Skip to content

התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ: התערבו במינוי יו"ר לוועדת חו"ב

בעתירה נטען כי מדובר בהתנהלות בלתי חוקית, היוצרת תגובת שרשרת הפוגעת פגיעה אנושה במעמדה של הרשות המחוקקת, יכולתה להתנהל כראוי ולבצע את תפקידה כמפקחת על הרשות המבצעת. התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי הגופים והאישים נגדם הוגשה העתירה פעלו ופועלים מתוך רצון לשרת את האילוצים הפוליטיים הצרים של הרשות המבצעת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר  לבית המשפט העליון בבקשה לקבוע צו על תנאי המורה לוועדת הכנסת, ליו"ר ועדת הכנסת, לוועדת חוץ וביטחון ולכנסת ישראל לעדכן מדוע לא יפעילו סמכויותיהם וימנו מיידית יושב ראש קבוע לוועדת חוץ והביטחון. זאת, על מנת למנוע המשך שיתוק הוועדה והפגיעה הבוטה בפעילותה.

הכנסת על כוונת העתירה לבג"ץ (צילום: בית השלום, ויקימדיה)
הכנסת על כוונת העתירה לבג"ץ (צילום: בית השלום, ויקימדיה)

עוד מבקשת התנועה לאיכות השלטון, מבית המשפט העליון, צו ביניים שיורה להימנע מנקיטה בכל צעד שיש לה נגיעה או קשר, להליכים ולהוראות הרלוונטיות למינוי של יו"ר ועדת חוץ וביטחון. זאת לנוכח העובדה כי בכוונת המשיבים לפעול לתיקון נוסף של תקנון הכנסת כך שתוארך התקופה בה ניתן למנות יו"ר זמני לועדת החוץ והביטחון, תוך הנצחת שיתוק הוועדה והפגיעה הבוטה בפעילותה.

 התנועה לאיכות השלטון פורשת בפני בית המשפט תמונה קשה של מה שהיא מכנה התנהלות בלתי חוקית, היוצרת תגובת שרשרת הפוגעת פגיעה אנושה במעמדה של הרשות המחוקקת, יכולתה להתנהל כראוי ולבצע את תפקידה כמפקחת על הרשות המבצעת. התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי הגופים והאישים שנגדם הוגשה העתירה פעלו ופועלים בניגוד מובהק להוראות תקנון הכנסת, לתכליותיו ומטרותיו ואף בניגוד לחוק הכנסת. כל זאת מתוך רצון לשרת את האינטרסים והאילוצים הפוליטיים הצרים של הרשות המבצעת תחת מימוש סמכויות הפיקוח הייחודיות המהותיות שהוענקו לוועדת החוץ והביטחון. כל זאת על אף היותה של ועדת החוץ והביטחון מהוועדות החשובות ביותר בכנסת – ועדה האמונה על פיקוח ובקרה בלעדיים על נושאי הביטחון והחוץ של מדינת ישראל. זאת בנוסף לפגיעה הקשה באינטרסים ביטחוניים של מדינת ישראל ובאמון הציבור ברשות המחוקקת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן