Skip to content

חנוכה בקולנוע: מבחר סרטי ילדים מומלצים לחג

לא רק פסטיבלים ממוסחרים וסדנאות לבניית חנוכיות ומילוי סופגניות: חנוכה מציע גם מבחר סרטי ילדים חדשים. החל בתרנגולי הודו שיוצאים להציל את בני מינם, דינוזאורים מפחידים, בני נוער שרוקדים ברחובות, מאכלים שמתעוררים לחיים ואפילו דיסני באגדה קסומה. שי שגב ממליץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ליום גשום: "גשם של פלאפל 2"

הסרט הוא המשך ל"גשם של פלאפל" משנת 2009. לאחר שסופת האוכל הנוראית מהסרט הראשון נגרמה ממכונת ייצור המזון, פלינט לוקווד וחבריו החליטו לעזוב את האי שבו התגוררו. כשלוקווד מקבל סוף סוף את ההכרה לה חיכה שנים, הוא מצטרף לחברת ההמצאות של הגיבור שלו: צ'סטר החמישי. בחברה של צ'סטר עובדים חלק מן הממציאים המבריקים בעולם.

הכל משתנה לאחר שלוקווד וחבריו חוזרים לאי, ומגלים שהמכונה ממשיכה לייצר מזון ומתחילה לייצר גם מפלצות אוכל. גורל האנושות בסכנה ופלינט לוקווד נאלץ לצאת ולהילחם בשרימפנזות, בתפופיטונים, בעכביצ'יזים ובעוד יצורים כדי להציל את העולם פעם נוספת. מיועד לגילאי 6-7 ומעלה, מוצג גם בתלת מימד.

 כשמשעמם עם הילדים, אפשר "לעוף על הזמן"

הסרט הוא ניסיונם המצחיק של שני גיבורים לא צפויים לשנות את מהלך ההיסטוריה, ואת שולחן חג ההודיה. רג'י הוא תרנגול הודו שקיבל חנינה מנשיא ארצות הברית, וג'ייק הוא תרנגול הודו שנחוש לשנות את מאכל חג ההודיה: תרנגול הודו.

ג'ייק ורג'י יוצאים יחד במכונת הזמן במטרה לשנות את סעודת החג. הם גורמים לשינויים בהיסטוריה ויוצאים לשלל הרפתקאות. ילדי ישראל קצת פחות יתחברו לעלילה שהיא חלק מהמסורת האמריקנית, אבל בהחלט מתאים לילדים מגיל 4 ומעלה ולא רק לצמחונים.

לחובבי ההיסטוריה המפלצתית: "ללכת בין דינוזאורים"

סרט הנפשה הנראה ריאליסטי לחלוטין, כאילו יצא מנשיונל ג'יאוגרפיק, ומתרחש לפני 70 מיליון שנה באלסקה. מדי שנה, החורפים האפלים והארוכים מובילים אלפי דינוזאורים לנדוד דרומה. מהרגע שבקע מן הביצה, פאצ'י הפכיריינוזאורוס, נאלץ להתמודד עם טורפים פראיים, כווילי טרודון וגורגוזאורוס המפלצתי.

לאחר שראה את אביו נטרף על ידי גורגוזאורוס, פאצ'י חובר לאחיו סקאולר ולחברתו ג'וניפר. הם עוברים את הנדידה הגדולה בסדרה של הרפתקאות משעשעות ומורטות-שיער, עד שלבסוף מתאחדים עם משפחתם, עד הרגע בו פאצ'י מופרד מאהובתו ג'וניפר, ואלה לא נפגשים עד בגרותם. בינתיים ג'וניפר חוברת לאחיו הגדול של פאצ'י, סקאולר, שנהפך ליריבו המר ביותר. בתלת מימד ובדיבוב לעברית. לגילאי 6 ומעלה (יש מספר קטעים מפחידים עבור ילדים צעירים יותר).

ביום חמים: "לשבור את הקרח"

קומדיית הרפתקאות חדשה מבית דיסני, ומהיוצרים של "פלונטר" ו"ראלף ההורס". הסרט מבוסס בחלקו על האגדה "מלכת השלג" מאת הנס כריסטיאן אנדרסן.

כשנבואה לוכדת ממלכה בחורף נצחי, אנה – אופטימית חסרת פחד, מתחברת עם כריסטוף הענק, והעוזר שלו סוון האייל. יחד הם יוצאים למסע כדי למצוא את אחותה של אנה, אלסה – מלכת השלג, ולשים סוף לכישוף הקר שלה. בדרך הם פוגשים טרולים מכושפים ואת אולאף – איש שלג מצחיק, שורדים יחד בתנאים קיצוניים ונאבקים  להציל את הממלכה מהרס מוחלט. לילדים מגיל 4 ומעלה.

לבעלי שאיפות ויומרה: "ג'סטין הגיבור"

ג'סטין חי בממלכה שנשלטת בידי בירוקרטים, בעוד האבירים נדחקו מעמדות שליטה. הוא חולם להפוך לאחד מאבירי האומץ, אבל רג'ינלד, היועץ הראשי של המלכה, רוצה שבנו יהפוך לעורך דין. לאחר ביקור מעורר השראה אצל סבתו, ג'סטין עוזב את ביתו במטרה להפוך לאביר.

בדרך הוא פוגש את טליה היפהפייה, מכשף מוזר בשם מלקוויידס ואת סר קלורקס. הוא זוכה להדרכה מידיהם של שלושה נזירים, שמלמדים אותו את המנהגים הקדומים של אבירי האומץ, ונאלץ להתמודד עם אתגרים המאיימים להרוס את הממלכה. הסרט מוצג בדיבוב לעברית. לילדים מגיל 4 ומעלה.

לאחר תואר האבירות: "להציל נסיכה"

זהו סיפורו של האביר ראסטי, יצור מתכתי שובה לב היוצא לקרב של חייו. רגע לפני שחלומו הגדול אודות זכייה בטורניר המלכותי מתגשם, הוא מופלל ומואשם בגניבה על לא עוול בכפו.

ברגע אחד, האביר מאבד את כל עולמו, יוצא למסע לטיהור שמו, ולזכות מחדש בליבה של אהובתו. הסרט מוצג בתלת מימד. לילדים מגיל 3 ומעלה.

סתם, אם בא לכם לרקוד: "סטריטדאנס – נבחרת הכוכבים"

תוכנית נדל״ן מאיימת להרוס את המועדון השכונתי, ה"גראז'", שבו מבלים ילדי השכונה. איתן (תיאו סטיבנסון, "הנרי הנורא") וג'יידן (אקאי מוסרי-מנספילד) מחליטים לא להיכנע והוגים תוכנית להצלת המקום מהריסה – להעלות תחרות כישרונות ולגייס הרבה כסף.

הבעיה היא שאיתן לא יודע לרקוד, הוריו של ג'יידן אסרו עליו לעשות זאת ומתברר ששאר אנשי הצוות החדש שלהם, "נבחרת הכוכבים", אינם מתואמים. עליהם להתגבר על כל המכשולים הללו, ולהתחיל בשכנוע מנהלת המקום, ג'ינה (אשלי ג'נסן), שלתוכניתם יש בכלל סיכוי להצליח. סרט עלילתי המתאים לבני נוער.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן