Skip to content

יותר חשוב לשנות מבפנים – משפט הלוזרים הנצחי של הפוליטיקה

מנהיג שלא שולט בעם שלו באופן דמוקרטי, עשייתי ושקוף, זה מנהיג מפוחד, נוירוטי, חלש ומסוכן, שמחוקק חוקים אנטי דמוקרטיים בשביל שהעם לא יוכל להתמרד נגדו. ובצד השני לא קם ולו מנהיג אחד שישבור את הכלים באמת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודש מאי 2012, ח"כ דחוי ומיותר אחד בשם שאול מופז הוביל את האופוזיציה עם רוח גבית של 30+ מנדטים בסקרים, רוח המפקד בכנפיו ושוויון בנטל היה הכור הגרעיני שהפעיל את הבוחר. בלילה בהיר אחד, ללא עננים אבל אפל פוליטית, עשה יד אחת עם ביבי, וברגע עלות השחר מופז איבד את המנהיגות לעולמי עד. ביבי עשה לו תרגיל, רק שאני לא בטוח שזה היה ביבי ולא ליברמן. התרגיל המבריק הזה הוכיח שאין מנהיג מול ביבי, והוא ניצח את הבחירות. עדיין אין מנהיג רשמי מול ביבי, אולי רק כמה שיושבים על הגדר. אני מחכה לדיסקין. לא יבוא, נחכה עד אשר נראה מישהו אופציונלי אחר.

לא מנהיג וגם לא סחבק. נתניהו (צילם ארכיון: ציפי מנשה)

הסיפור "הנורא" של שלושת החוקים הכבדים שיעברו השבוע אינו בקואליציה, כי שם אין אמון, מעולם לא היה וכרגיל לעולם לא יהיה. אז הם חתמו על מסמך הבנות פנימי, פאקינג בולשיט. פוליטיקה רגילה. האופוזיציה צורחת לחינם במקום לקום ולעשות מעשה. וזה בוז'י, מנהיג האופוזיציה. הסיפור של שבוע כזה הוא בו ובחוסר מנהיגותו, כי רק לו היכולת לשנות משהו עכשיו. הבטיח שהוא ישבור את הכלים ודברים כמו שהאופוזיציה תעשה, לא נראו מעולם.

בוז'י קם לו בבוקר והחליט שהוא יותר לא עושה את קולות החתולה, בת הדודה של החתולה מרידור. בוז'י מנהיג, תגידו שוב. מנהיגות לוקחים, בוז'י. מזהים הזדמנויות ויודעים להוביל. מנהיגות מוכיחים בהקרבה אישית. מנהיגות מקבלים מהעם לא מהכנסת. בוז'י, לו היית מנהיג ולא רק מתיימר להיות כזה, היית מתפטר יחד עם כל האופוזיציה, ומוכיח מנהיגות שהעם כל כך מחפש. היו לך 40 מנדטים כבר היום בבוקר. היית מבדל עצמך מול כל העולם. כבר כתבתי לך את זה פעמיים או יותר, כתבתי גם לשלי שהייתה האין מנהיגה לפניך. בוז'י הוא לא הילד שצועק לכולם הנה צונאמי ומציל את היום. הוא זה שנשכב על החוף ועושה סלפי על הצונאמי ברקע. אתם ח"כים מצוינים. וזהו. אין מנהיגות בעם כי המשכורת חשובה יותר. במיוחד חשובים יותר מנעמי השלטון וטיסת צ'ופר לפולין.

herz
מה שווה המנהיגות שלו? ח"כ הרצוג (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

האמת, אין גם מנהיג בימין. ביבי הרי זכה בקושי ב-20 מנדטים בבחירות האחרונות. ליברמן הוכיח בחמשת השנים האחרונות, בצורה מעוררת רחמים והשתאות, שהוא לא נשכב על הגדר בשביל הבוחרים שלו, לא נלחם בשביל העקרונות שלו בגיוס, דיור, יוקר המחייה, חיים אזרחיים ועוד קשקושים של מסיבות עיתונאים. ציפורה לבני הייתה הכי קרובה עם האין כניעה לחרדים בשנת 2009 (היא נכנעה לגמרי, אל תחשבו אחרת; ביבי שילם יותר ועובדיה יוסף ז"ל לא ממנה אשה לתפקיד גדול ממנו). ציפי הוכיחה את אין-אונה המנהיגותי באופוזיציה, ונכשלה, גם בבחירות האחרונות היא נכשלה כשזחלה ראשונה ללשכת ביבי. היא גם הראשונה שתעוף מהכנסת בגלל חוק המשילות שהיא תצביע עליו, עונש אירוני ראוי. אני דווקא זוכר את החרדים מתפטרים מממשלת ברק לאחר המשחן שנסע בשבת.

לכל הפסאודו מנהיגים בעיני הסקרים והמראה במשרד שלהם יש משפט אחד מנצח, כזה שסותם פיות לכל המלעיזים. סליחה, סותם את האף מצחנת הריח שלו. זה משפט מיוחד לח"כים חסרי חוט השדרה, הנהנתנים, השבעים והעשירים כמו בוז'י, שמעולם לא היו מחוברים לעם או למעמד הביניים המתפגר. והמשפט הזה אומר כך: "לא מתפטר כי יותר חשוב לשנות מבפנים". הבוחר המצוי שומע את זה ככה: "הנה אצבע משולשת לעקרונות שלי, אל תתעסק לי עם המשכורת והתנאים בכנסת".

אביגדור ליברמן (צילם: דן בר-דוב)
כוחני ובוטה, ובעיקר בוגד בבוחריו. ליברמן (צילם ארכיון: דן בר-דוב)

אז השבוע, היום, מחר, מחרתיים, נלמד כמה חוקים בסיסיים מאוד בהנהגה. הראשון, מנהיג שלא שולט בעם שלו באופן דמוקרטי, עשייתי ושקוף, זה מנהיג מפוחד, נוירוטי, חלש ומסוכן, שמחוקק חוקים אנטי דמוקרטיים בשביל שהעם לא יוכל להתמרד נגדו. הפרקודס שנעלם מעיני כל המראיינים החשובים בעם הוא איך ייתכן שמעבירים ברוב גדול חוקים של הקואליציה למען חיזוק המשילות, שהרי אם יש בעיה משילותית, איך מעבירים חוק ברוב גדול? אז זהו, שהפחד לא רק בעיני המנהיג הנפסד נתניהו, הפחד קיים אצל השותפים שלו, אלו שמרמים את הבוחר, עושקים אותו, פועלים במרתפים האפלים של הפוליטיקה הישנה. גם הם מפחדים. מאוד מפחדים, והם לא קושרים בין חוסר תוצאות הפעילות שלהם לפחד המוצדק מהיעלמותן מהמפה המפלגתית. זה החוק השני בהנהגה, תזהרו ממנהיגים מפוחדים.

בחוק המשילות שיצר פוטין למען ליברמן, יש סעיף מיוחד שצריך לתת לו דגש מעבר לסטטוסים. זה סעיף שאומר כי הפלת ממשלה באי אמון יכולה להתבצע רק אם יש הסכמה למחליף אחר לראש הממשלה. היבחר לו התלוי את התליין? נראה לכם שיהיה אי פעם ראש ממשלה שיבחר את המחליף שלו עבור אי אמון בו עצמו!? זה הסעיף שמבטל את האופוזיציה במדינת ישראל. היא מתה היום מוות ברוטלי ומהיר, כתוצאה מניסוי כלים של הקואליציה מול האופוזיציה. כמו רכבת משא במהירות 200 קמ"ש מתחרה ראש בראש עם ריקשה. ובוז'י הוא זה שנוהג בריקשה. הסעיף הזה קובר את כל המערכת הדמוקרטית של מדינת ישראל, ומעתה איננו עוד מדינה דמוקרטית כי אם דיקטטורית משיחית הזויה. הבכיר שמכר את בוחריו ונתן לזה יד, הסבר וסטטוס הוא כמובן יהיר לפיד, למקרה שלא הדגשתי מספיק. ראש וראשון של החילונים (על פי הגדרתו בלבד, אני לא יודע מה הוא באמת), מר שר האוצר אוכל השרצים והספייר ריבס, נוסע בשבת, משרת שירות עיקש בעיתון המחנה וחי למען הקהל של כוורת (כולם מצביעי יש עתיד, כך אמר), הוא זה שמכר אתכם בשביל הכיסא שלו. אין עקרונות, יש בוחר מטומטם.

שר האוצר יאיר לפיד. נגד מינויים פוליטיים (צילמה: טלי קורל)
מנהיג? מה זה בדיוק? לפיד (צילם ארכיון: טלי קורל)

למען הסר ספק, אני לגמרי בעד שינוי במבנה בית המחוקקים שלנו והיעלמותן של סיעות קטנות מדי או מתמודדים בבחירות חסרי כל סיכוי. מצחיק הוא שגם האופוזיציה בעד החוק הזה והצביעה בעדו כשהיה לה נוח. אפילו אם האופוזיציה רצתה לחסום מפלגות קיקיוניות כמו עלה ירוק ושאר כאלו שנחשבו כגנבו להם קולות, ולא להתנקם בערבים בעולץ הימני האידיוטי, הסיבה לא רלוונטית לחלוטין כי התוצאה הסופית זהה. טוענים כי סיעות קטנות סוחטות ממשלות, עובדה שהגיעה לדרגת אמנות בידי ש"ס, אבל ממש עכשיו מוכח כל יום כי הגודל לא משנה לסחיטה. בכל מקרה, היסטורית – מעולם לא נסחטה ממשלה בידי מפלגה של 2-3 קולות, אז אל תאמינו לשקרים. ריבוי מפלגות גורם לקואליציה בלתי יציבה עקב חוסר במכנה משותף ומריבות בלתי פוסקות, אבל יש גם אחרים שטוענים אחרת. האם זה נכון? כל תחושה עשויה להיות נכונה. אין הוכחות.  מחקרים שונים עשויים לומר לכם כי במדינות אחרות בעולם יש או אין אחוזי חסימה וזה נכון או לא לישראל, אבל הפוליטיקה שלנו היא ייחודית ופוליטיקה היא תרבות. לא כל מה שעובד במדינות אחרות יכול ונכון לו לעבוד גם כאן. הפתרון לדעתי, עליו כבר הצבעתי בעבר, נמצא בשינוי מבנה הבחירות לכנסת ומבנה הכנסת. חצי מהח"כים יבחר בבחירות אזוריות ישירות והחצי השני ברשימות מפלגתיות. אז נראה את אותם עלובים מחפשים מי באמת עומד מאחוריהם בבחירות.

חוק הגיוס הוא פארסה מטופשת כי ממילא אין לו קיום. עדיין אף אחד מליברמן לפיד-בנט לא מסביר למה רק 5% חרדים אמורים להתגייס, בקושי 2000 הסדרניקים עושים חצי שירות ולמה החוק הזה מזמבר בחוזקה את החילונים. חוק גיוס אנטי חילוני. וממילא כל ממשלה אחרת תפרק אותו מחדש.

חוק משאל העם הוא חוק מצוין, כל עוד מחליטים אילו נושאים הם משאל העם ומי מחליט בדיוק מהו ראוי למשאל עם. אם כבר שואלים את העם, אז נשאל אותו לאלף נושאים ואפשר להתחיל במקביל למסירת שטחים תמורת שלום, גם עם "האם את/ה מוכן להמשיך את המימון להתנחלויות בכספי המיסים?". זה גם אחלה משאל עם. אפשר להמשיך עם חוק הגיוס החילונים, ועליית המע"מ, והארנונה, והתקציבים למערכת הביטחון.

לצערי, אף אחד לא שואל, לא ממש מתעניין. כמעט כולם עסוקים באני העצמי שלהם בתוך הכנסת. בעוד עשר שנים הבלופים הביטחוניים ייעלמו מסדר היום ויידחקו לתחתית הרשימה, ואז סתיו שפיר כנראה תהיה אחת המנהיגות אם לא ה-מנהיגה של ישראל. עד אז, בוז'י, לעולם לא תהיה מנהיג, אין לך את היכולת הזו. במעשיך הבטלים וחסרי ההקרבה האישית הנדרשת (תוותר על הכסא ומנעמי החיים הפרלמנטריים) אתה ממליך עלינו את ביבי ובנט לקדנציות נוספות.

1 Comment

  1. גידי
    12 במרץ 2014 @ 15:00

    זיו מסביר כמה הקואליציה וביבי חזקים ומאידך השמאל בוזי ושו"ת דרדלה, בא לי לבכות יחד איתו על מצב המדינה…! כמה אני נהנה לצחוק ולקרוא את זיו, הפעם הוא אומר לנו שהוא ממתין למנהיג כמו סתיו שפיר או דיסקין … וואלה נפלתי לריצפה!!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן