Skip to content

נתניהו לעבאס: או אנחנו, או הם. "החמאס והשלום אינם הולכים יחד"

נתניהו מזהיר את אבו-מאזן שאי אפשר "להחזיק במקל בשני קצותיו. זה או שלום עם החמאס או שלום עם ישראל. אי אפשר להחזיק בשניהם". הנשיא פרס ניצל סיור במוזיאון המדע כדי להבהיר לאיראן שבמערכה נגדם, ישראל תנצח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נתניהו מזהיר את אבו-מאזן שאי אפשר "להחזיק במקל בשני קצותיו. זה או שלום עם החמאס או שלום עם ישראל. אי אפשר להחזיק בשניהם". הנשיא פרס ניצל סיור במוזיאון המדע כדי להבהיר לאיראן שבמערכה נגדם, ישראל תנצח

מאת צבי זינגר

 ראש הממשלה בנימין נתניהו מזהיר את אבו מאזן ואת הרשות הפלסטינית, כי לא ישראל תקבל מצב שבו הרשות חותמת ברית עם החמאס – ומציגה עצמה כרודפת שלום. האזהרה, בעקבות חתימת הסכם הפיוס בין פתח לחמאס היום (ב) בדוחא.

בישיבת סיעת הליכוד בכנסת אמר נתניהו על ההסכם שנחתם בדוחא כי "החמאס הוא ארגון טרור שחותר להשמדתה של ישראל, ונשען על תמיכתה של איראן" נתניהו ציין כי כבר אמר פעמים רבות בעבר, שעל הרשות הפלסטינית לבחור בין ברית עם החמאס לבין שלום עם ישראל. החמאס והשלום אינם הולכים יחד.

"בשבועות האחרונים", המשיך נתניהו, "נעשו מאמצים גדולים על ידנו בישראל ועל ידי גורמים בקהילה הבינלאומית כדי לקדם את תהליך השלום. אם אבו מאזן יממש את מה שנחתם בדוחא, הוא בוחר לנטוש את דרך השלום ולחבור לחמאס. זאת, מבלי שהחמאס קיבל את התנאים המינימאליים של הקהילה הבינלאומית – ולא רק שלא מכיר בישראל ובהסכמים הקודמים, הוא גם לא נטש את הטרור, הוא ממשיך בטרור ומתחמש כדי לבצע טרור יותר קטלני. אני אומר לאבו-מאזן –  אינך יכול להחזיק במקל בשני קצותיו. זה או שלום עם החמאס או שלום עם ישראל. אי אפשר להחזיק בשניהם".

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, התבטא היום בנושאים מדיניים. פרס שוחח עם כתבים, במהלך סיור שערך עם חתן פרס נובל, פרופ' דן שכטמן, במוזיאון המדע בחיפה. "המשטר האיראני הינו חסר כל מסר חיובי, יש לו רק מסר של הרג והרס", אמר הנשיא פרס. "אין להם עתיד ואנו ננצח במערכה נגדם"  באשר לפעולות שיש לנקוט  אמר הנשיא כי יש להביא בחשבון את כל האפשרויות: "כל האופציות מונחות על השולחן ויש גם להדגיש את המערכה המוסרית כנגד איראן אשר האייטולות העומדות בראשה רומסים את ערך כבוד האדם, רוצחים אנשים חפים מפשע ומממנים את הטרור העולמי".

בנושא הסורי אמר הנשיא: "אסד אינו מנהיג, אלא רוצח, הוא רוצח בדם קר את בני עמו וגם לו ולמשטרו אין עתיד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן