Skip to content

אל על תתקין מערכת גלישה באינטרנט בעת טיסה

חברת אל על חתמה ביום חמישי שחלף עם חברת Via Sat חוזה להתקנת מערכת אינטרנט במטוסי החברה. הטכנולוגיה החדשה מספקת רוחב פס שנוסעים רבים במטוס יכולים לחלוק ביניהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת אל על חתמה ביום חמישי שחלף עם חברת Via Sat הסכם להתקנת מערכת אינטרנט במטוסי החברה, שיאפשרו לנוסעי החברה לגלוש באמצעות המחשבים הניידים והסמרטפונים שלהם בזמן טיסתם. בכך תמשיך אל על בהתקדמותה למתן שירותי בידור מתקדמים במטוסיה.

מטוס בואינג 737-900ER של אל על
מטוס בואינג 737-900ER של אל על

בעבר פעלה באל על מערכת גלישה בטיסה

מן הראוי לציין כי בעבר הותקנו במטוסי אל על מערכות גלישה באינטרנט, שהוסרו מהמטוסים מאוחר יותר. מדובר היה במערכת של בואינג שנקראה Connexion, שסיפקה שירות פס רחב שנמכר לחברות תעופה באמצעות רשת לוויינים. התוכנית, שנחשפה בשנת 2000, לא החזיקה מעמד בגלל ירידה בתנועת הנוסעים במטוסים בעולם בעקבות התקפות הטרור של ה-11 בספטמבר, אך בעיקר בגלל עלות הפעלתם הגבוהה. בואינג ביטלה את התוכנית ב-2006.

שינוי טכנולוגי

הרצון של הנוסעים לגלוש בעת טיסה באינטרנט, דירבן את פעולות הפיתוח הטכנולוגי ובשנת 2013 הצליחו מפעילי לוויינים, במה שחברת בואינג נכשלה שבע שנים קודם לכן. כתוצאה מהפיתוח המתקדם ירדו עלויות התפעול ובסופו של הליך הפכו את הפס הרחב על מטוסים לאמצעי נוח לספק לנוסעים את רצון הגלישה ולשמור בכך את נאמנותם לחברה המפעילה את המערכת.

הטכנולוגיה המשופרת חוללה שינויים ברשתות ה-Wi-Fi, שבעבר אופיינו באזורים מתים. הטכנולוגיה החדשה מספקת אות מרוכז יותר, יש מספיק רוחב פס שנוסעים רבים במטוס יכולים לחלוק ביניהם, כאשר המטוסים עוברים באופן חלק מאזור כיסוי אחד לאזור כיסוי שני.

לקראת סוף 2013 התקינה חברת Via Sat את שירות הגלישה בחברת ג'טבלו (JetBlue) האמריקנית ועכשיו היא אמורה להתקין את המערכת במטוסי אל על, שיאפשרו לנוסעי החברה לגלוש להנאתם באינטרנט.

מערכת בידור נוספת

מערכת בידור נוספת שאל על החליטה להכניס במטוסיה היא מערכת BoardConnect, שפותחה על ידי לופטהנזה סיסטמס (Lufthansa systems), המאפשרת לנוסעים לצפות בטיסה על גבי המכשיר האישי שלהם – סמארטפון וטאבלט – בבחירת הסרטים והתוכניות בזמן המתאים להם.

אל על הינה חברת התעופה הראשונה אשר תפעיל את המערכת בטיסות מישראל לאירופה ומאירופה לישראל. המערכת תותקן בעשרה מטוסי 737 ושני מטוסי 767. התקנת המערכת צפויה להתבצע במשך השנה.

2 Comments

  1. יפה
    3 במרץ 2014 @ 4:20

    משרד החינוך ממליץ להמנע מחוות אינטרנט אלחוטי שבהם עשרות מכשירים פוליטים קרינה במקביל במקום צפוף וקטן. תעשו את החשבון בעצמכם לגבי כמות הקרינה בתוך המטוס שהוא אינו אלא קופסאת פח שכולאת את הקרינה כשמאות מכשירים פרטיים מייצרים קרינה יחד עם תשתית הרשת של אל על.

  2. דותן
    2 במרץ 2014 @ 13:38

    מעניין…

    האם זה יהיה שירות פרימיום בתשלום, או חופשי לכלל הנוסעים?

    והאם השירות הזה ילווה בהוספת חיבורים להטענת USB (כבר קיים במטוסים חדשים), או שהמשתמשים יכלו את הסוללות של המכשירים שלהם אחרי שעה-שעתיים של גלישה?

    בהחלט בשורה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן