Skip to content

ליברמן עם שובו למשרד החוץ: "חייבים צפירת הרגעה עם ארה"ב"

בנאומו הראשון לעובדי משרד החוץ, עם כניסתו לתפקיד, מתח ליברמן ביקורת מרומזת עלך התנהלות נתניהו במשבר עם ארה"ב. "חילוקי דעות זה טבעי", אמר. "אבל הם לא צריכים להישמע כפי שנשמעו בחוץ. צפירת הרגעה היא חשובה, ואנחנו נתעסק בזה כבר מחר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוד לא חלפה יממה מאז הושבע – ושר החוץ אביגדור ליברמן מפתיע שוב. בנאומו הראשון לעובדי משרד החוץ – עם כניסתו לתפקיד אחרי כעשרה חודשי הפסקה – מתח שר החוץ ליברמן ביקורת בלשון מרומזת, אך ברורה, על התנהלותו של נתניהו במשבר האחרון עם ארה"ב וקרא להרגיע את הרוחות ולהשמיע צפירת הרגעה.

"חילוקי דעות זה דבר טבעי". אביגדור ליברמן (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)
"חילוקי דעות זה דבר טבעי". אביגדור ליברמן (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)

כדי להמחיש את חשיבות היחסים עם ארה"ב, פגישת העבודה הראשונה של ליברמן הייתה עם שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו. "היחסים עם ארה"ב הם האבן המרכזית", אמר ליברמן לעובדי משרדו. "בלי זה לא נוכל לתמרן בעולם העכשווי. חילוקי דעות זה טבעי, אבל הם לא צריכים להישמע כפי שנשמעו בחוץ. צפירת הרגעה היא חשובה, ואנחנו נתעסק בזה כבר מחר", אמר.

"ברור לכולם שהיחסים הם חיוניים, טובים ויציבים", הדגיש ליברמן. "שום דבר לא יכול לשנות את זה. חילוקי דעות התחילו עוד לפני 48 והמשיכו בשנות ה-50 וה-60. צריך להתייחס לזה בצורה הכי טבעית".

השר ליברמן אמר עוד כי יש לסיים במהירות האפשרית את סכסוך עבודה של אנשי משרד החוץ (הנמצא בשלב של בוררות – צ.ז.) וכי ישנן בפני המשרד  לא מעט בעיות תקציב, שאותן יש לפתור. "לצערי המסמך הראשון שחתמתי עליו כבר בבוקר – היה בקשת תקציב נוסף לנסיעות למשרד החוץ", אמר ליברמן.

על שובו למשרד אמר שר החוץ: "אתם מכירים אותי, אני לא אדם סנטימנטלי – אבל היום נכנסתי ללשכתי, ומצאתי אותה בדיוק כפי שהשארתי. אפילו את העט שהשארתי על השולחן, מצאתי באותו מקום. לא זז מילימטר. זה כמעט כמו בפרסומת: כמה טוב לחזור הביתה. אין טוב מזה".

כבר מחר, ב-7 וחצי בבוקר, יכנס השר ליברמן את הנהלת משרדו וידון בשורת הנושאים המונחת על שולחן משרד החוץ – ובראשה, היחסים עם ארה"ב.

אמש אישרה מליאת הכנסת, בדיון סוער, את מינויו של ליברמן כשר החוץ. בהצבעה תמכו במינוי אביגדור ליברמן לשר 62 חברי כנסת, והתנגדו לה 17 ח"כים. אחד נמנע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן