Skip to content

נשיא "המפלגה הדרוזית-הערבית": המצב בסוריה תחת שליטה

למרות התמונות הקשות המגיעות מסוריה, ממשיך נציג בכיר של העדה הדרוזית בלבנון לצודד במשטר אסד וחושב כי הפיתרון לבעיה במדינה המשוסעת יכול לבוא רק מכיוונו של אסד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות התמונות הקשות המגיעות מסוריה, ממשיך נציג בכיר של העדה הדרוזית בלבנון לצודד במשטר אסד וחושב כי הפיתרון לבעיה במדינה המשוסעת יכול לבוא רק מכיוונו של אסד

מאת יצחק קמחי-זוארץ

ויאם ווהאבּ
וויאם ווהאבּ

למרות אירועי הדמים בסוריה בשנה האחרונה, למרות אלפי ההרוגים, למרות אירועי הסופ"ש האחרון בעיר חומס ובמקביל לדיון במועצת הביטחון של האו"ם על גורלה של סוריה והטלת הווטו הדרמטית של רוסיה וסין, מסתבר שעדיין עולים קולות המאמינים כי הנשיא בשאר אסד מסוגל להשיב לסוריה את השקט והשלווה שלהם היא ראויה.

איתות כזה הגיע מטעם ראש "המפלגה הדרוזית-הערבית" וויאם ווהאבּ, שטען בריאיון שהעניק אתמול (א') לתחנת הטלוויזיה השיעית "אל-מנאר" כי לפי דעתו, המצב בסוריה תחת שליטה וכי אחריותו של אסד היא לדאוג שהאזרחים לא ישתמשו בנשק זה כנגד זה. עוד הוסיף ווהאבּ כי הוא מודע לבעיות שקיימות בחלק מהמקומות אך אסד עדיין יכול לטפל במצב ולשמור על חייהם של כל אזרחי סוריה.

במפגש עם זקני העדה הדרוזית בלבנון אמר ווהאבּ כי "בעת ביקורו האחרון בלבנון, הבטיח הנשיא אסד להגן על כל דרוזי המחזיק בכל דעה". בשיחה עם אחד מזקני העדה הדרוזית, הוסיף ווהאבּ כי "אזור הר הדרוזים בסוריה יוותר דגם לרגיעה, שבו בא לידי ביטוי ריבוי הדעות הפוליטיות, דבר המשרת את האינטרס של העדה הדרוזית כולה."

מהצד השני של המתרס הפוליטי אמר אתמול (א') נשיא "החזית למאבק לאומי" בלבנון, וליד ג'ונבאלט, כי יש הכרח למצוא פתרון לסוגיה הסורית בהקדם האפשרי וכי הפיתרון צריך להיות מבוסס על היוזמה הערבית מאחר שהשלטון בסוריה הוא אשר התחיל בגל זה של אלימות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן