Skip to content

הרצוג מאיים בפניה לבג"ץ, אם עד יום א' לא ימונה יו"ר לוועדת חו"ב

"מדינה זה לא גן ילדים, ואם ביבי ולפיד סובלים מילדותיות וחוסר יכולת לקבל החלטות, אנחנו ננהג כמבוגר האחראי". אמר הרצוג. בהתייחסו לאפשרות שוועדת החוץ והביטחון צפויה להיות משותקת עד חודש מאי, בשל חוסר יכולתם של נתניהו ולפיד להכריע בשאלה מי יעמוד בראש הוועדה, אמר עוד יו"ר העבודה: "עם ישראל צריך יו״ר ועדת חוץ וביטחון חזק […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם עד יום ראשון הקרוב לא ימונה יושב ראש לוועדת החוץ והביטחון – יעתור יו"ר העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג, לבג"צ, כדי שיכפה מינוי יושב ראש. כך הודיע הרצוג היום בישיבת סיעת העבודה בכנסת.

"מדינה זה לא גן ילדים, ואם ביבי ולפיד סובלים מילדותיות וחוסר יכולת לקבל החלטות, אנחנו ננהג כמבוגר האחראי". אמר הרצוג, בהתייחסו לאפשרות שוועדת החוץ והביטחון צפויה להיות משותקת עד חודש מאי, בשל חוסר יכולתם של נתניהו ולפיד להכריע בשאלה, מי יעמוד בראש הוועדה החשובה הזאת.

"נראה להם איך חייבים להתנהג מנהיגים במדינת ישראל" (צילום: ציפי מנשה)
"נראה להם איך חייבים להתנהג מנהיגים במדינת ישראל" (צילום: ציפי מנשה)

"עם ישראל צריך יו״ר ועדת חוץ וביטחון חזק כדי לפקח על זרועות הביטחון", אמר הרצוג. "יש כמה מועמדות ומועמדים מצוינים – ואם נתניהו ולפיד לא מצליחים להחליט בג״צ יעזור להם להחליט. משילות זה לא חוק חדש. משילות זו מנהיגות. ואם אין להם מנהיגות, נראה להם איך חייבים להתנהג מנהיגים במדינת ישראל. לכן, בעצה אחת עם יו"ר הסיעה איתן כבל שהודיע על כך היום בועדת הכנסת, אם עד 23.2 לא ימונה יו"ר לועדת חוץ וביטחון בכוונתי לעתור לבג"ץ כנגד ראש הממשלה, שר האוצר ויו"ר הכנסת ולכפות עליהם למנות יו"ר לועדה".

 הרצוג התייחס גם להטבות המס להתנחלויות: "הבוקר פורסם ש 35 התנחלויות מבודדות קיבלו הטבות מס. אני שואל מדוע פני חבר ונגוהות צריכים לקבל הטבות מס על חשבון ישובים בפריפריה, על חשבון קצבאות ילדים ועל חשבון החברה הישראלית כולה. חלק מהישובים המוזכרים היו אמורים לרדת מהרשימה כבר בשנה שעברה והפלא הפלא כלום לא קרה. אני מניח ששר האוצר יקים ועדה בנושא…"

בסוגיה אחת  לא הצליח הרצוג ליצור חזית אחידה בסיעה – בנושא התמיכה בבנימין (פואד) בן אליעזר, כמועמד העבודה לכנסת. כל חברי הכנסת של העבודה, למעט ח"כ שלי יחימוביץ', חתמו על טופז התמיכה במועמדותו של בן אליעזר. יחימוביץ' נמנעה בהצבעה. "מבלי לגרוע מהיותו של פואד מועמד ראוי, ומבלי לפגוע בכבודו של איש, בנושא זה יש צורך בשיקול דעת כבד-משקל שחורג מהגבולות הפוליטיים המקובלים. מדובר בהצבעה שהיא ממילא אישית וחשאית, ואני מתחייבת כי אבחר, אחרי שיקול דעת רציני, במועמד הראוי מכולם", אמרה.

חתימות חברי הכנסת התומכים במועמדות בן אליעזר (מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין בן אליעזר)
חתימות חברי הכנסת התומכים במועמדות בן אליעזר (מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין בן אליעזר)

"פואד" בן אליעזר הגיב על התמיכה בו, בעמוד הפייסבוק שלו: "אני גאה ונרגש לבשר לכם כי חבריי לסיעת העבודה חתמו היום על תמיכתם בי לתפקיד נשיא המדינה", כתב. "לאחר 60 שנות עשייה ציבורית למען המדינה, כלוחם ומפקד במלחמות ישראל, כחבר כנסת ושר בתפקידים החשובים ביותר במדינת ישראל אני רואה את עצמי כמועמד ראוי לתפקיד. זה לא מובן מאליו שילד שעלה למדינת ישראל ללא הוריו, הוא מועמד לנשיאות המדינה. כמי שגדל בחברה בישראל ומחובר לעם הזה אני מתחייב לפעול למען חברה ישראלית מגובשת, תוך גישור על המפריד והדגשת המאחד ביננו, והמאחד ביננו לבין שכנינו בקרובים וידידנו בעולם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן