Skip to content

הקונים חוזרים למשחק

המדדים המקומיים מתאוששים אחרי כמה ימים של מימושים. מדד ת"א 25 הוסיף 0.71% לערכו וסגר באזור 1328 הנקודות. השטר הירוק מתחזק מול השקל ומצליח לסגור מעל 3.5
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי הפתיחה ההססנית של השנה החדשה, נראה כי הקונים חוזרים לזירה ושלחים את וול סטריט לעליות שערים נאות. רוב המדדים בוול סטריט טיפסו מעל 0.5% בהתאמה. מדד הנסד"ק בלט עם עליה של קרוב ל-1%. גם באירופה נרשמו עליות שערים וכך גם בשעה זו באסיה.

זירה מקומית

המדדים המקומיים מתאוששים אחרי כמה ימים של מימושים. מדד ת"א 25 הוסיף 0.71% לערכו וסגר באזור 1328 הנקודות. היום העליות צפויות להימשך על רקע המגמה החיובית השוררת בשווקים מעבר לים. רמת ההתנגדות הקרובה ניצבת באזור 1350 הנקודות. פריצה של רמה זו תוביל להמשך העליות אל עבר המחסום הפסיכולוגי של 1400 הנקודות.

בזירת המט"ח המקומית, השטר הירוק מתחזק מול השקל ומצליח לסגור מעל 3.5. כעת הצמד ינסה לבסס את מעמדו מעל רמה זו. במידה והצמד יצליח לבסס את מעמדו מעל ל-3.5 ניתן יהיה לצפות למהלך עליות משמעותי יותר לכיוון 3.55- 3.6 אך כל עוד הצמד נסחר מתחת ל-3.5, ניתן לצפות ללחץ הולך וגובר על הדולר ולמהלך ירידות לכיוון 3.4.

זירה בינלאומית

המשקיעים מתחילים לחזור לזירת המסחר אחרי חופשת החג ואיתם חוזרות גם העליות בשווקים. בהעדר נתוני מקרו משמעותיים, המשקיעים ממשיכים לנצל את הירידות האחרונות על מנת לקחת גל עליות נוסף.

יומן המקרו היה דל יחסית היום. מדד המחירים לצרכן באירופה רשם עליה של 0.8% לעומת 0.9% שנרשמו בחודש הקודם. הנתון ממשיך להצביע על כך שהאינפלציה יורדת וזה די מדאיג את הבנק המרכזי. נזכיר כי אחת הסיבות העיקריות להורדת הריבית האחרונה הייתה האינפלציה הנמוכה לכן זה עלול להפעיל לחץ נוסף על האירו המתקשה לפרוץ חזרה מעל 1.37 דולר לאירו.

היום כדי לעקוב אחרי הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה ואחרי דוח התעסוקה של ADP בארה"ב.

הנתון המשמעותי ביותר של השבוע יפורסם ביום שישי הקרוב – דוח התעסוקה של ארה"ב. הדוח מתייחס לחודש דצמבר והוא בעצם מסכם את השנה שחלפה. על פי הדוח, נוספו למשק האמריקני כ-194 אלף משרות ושיעור האבטלה עמד על 7%. נתונים אלו עשויים להשפיע באופן ניכר על המדיניות המוניטרית של הפד' לכן כדאי לעקוב אחריהם. התנודתיות בשווקים תגדל לקראת פרסום הנתונים.

בזירת המט"ח הבינלאומי, הדולר מצליח לשמור על כוחו מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו. אחרי פרסום הפרוטוקולים, הדולר עשוי לצבור תאוצה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן