Skip to content

ועדת חוץ וביטחון: חשש שהקיצוץ בתקציב יפגע בתפקוד הצבא

תפקודו השוטף של צה"ל, על מכלול מרכיביו, צפוי להיפגע עד מאוד, בשל ההחלטה שלא לאשר תוספת תקציב למערכת הביטחון. יו"ר הישיבה, ח"כ שיטרית המליץ כי על הוועדה לקיים סידרת דיונים ממוקדת בנושא תקציב הביטחון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תפקודו השוטף של צה"ל, על  מכלול מרכיביו, צפוי להיפגע עד מאוד, בשל ההחלטה לא לאשר תוספת תקציב למערכת הביטחון. יו"ר הישיבה, ח"כ שיטרית, המליץ כי על הוועדה לקיים סידרת דיונים ממוקדת בנושא תקציב הביטחון

מאת צבי זינגר

פעילות צה"ל עלולה להיפגע בשל אילוצי תקציב. כך גילו חברי ועדת החוץ והביטחון ונציגים מוועדת הכספים במהלך מיפגש עם סגן הרמטכ"ל וקצינים בכירים. במיפגש שהתקיים היום (ראשון), שמעו החכ"ים סקירה מקיפה על היערכות צה"ל לשנה הקרובה בהיבטי תקציב, נוכח החלטת הממשלה לא לאשר למערכת הביטחון תוספת של שבעה מיליארד שקל.

לפי אותה החלטה, על צה"ל להסתפק בתוספת של כשלושה מיליארד שקל בלבד וזאת, מול אתגרי הביטחון המשמעותיים שהתפתחו לאחרונה בזירה.

תפקודו ייפגע .צה"ל ברגע אמת (צילום דו"צ)
תפקודו ייפגע. צה"ל ברגע אמת (צילום דו"צ)

חברי הוועדה והעומד בראש הישיבה, ח"כ מאיר שיטרית (קדימה), הביעו דאגה עמוקה מהנתונים שהציגו נציגי צה"ל. עלה מהם, באופן מטריד ביותר מבחינת הוועדה, כי תפקודו השוטף של צה"ל, על מכלול מרכיביו, צפוי להיפגע עד מאוד, בשל ההחלטה שלא לאשר תוספת תקציב למערכת הביטחון.

יו"ר הישיבה, ח"כ שיטרית המליץ כי על הוועדה לקיים סידרת דיונים ממוקדת בנושא תקציב הביטחון. "אין סיבה בעולם שתקציב מערכת הביטחון לא יתנהל בצורה מסודרת ושקופה. יחד עם זאת, חייבים לאפשר למערכת הביטחון את הגמישות הנדרשת, לאור השינויים המתפתחים במציאות במזרח התיכון". ח"כ שיטרית הוסיף כי הוועדה לא יכולה להתעלם מהנתונים שהוצגו בפניה. "זה פשוט בלתי מתקבל על הדעת בעליל. אי אפשר לעבור על כך לסדר היום. לא זכור לי שבעבר קיבלנו נתונים דומים כמו אלו שהוצגו בפנינו ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן