Skip to content

"שיריו הם פס הקול של אומה שלמה"

כך הספיד אותו הערב נשיא המדינה, שמעון פרס. "אריק היה הגדול מכולם", נאמר בהודעת אבל שפרסם ראש הממשלה. "כולנו גדלנו על השירים שלו. אמרת אריק איינשטיין אמרת ארץ ישראל". יו"ר העבודה, יצחק בוז'י הרצוג: "הכי ישראלי שיש שהשפיע על דורות של ישראלים באומר ובצליל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס ספד הערב לגדול הזמרים והיוצרים של המוזיקה הישראלית אריק איינשטיין.

"מהיום הראשון שעלה לבמה, העם חש  שנולד כאן כישרון של שירה עם איכויות יוצאות דופן", אמר הנשיא. "שיריו הם פס הקול של אומה שלמה, קולו ליטף את העם וחיבק את הארץ. הוא ריגש את הדורות הראשונים והחדשים כאחד. איש לא הטיל ספק בעומק רגשותיו והעם שתה בצבא את הקול האהוב שבקע ממעמקים. הוא לא התנשא ולא התיימר, והוא לא היה זקוק לזה ואנחנו אהבנו אותו בגלל צניעותו קורעת הלב. הוא כתב בשעות קשות ובימים של התרוממות רוח.

"אהבתי את שיריו ומגיל צעיר ידעתי את מה שידעו רבים אין כמוהו וטוב שיש אותו. צליליו ימלאו את הארץ. גם בלכתו, שיריו ימשיכו לנגן חיים ותקווה", אמר נשיא המדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער עמוק על מותו של הזמר אריק איינשטיין: "אריק היה הגדול מכולם", נאמר בהודעת אבל שפרסם ראש הממשלה. "כולנו גדלנו על השירים שלו. אמרת אריק איינשטיין אמרת ארץ ישראל.

אריק איינשטיין בהלווייתו של עלי מוהר (צילום: ויקיפדיה)
אריק איינשטיין בהלווייתו של עלי מוהר (צילום: ויקיפדיה)

"אריק היה זמר נפלא ואדם נפלא. השירים שחיבר ושר הם פס-הקול של מדינת ישראל. אהבתי אותו מאוד. מדינת ישראל נפרדת בעצב רב מענק התרבות שיחסר לנו מאוד. אני ורעייתי כואבים מאוד את לכתו".

יו"ר העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג: "אריק איינשטיין היה אחד מגדולי היוצרים והאמנים שקמו למדינת ישראל. היה לו סגנון ייחודי הכי ישראלי שיש שהשפיע על דורות של ישראלים באומר ובצליל. שיריו ליוו אותנו ברגעי אבל ושמחה לאומיים. הם הקיפו עושר עצום של נושאים ואפילו ילדי ישראל זכו לתשומת לב מיוחדת ביצירותיו. אריק יישאר בלבנו ובלבה של האומה וייזכר כאחד מגדולי האמנים שקמו לנו".

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת: "אני מביעה הלילה צער כבד על מותו הפתאומי של אריק איינשטיין ז״ל מגדולי גיבורי התרבות בדורנו, אמן, יוצר, שחקן ענק, מאבני היסוד של הזמר העברי והקולנוע הישראלי.

"אריק היה סמל לדור שלם ומקור השראה לא רק בזכות שיריו ופזמוניו, אלא גם בשל אישיותו יוצאת הדופן. בכישרון רב הוא ביטא בשיריו את הגעגוע אל ארץ ישראל הישנה והטובה ובה בעת הטביע עליה את חותמו. מותו הפתאומי הותיר את אזרחי ישראל המומים וכואבים. לנצח נמשיך להתגעגע כולנו לעוד שיר אחרון שלו, אך למרבה הצער זה כבר לא יקרה.

"אנו נפרדים הלילה בעצב גדול מאוד מאריק איינשטיין אבל לא מהקלאסיקות שלו שהפכו נכסי צאן ברזל במוסיקה הישראלית ומהמורשת התרבותית שהותיר", אמרה שרת התרבות. "תנחומיי הכנים לרעייתו סימה, ילדיו וחבריו".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: "זהו יום עצוב מאוד לכולנו. עצב גדול עוטף את הארץ. אריק איינשטיין יחסר בראש ובראשונה למשפחתו ולחבריו. אך הוא יחסר גם, באופן שלא ניתן לתאר במילים, למדינת ישראל ולתרבות הישראלית, שאריק היה עמוד תווך מרכזי בה, ואחד ממעצביה, סמליה והענקים שלה.

"שיריו של אריק איינשטיין ליוו אותי בכל מקום. כנער צעיר, כחייל, כמפקד, כישראלי. הם יוסיפו ללוות אותי, ואת כולנו, תמיד".

השר אורי אריאל: "אני מתאבל יחד עם כל עם ישראל את מותו של גדול זמרי ישראל אריק איינשטיין ז״ל. קשה לתפוס שאיבדנו הערב את גדול הזמרים הישראלים המשתייך לדור הנפילים של הזמר הישראלי הישן והטוב ההולך ונעלם. עם ישראל כולו אהב לשמוע אותו, אהב את אישיותו הצנועה ונועם הליכותיו ואת מה שהוא ייצג בשיריו".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין: "התעצבתי לשמוע על פטירתו הפתאומית של אריק איינשטיין. אריק היה זמר ויוצר שנגע בלבבות של כולנו, מזקנים, דרך צעירים ועד פעוטות. התחושה היתה שהוא הכיר את כולנו מן הסיבה הפשוטה שיצירותיו דיברו אל כולם ועל כולם. סרטיו ושיריו של אריק הן הפסקול של היצירה המדהימה ביותר שאי פעם הוקמה – ארץ ישראל, על מאבקיה, יופיה, קשייה וניצחונותיה".

ח"כ שלי יחימוביץ': "כאב גדול על מותו של אריק איינשטיין, האמן המופלא שהמילים, הקול הקסום, ההומור, והכישרון המופלא שלו – הם חלק מכל חיינו, מילדות ועד בגרות. 'כי אין מלים פשוטות יותר, שלום חבר' הוא שר, וגם לו נאמר, שלום חבר, חבר של כולנו, גיבור תרבות ענקי שהגדיר אותנו ואת הישראליות שלנו.

"מדהים שעם כל הכישרון הזה ומעמד העל שלו, וההערצה העצומה אליו – הוא היה צנוע ועניו ופשוט ונעים הליכות ונבוך תמיד מכל ההמולה סביבו", כתבה ח"כ יחימוביץ'. 'אומרים שיש עוד תקווה, קוראים לזה אהבה, ומחכים לבואה. בין הזיוף לאמת, בין כל מה שחי למת – ישנה אהבה. יש בי אהבה, והיא תנצח'. לא בטוח שאני מדייקת, כי זה ממה שמתנגן לי בראש, אבל בימים הקרובים נהיה עדים לכמויות האהבה העצומות שהוא עורר בכולנו. זו אבדה שקשה להכיל, יהי זכרו ברוך".

ח"כ שאול מופז: "אמן גדול, לאומי, הלך מאיתנו. נזכור אותו דרך שיריו היפים, שליוו אותנו וילוו אותנו הרבה אחרי לכתו".

ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר: "ישראל נפרדת הלילה מאחד מהיוצרים היקרים ביותר שלה. המילים יתקשו לסכם את תרומתו הרבה לתרבות הישראלית מיום הקמתה, אך יצירותיו הרבות השזורות לאורך כל שנות קיום המדינה ילוו אותנו לעד. אריק, נוח על משכבך בשלום".

1 Comment

  1. sofar
    27 בנובמבר 2013 @ 8:51

    הלך מאתנו ונשאר בלב…!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן