Skip to content

צה"ל יקצץ 40 אחוז מהחיילים המשרתים מחוץ לשורותיו

ההחלטה שמקורה בפערי כוח האדם בצה"ל עלול להשפיע באופן ישיר על מצבת כוח האדם בשב"כ, במשטרה ובמוסד. בשבוע הבא תדון הוועדה בגיוסם של בני מיעוטים לצה"ל במסגרת החוק לשוויון בנטל. דיון זה מתוכנן להיות האחרון לפני שיתכנסו להצביע על החוק - בטרם יאושר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוועדה המיוחדת ל"שוויון בנטל" עתידה לקיים בשבוע הבא דיון, על פי בקשתו של ח"כ דוד רותם (הליכוד ביתנו), בנושא גיוסם של בני מיעוטים לצה"ל במסגרת החוק לשוויון בנטל. דיון זה מתוכנן להיות הדיון האחרון לפני שהוועדה תתכנס להצביע על החוק, לפני אישורו בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

בדיון שנערך היום (רביעי) בוועדה בראשות ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) הציג מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, רותם פלג, את היערכות משרדו לקראת הרחבת קליטתם של החרדים לשורות הארגונים השונים המצויים תחת אחריותו של המשרד ובכלל זה שירות בית הסוהר, המשטרה ומכבי האש – אם החוק יעבור.

לדברי מנכ"ל המשרד "כבר לפני שנה התחלנו בעבודת מטה לקראת האפשרות שנדרש להרחיב באופן משמעותי את מספר החרדים שיצטרפו לשירותנו". כלל ציין המנכ"ל "מרבית החרדים בשירות האזרחי משרתים או ישרתו במסגרות השונות הכפופות למשרד לביטחון פנים כמו משטרה. אנחנו רואים בתהליך הזה הזדמנות גדולה עבור כל אחד מהצדדים, הן עבור החרדים והן עבור גופי הביצוע. ראוי לציין כי חרדים שיתנדבו במסגרות השונות שלנו יוכלו עקרונית להשתלב בהמשך באותם גופים כעובדים לכל דבר ועניין. מבחינתנו בעתיד אנחנו מתכוונים לאפשר לחרדים להשתלב בכל תפקידי הליבה בארגונים השונים, דבר שיהיה אפשרי רק לאחר אישורו של החוק.  למהלך רחב מסוג זה נדרשים כמובן תקציבים ועל כן כבר היום אנחנו נמצאים במגעים עם נציגי משרד האוצר".

נציג צה"ל בדיון, תא"ל גדי אגמון מאכ"א, ציין כי צה"ל הודיע לכל הגופים ובכלל זה משטרת ישראל כי בכוונתו לצמצם ב 40 אחוז את מספר החיילים שמשרתים מחוץ למסגרות צה"ל כדוגמת המשטרה. ההחלטה האמורה מקורה ברצון של צה"ל להתמודד עם פערי כוח האדם העומדים לרשותו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן