Skip to content

מבקר המדינה דורש הסברים: כיצד תחולץ הדסה מהמשבר

"משרד מבקר המדינה מודע לעובדה שהמרכז הרפואי הדסה, הידוע לתפארה בעולם כולו, אינו גוף מבוקר לפי הגדרתו בחוק מבקר המדינה", כותב המבקר לשרת הבריאות יעל גרמן. "עם זאת, משרדנו מביע דאגה לגורל מערכת הבריאות בירושלים, בהיבט הציבורי, שהדסה היא אבן היסוד בה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, דורש הסברים מהממשלה ומשרת הבריאות יעל גרמן, על מצבו של בית החולים "הדסה" ועל הדרכים שבדעת הממשלה לנקוט, כדי לטפל במשבר הכספי, המאיים למוטט את בית החולים.

במכתב – שהעתקיו נשלחו גם לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר האוצר, יאיר לפיד – כותב מבקר המדינה: "בחודשים האחרונים פורסמו באמצעי התקשורת נתונים על מצבו הכספי הקשה של המרכז הרפואי הדסה בירושלים.

מבקר המדינה יוסף שפירא. דורש הסברים (צילום: יצחק הררי)
מבקר המדינה יוסף שפירא. דורש הסברים (צילום: יצחק הררי)

"בפרסומים השונים נטען לגירעונות עצומים; כוונה לפטר מאות עובדים; תשלום חלקי של משכורות לעובדים; התפטרות של ארבעה חברי דירקטוריון ישראלים, לרבות היו"ר, גב' אסתר דומיניסיני; שכירת חברת ייעוץ לצורך טיפול במשבר המתמשך; כוונה לסגור את בית ספר לרפואת שיניים בהדסה; ועוד.

"משרד מבקר המדינה מודע לעובדה שהמרכז הרפואי הדסה הידוע לתפארה בעולם כולו אינו גוף מבוקר לפי הגדרתו בחוק מבקר המדינה", כותב המבקר. "עם זאת, משרדנו מביע דאגה לגורל מערכת הבריאות בירושלים, בהיבט הציבורי, שהדסה היא אבן היסוד בה.

"למותר לציין שלמעשה מערכת האשפוז בירושלים מבוססת על בתי חולים שאינם ממשלתיים או בבעלות קופות-חולים, וביניהם בתי החולים של הדסה, אשר נותנים שירותים לכמיליון תושבים, כולל אוכלוסיית מזרח ירושלים והסביבה", כותב המבקר. "לאור האמור, נבקש לקבל פרטים על ההליכים שנוקטים משרד הבריאות והממשלה כולה לטיפול במשבר המתמשך בהדסה ועל הכיוונים המסתמנים לפתרונו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן