Skip to content

פתיחה הססנית לשנה החדשה

בזירת המט"ח המקומית, יתכן כי בנק ישראל לא יאלץ להתערב בשוק המט"ח במטרה להחליש את הדולר היות והדולר פתח את השנה בהתחזקות מרשימה שתבוא לידי ביטוי גם אצלנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השווקים הפיננסיים בעולם פתחו את השנה החדשה בהססנות מסוימת. גם אצלנו המדדים המקומיים פתחו את השבוע בעליות שערים קלות. מדד ת"א 25 סגר סביב רמת הפתיחה ובסמוך ל-1320. מדד ת"א 25 ינסה למצוא תמיכה באזור 1300 הנקודות. שבירה של רמה זו תוביל לתיקון עמוק יותר לכיוון 1250 הנקודות. רמת ההתנגדות הקרובה ניצבת באזור 1350 הנקודות. הנזילות בשבוע הקרוב צפויה לעלות מעט אך עדיין כדאי לזכור כי שחקנים רבים בעולם עדיין נמצאים בחופשות וצפויים לחזור מהן במהלך הימים הקרובים.

מט"ח מקומי

בזירת המט"ח המקומית, יתכן כי בנק ישראל לא יאלץ להתערב בשוק המט"ח במטרה להחליש את הדולר היות והדולר פתח את השנה בהתחזקות מרשימה שתבוא לידי ביטוי גם אצלנו. צמד הדולר שקל אשר סגר את השבוע האחרון מתחת ל-3.5, צפוי לפתוח את השבוע הנוכחי מעל רמה זו. היעד שלנו לשבוע זה ניצב באזור 3.55 שקלים לדולר. ככל שהדולר נחלש מתגברים הקולות לקביעת שער רצפה לדולר על מנת להגן על המשק המקומי. הבנק המרכזי של שוויץ פעל כך לפני כשנתיים כאשר החליט להציב רצפה מול האירו באזור ה-1.2. עד כה ניתן לראות, כי הבנק אכן הצליח במשימה וכעת מצפים מבנק ישראל לפעול כך, אך כדי לזכור כי לבנק ישראל אין את המשאבים של הבנק המרכזי של שוויץ לכן אופציה זו נראית פחות ריאלית בשלב זה.

דוח התעסוקה בארה"ב

יומן האירועים די עמוס השבוע ובהחלט צפוי להיות מאוד מאתגר. האירוע המשמעותי יפורסם ביום שישי הקרוב – דוח התעסוקה של ארה"ב. הדוח מתייחס לחודש דצמבר והוא בעצם מסכם את השנה שחלפה. על פי הדוח, נוספו למשק האמריקני כ-194 אלף משרות ושיעור האבטלה עמד על 7%. נתונים אלו עשויים להשפיע באופן ניכר על המדיניות המוניטרית של הפד' לכן כדאי לעקוב אחריהם. התנודתיות בשווקים תגדל לקראת פרסום הנתונים.

ביום רביעי הקרוב כדאי לעקוב אחרי הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה שבה הוחלט להתחיל לצמצם את היקף הרכישות ב-10 מיליארד דולר החל מהחודש הנוכחי.

אירופה

באירופה, החלטות הריבית בבריטניה ובגוש האירו ירכזו עניין רב. בגדול, לא צפויים שינויים ושני הבנקים המרכזיים צפויים להותיר את הריבית על כנה. המשקיעים יעקבו בדריכות אחרי נאומו של יו"ר הבנק המרכזי של אירופה אשר בדר"כ מפזר רמזים בנוגע למדיניות המוניטארית העתידית. לפני כחודשיים, הבנק המרכזי הוריד את הריבית בעוד 0.25% על רקע ההאטה באירופה והאינפלציה הנמוכה. האירו בכוננות לקראת יום חמישי הקרוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן