Skip to content

36.332 מיליון שקל – הרווח הנקי של איסתא בתשעה חודשים

לעומת 30.664 מיליון שקל באותה התקופה ב-2012. הרווח הנקי ברבעון השלישי של השנה הוא 22.322 מיליון שקל. שחר בוצר: תוצאות הדוחות הן טובות ביותר של איסתא מאז ומעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שחר בוצר יו"ר איסתא
שחר בוצר יו"ר איסתא

הרווח הנקי של חברת התיירות הגדולה איסתא ליינס, בתום תשעה חודשים של השנה הוא 36.332 מיליון שקל, לעומת 30.664 מיליון שקל באותה התקופה ב-2012, שזה גידול של כ-15.6%. שחר בוצר יו"ר הדירקטוריון: "תוצאות הדוחות הן הטובות ביותר של איסתא מאז ומעולם. ההשקעה בתחומי בטכנולוגיה הניבה פירות".

עונת הקיץ והחגים

הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי של השנה היה 22.322 מיליון שקל לעומת 21.707 מיליון שקל אשתקד. מן הראוי לציין, כי השנה הרבעון השלישי כלל את שיא עונת הקיץ (חודשים יולי ואוגוסט) ואת עונת החגים שהייתה השנה כולה בחודש ספטמבר. למרות זאת, ההפרש הרבעוני בין השנה לבין הרבעון השלישי ב-2012 היה בסך הכל כ-615 אלף שקל.

תוצאות הפעילות

סך ההכנסות בתום תשעה חודשים של השנה הגיעו ל-402.377 מיליון שקל. בניקוי עלות המכירות והשירותים בסכום של 227.981 מיליון שקל, הרווח הגולמי של איסתא הסתכם בתום תשעה חודשים של השנה ב-174.396 מיליון שקל.

בתום תעשה החודשים של השנה היו הוצאות מכירה ושיווק 104.886 מיליון שקל, הוצאות הנהלה וכלליות 27.680 מיליון שקל והוצאות (הכנסות) אחרות נטו היו 163 אלף שקל. ניקוי הוצאות אלה מהרווח הגולמי יצרו רווח תפעולי של 41.667 מיליון שקל.

פירות התוכנית האסטרטגית

מנכ"ל קבוצת איסתא, אחישי גל, מסר כי "התוצאות הכספיות של הקבוצה מצביעות על שיפור בכל תחומי הפעילות, גידול ברווח הגולמי, התפעולי, באופרציית הטיסות והנופשונים של החברה ובשורת הרווח הנקי".

לדבריו, "ניתן להבחין בפירות התוכנית האסטרטגית שאישרה החברה ובמסגרת כניסת החברה לתחומי פעילות חדשים. בין השאר לפעילות נדל"ן מניב ולבתי מלון בארץ". בהקשר לכך יצוין, כי לפני ארבעה חודשים נפתח בירושלים בית מלון כרמים השייך לאיסתא מלונות והוחכר לרשת ישרוטל ל-15 שנה.

תחום האינטרנט גרם לשינוי

שחר בוצר, יו"ר דירקטוריון החברה מסר שתוצאות תשעת החודשים של השנה הן הטובות של איסתא מאז ומעולם, (איסתא נסחרת בבורסה לני"ע בתל אביב משנת 1996). לדבריו, תחום האינטרנט גרם לשינוי של ממש בתחום התיירות.

איסתא ממשיכה בהשקעה בטכנולוגיות מתקדמות בתחום הדיגיטל (אינטרנט ומובייל) ובשנה החולפת הושקעו יותרמ-5 מיליון שקלים בפיתוח והרחבת היכולות של החברה בתחום זה. ההשקעה המתמשכת מבססת את מעמדה של איסתא כחברת תיירות מובילה בזירה הדיגיטלית עם דגש על חווית הלקוח.

בחודש שחלף זכתה איסתא בשני פרסים בתחרות האוסקר הישראלי לאתרי האינטרנט (Webi Awards 2013) היוקרתית: "אתר התיירות הטוב ביותר בישראל" ו"האתר בעל יישומי WEB2.0 הטובים ביותר בישראל", יחד עם החברות המובילות במשק הישראלי.

דיבידנד

שחר בוצר מסר עוד כי, בהמשך למדיניות חלוקת הדיבידנדים של החברה, לפיה לפחות 40% מהרווח הנקי יחלוק כדיבידנד, תחלק החברה דיבידנד ביניים בסך של 1 שקל למניה ובסך הכל כ- 10.4 מיליון שקל. זאת בנוסף ל- 9.5 מיליון שקל שכבר חולקו בספטמבר 2013. לכן, סכום סך הדיבידנד שיחולק יהיה כ-20 מיליון שקל.

גיוס הון

לפני חודש השלימה איסתא גיוס הון בהנפקה פרטית לגופים מוסדיים, בסכום של כ-36 מיליון שקל. במסגרת זו הפך ילין לפידות להיות בעל עניין בחברה עם אחזקה של 6% ממניות החברה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן