון ענק שצבר המוסד בשנים האחרונות.

מרכז רפואי הדסה"בתי החולים של הדסה על אלפי עובדיהם מספקים את עיקר שירותי הרפואה הדחופה והשוטפת לירושלים רבתי, לצד מעבדות למחקר מתקדם. אל לנו לפרש את התנהלותם השקטה של העובדים כהשלמה עם המצב. מדובר במיטב הרופאים, האחיות, והחוקרים בארץ. העבודה בהדסה היא בעבורם גם פרנסה וגם שליחות, ובעבור מדינת ישראל לא פחות מנכס אסטרטגי ומשאב אנושי אדיר שהמדינה השקיעה בו רבות.

"השיטה הנוכחית של מנכ"ל הדסה, מר אביגדור קפלן, לגייס קו אשראי זול על חשבון עובדיו היא פסולה הן בהיבט החוקי והן בהיבט האנושי. מדאיג ומקומם  שדווקא בית חולים, המשתמש בשירותי רפואה פרטית כמקור הכנסה משמעותי לו ולקומץ רופאיו הבכירים ביותר, מתייחס למאות עובדיו החרוצים והנאמנים, שעליהם מבוססת עיקר איכותו המקצועית, כחולייה האחרונה בשרשרת המזון.

"אני פונה אליך בבקשה להפעיל את סמכותך, ולהבהיר להנהלת הדסה, כי עליה לשלם לאלתר את מלוא שכר עובדיה,  ולחפש חלופות חוקיות לגיוס האשראי הדרוש לתפעול בתי החולים עד לגיבוש תכנית הבראה בת קיימא".

בתי החולים של הדסה בירושלים, בעין כרם ובהר הצופים מונים כ-5,000 עובדים, 800 רופאים, 2,200 אחים ואחיות, 500 אנשי מקצועות פרא-רפואיים ו-1,500 אנשי משק ומנהלה. בית החולים פועל במשך יותר מתשעה עשורים ומטפל ביותר ממיליון איש בכל שנה ב-120 מרפאות החוץ וביותר מ-70 מחלקות האשפוז ועוד יחידות התמחות רבות בבית החולים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן