Skip to content

תביעה כי רשות השידור תייצג דתיים ואנשי מחנה לאומי

המאבק על צביון רשות השידור קיבל היום תפנית כשיו"ר תנועת האיחוד הלאומי חבר הכנסת יעקב כ"ץ (כצל'ה) העלה תביעה להרחיב ייצוג של דתיים ושל נציגי המחנה הלאומי במוסדות רשות השידור. כ"ץ דורש להחיל שינוי בחוק רשות השידור החדש עוד לפני אישורו מאת אורה עריף כץ בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת שדנה בהכנת החוק לקראת אישורו, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


המאבק על צביון רשות השידור קיבל היום תפנית כשיו"ר תנועת האיחוד הלאומי חבר הכנסת יעקב כ"ץ (כצל'ה) העלה תביעה להרחיב ייצוג של דתיים ושל נציגי המחנה הלאומי במוסדות רשות השידור. כ"ץ דורש להחיל שינוי בחוק רשות השידור החדש עוד לפני אישורו

מאת אורה עריף כץ

בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת שדנה בהכנת החוק לקראת אישורו, פתח מחדש כ"ץ מחדש את הדיון על נוסח החוק, בטענה כי מוסדות הרשות אינם מייצגים נאמנה את כל הפלגים בציבוריות הישראלית. מהלך זה נלווה לתהפוכות הפוקדות את רשות השידור סביב נושאי מינויים והדחות ומהלכים שנויים במחלוקת של הנהלת הרשות.

יעקב כ"ץ וכרמל שאמה הכהן- חברי כנסת
חברי הכנסת יעקב כ"ץ וכרמל שאמה הכהן. צילום: ישראל וונדי, לשכת כצל'ה

לדברי כ"ץ ,רק שניים מתוך שלושים ואחד חברי מליאת רשות השידור היוצאת היו חובשי כיפה, מה שמאושש את טענתו לפיה שידורי רשות השידור רחוקים מרוח הקונצנסוס הישראלי, עקב היעדר ייצוג הולם של מגזרים חברתיים שלמים בגוף המפקח על הרשות. לכן, הוא טוען, שידורי ערוץ 1 וקול ישראל אינם מייצגים את האוכלוסייה משלמת האגרה.  "אני רק יכול לשער מה הייתם אומרים אם היו 29 נציגים חובשי שטריימלים וכיפות ורק שניים חילוניים" אמר כ"ץ בתגובה לניסיון לבטל את טענתו בדבר ייצוג דתיים במליאה. "לא ייתכן שחובשי כיפה מהווים 50 אחוז מקורס קצינים אבל רק 5% ממועצת רשות השידור. אם אנו יודעים לירות אנו גם יודעים לשדר".

בסעיף 14 ד' בהצעת החוק רשות השידור שהונחה על שולחן הוועדה נקבע: "הרכב המועצה ישקף, במידת האפשר, את מגוון הדעות הרווחות בציבור". כ"ץ יצא נגד הניסוח האומר "במידת האפשר" וטען כי נוסח החוק צריך להיות חד משמעי ולא פתוח לפרשנות או לגחמות הגורמים הממנים את הגופים המפקחים על הרשות.

הצעתו של כ"ץ מנוסחת כך: "הרכב המועצה ישקף, באופן הקרוב ביותר ליחסיות המספרית של הזרמים החברתיים במדינה (מאזיני שידורים בשפה העברית), את מגוון הדעות הרווחות בציבור כמו למשל: חילוניים, מסורתיים, חרדים ודתיים".
הוא תובע להוסיף להצעת החוק גם סעיף האומר כי "הרשות תקדיש סכום שלא יפחת מ-200,000 ש"ח לבדיקה של איזון וגיוון בשידוריה, ותדאג להגיש דו"ח שנתי למועצת הרשות על ממצאי הבדיקה". 

בעד ההצעה של כצל'ה לפתוח מחדש את הסעיף בחוק הצביעו: יו"ר הוועדה ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) וח"כ יוליה שמאלוב (קדימה). ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) נמנע בהצבעה.

1 Comment

  1. ישער
    8 בפברואר 2012 @ 12:06

    הדרת כיפה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן