Skip to content

הושגה פשרה עם האיחוד האירופי. ישראל תצטרף לתכנית המו"פ

המאמצים הדיפלומטיים השתלמו. ישראל תחתום כבר בימים הקרובים על הסכם ההצטרפות לתכנית המחקר והפיתוח היוקרתית, של האיחוד האירופי. זאת לאחר שהצדדים התגברו הערב על המחלוקת ביניהם בנוגע לסוגיית חוקיות ההתנחלויות. הפתרון שהושג, לאחר מגעים דיפלומטיים קדחתניים ושיחה ארוכה, של כשעה וחצי, בין שרת המשפטים ציפי לבני לממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, קתרין אשטון. עפ"י […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המאמצים הדיפלומטיים השתלמו. ישראל תחתום כבר בימים הקרובים על הסכם ההצטרפות לתכנית המחקר והפיתוח היוקרתית, של האיחוד האירופי. זאת לאחר שהצדדים התגברו הערב על המחלוקת ביניהם בנוגע לסוגיית חוקיות ההתנחלויות.

הפתרון שהושג, לאחר מגעים דיפלומטיים קדחתניים ושיחה ארוכה, של כשעה וחצי, בין שרת המשפטים ציפי לבני לממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, קתרין אשטון. עפ"י הנוסחה שהוסכמה אירופה תצרף להסכם המחקר מסמך הבנות המצהיר כי אירופה רואה בכל פעילות מעבר לקו הירוק פעילות לא חוקית ואף פלילית. במסמך ייאמר גם כי לא יועבר כסף לפעילות מעבר לקו הירוק. ישראל מנגד, ומחשש לתקדים משפטי מדיני, תצרף פסקה משלה ולפיה היא אינה מקבלת את עמדת אירופה ולא רואה בה תקדים משפטי מחייב שישפיע על תוצאות המשא ומתן עם הפלסטינים.

ישראל אמורה להשקיע בתוכנית הורייזן 2020 כמיליארד אירו, אבל ההחזר שתקבל ישראל מהתוכנית, צפוי להיות כמיליארד וחצי שקלים – כלומר, ישראל תרוויח כחצי מיליארד אירו במחקר.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן