Skip to content

שרת הבריאות: אי אפשר לבטל על הסף את תיירות המרפא

גרמן התייחסה היום לתחקיר ב"עובדה": "אני מעריכה את אילנה דיין, אבל כתבה טלוויזיונית לא יכולה להיות גם כתבה, גם שופטת וגם תליין". עוד הודיעה שתבדוק את נושא תיירות המרפא: "צריך באמת לפתוח את הראש ועם הרבה רגולציה, פיקוח וכללים ברורים, כדי שנוכל לשרת את הציבור וגם את הקופה הציבורית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת הבריאות, יעל גרמן, הגיבה היום בדיון בכנסת בוועדת עבודה, רווחה ובריאות על התחקיר בתכנית "עובדה" בנושא תיירות המרפא והביקורת הציבורית הרחבה שנשמעה בעקבת התחקיר: "יש לנו מערכת בריאות ציבורית מעולה, אבל יש לנו מחסור בכסף. זו עובדה. גם בנק ישראל אומר זאת בדיון על השחיקה התקציבית של מערכת הרפואה הציבורית. נצטרך כולנו יחד למצוא את המקורות התקציביים החסרים במערכת. זה לא אומר שצריך לוותר. כמה שמערכת הבריאות תקבל – זה לא יספיק. המערכת זקוקה ליותר מ-8 מיליארד שקל. אני לא משלה את עצמי שעד 2018 נקבל תקציב שכזה כתוספת, ולכן צריך לחשוב על פתרונות יצירתיים, תוך שמירה קפדנית על עקרונות צדק וערבות הדדית.

יעל גרמן (צילום: דן בר דוב)
"גיליתי נהר גועש, לא מפוקח". יעל גרמן (צילום: דן בר דוב)

בהתייחסות ישירה לתחקיר אמרה השרה: "אני  מעריכה את אילנה דיין, אבל כתבה טלוויזיונית לא יכולה להיות גם כתבה, גם שופטת וגם תליין. לשלושת הרופאים הבכירים עומדות זכויות רבות. פרופ' ברבש פנה למי שפנה כדי לבדוק את הנושא. גם אנחנו במשרד פנינו לעו"ד שי ניצן, פרקליט המדינה כדי לבחון את הנושא ואת העובדות, עד שהתמונה תראה במלואה – כולנו מנועים מלקבוע מסמרות.

"לי אין ספק שבשנים האחרונות הנושא הזה עבר מתחת לרדאר, ורב הנסתר על הנגלה, דווקא משום שלא הייתה כאן רגולציה, אולי בגלל שהחוזר לא יצא בזמן או בגלל שהנושא לא נחקר. זו אחת הסיבות לכך שכשנכנסתי לתפקידי וגיליתי נהר גועש, לא מפוקח, לא מבוקר ולא ידוע בהיקפיו, הקמתי את תת הוועדה לבדיקת נושא תיירות המרפא, כחלק מהוועדה לחיזוק מערכת הרפואה הציבורית. תת וועדה שנייה מטפלת בנושא כפילויות הכובעים של משרד הבריאות, ותת וועדה נוספת בנושא ביטוחים. הנושאים שזורים זה בזה.

גרמן ציינה את היתרון בתיירות מרפא שתופנה לפריפריה: "אנחנו לומדים את תיירות המרפא בצורה יסודית, ורק אחר-כך נקבע כללים. דבר אחד בטוח, אי אפשר לבטל על הסף את תיירות המרפא. דיברתם על פריפריה. היום יש בפריפריה מיטות ריקות. שערו בנפשכם שהיה מערך מקוון, שבו נדע איפה יש מיטות ריקות ונוכל לנתב תיירות מרפא לבי"ח זיו, פוריה, נצרת, נהריה, ברזילי, סורוקה ויוספטל באילת. איזו תועלת אדירה תצמח מכך, לא רק כספית אלא גם הניסיון הרפואי. אחד ממנהלי בתי החולים אמר לי שהרופאים שלו רכשו ניסיון אדיר בניתוחי לב ובצנתורים מתיירות המרפא, והניסיון הזה משמש אותו כדי להציל חיים.

"צריך באמת לבדוק את הנושא, לפתוח את הראש, ועם הרבה רגולציה, פיקוח וכללים ברורים, כדי שנוכל לשרת את הציבור וגם לשרת את הקופה הציבורית".

ח"כ מרב מיכאלי אמרה היום בהקשר זה: "נתניהו רוצה להפוך את הרפואה הציבורית שלנו למכרה זהב, לקחת את מה שאנחנו משלמות ומשלמים עליו ולתת אותו לזרים. נתניהו רוצה שהישראליות והישראלים יהיו כורי הזהב של התיירים הרפואיים. הרפואה בישראל נעשתה מפוארת בזמן ובזכות היותה ציבורית, מאז שהתחילו להפריט אותה מערכת הבריאות הופכת מפוארת פחות ופחות".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן