Skip to content

נשיא צרפת יגיע לישראל – שלושה ימים לפני חידוש המו"מ עם איראן

הולנד – שעמדת מדינתו עיכבה למעשה את חתימת ההסכם עם איראן – ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם הנשיא שמעון פרס ובכירים אחרים. נושא דיון מרכזי בשיחותיו צפוי להיות הסוגייה האיראנית, לקראת סבב השיחות הבא. נשיא צרפת ינאם גם בכנסת, לאחר שקודם לכן התכוון לנאום רק בפני סטודנטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, יגיע לישראל ביום ראשון הבא, שלושה ימים בלבד לפני סבב המו"מ הבא בין ששת המעצמות לבין איראן בג'נבה. הולנד – שעמדת מדינתו עיכבה למעשה את חתימת ההסכם עם איראן – ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם הנשיא שמעון פרס ובכירים אחרים. נושא דיון מרכזי בשיחותיו צפוי להיות הסוגייה האיראנית, לקראת סבב השיחות הבא.

פרנסואה הולנד. ינאם בכנסת (צילום: ויקיפדיה)
פרנסואה הולנד. ינאם בכנסת (צילום: ויקיפדיה)

הנשיא הולנד גם יופיע בכנסת וינאם בפני חבריה. זאת, לאחר שקודם לכן ביטל יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדשלטיין פגישה אתו – אחרי שהתברר כי אינו מתכוון לנאום בכנסת. לאחר מגעים שהיו בעניין שינה נשיא צרפת את החלטתו והחליט לנאום בכנסת.

הולנד יגיע לכנסת ביום ב׳, 18 לנובמבר בשעה 17:30. במהלך הביקור יתקיים טקס קבלת פנים רשמי, בסיומו יחתום הנשיא הספר האורחים בטרקלין שאגאל. לאחר מכן תתקיים התכנסות בלשכת יו״ר הכנסת בהשתתפות הנשיא האורח, נשיא המדינה, שמעון פרס, ראש-הממשלה, בנימין נתניהו, ראשת האופוזיציה, שלי יחימוביץ׳. ישיבה מיוחדת של מליאת הכנסת תתקיים בשעה 17:45 במהלכה ישאו דברים יו״ר הכנסת, ראש הממשלה, ראשת האופוזיציה ונשיא צרפת (שינאם בצרפתית).

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין בירך על בואו של נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, לכנסת ישראל בשבוע הבא ועל החלטתו לנאום במליאת הכנסת. הולנד יגיע לישראל בלווית בת זוגתו ועם פמליה ובה שרים, חברי פרלמנט, כחמישים אנשי עסקים ועשרות עיתונאים. ״זהו כבוד גדול עבור כנסת ישראל לארח את נשיאה של צרפת, מדינה הנמנית על חברותיה היותר טובות של ישראל", אמר אדלשטיין. "אני שמח וגאה על כך שהנשיא הולנד החליט לכבד את הכנסת ואת חברי-הכנסת לדבר אל העם בישראל מעל במת הכנסת מעוז הדמוקרטיה של ישראל ומאמין שהביקור יהיה משמעותי עבור שתי המדינות״.

בינתיים נמשכה ההתכתשות הפומבית עם ארה"ב בנושא האיראני. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש, בעצרת הכללית של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה: "אני מעודכן בפרטי ההצעה לאיראנים, ומה שמוצע עכשיו הוא עסקה שבה איראן לא מחזירה לאחור את היכולת הגרעינית ולעומת זאת משטר הסנקציות מוחזר לאחור. זאת עסקה רעה ומסוכנת". נתניהו הגיב בכך על דברי מזכיר המדינה, ג'ון קרי, שרמז קודם לכן כי נתניהו אינו מכיר את כל פרטי ההסכם.

"כשזה מגיע לביטחון העם היהודי אני לא אשתוק", אמר נתניהו. "זה לא יקרה במשמרת שלי. כשהיהודים שתקו אתם יודעים מה קרה.  צריך להתאחד עכשיו כדי לוודא שאיראן מתפרקת מתכנית הגרעין הצבאית שלה. זה לא רק אינטרס של ישראל. זה אינטרס של העולם כולו".

שר הכלכלה, נפתלי בנט, התראיין לרשת Fox News ואמר כי העננה הגרעינית עדיין מרחפת מעל המערב: "התוצאה הגרועה ביותר היא פצצה גרעינית בידי איראן שקרוב לוודאי תעשה את דרכה למערב".

השר בנט המשיך ואמר כי הסיכון ממשיך לרחף מעל ראשו של המערב. "העסקה האחרונה שאנחנו צריכים לשאוף אליה היא כזאת שתפרק לחלוטין את כמות ייצור הגרעין באיראן. כיום יש להם כ-18,000 צנטריפוגות מסתובבות, אותן אנחנו רוצים לפרק".

בנט הדגיש כי ההצעה של המערב היא "רעה מאוד, ואפילו לא דנים בזה כיום. איראן בלחץ כלכלי כבד, אנחנו חייבים להמשיך את הלחץ. התוצאה הגרועה ביותר היא פצצה גרעינית בידי איראן שוודאי תמצא את דרכה למערב, וחייהם של האנשים באזור יהיו בסיכון".

בנט סיפר כי לא משנה מה יקרה, ישראל תדע להגן על עצמה: "כבר ב-1991 הצלנו את העולם מפצצה עיראקית לאחר שהפצצנו שם, וכך גם לכאורה בסוריה לפי פרסומים זרים. ישראל יכולה להגן על עצמה ונעשה זאת אם צריך".

בנט הדגיש כי "עכשיו זה הזמן למנוע אסון תאומים גרעיני", בהתייחסו למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן