Skip to content

עובדי משרד החוץ: העולם מתעלם מספינת הנשק בשל העיצומים

"ההתעלמות של הקהילה הבינלאומית מתפיסת הספינה הזאת היא עדות נוספת לעידן הצביעות שבו אנו חיים. לכל היותר שמעתי גינויים בודדים ורפים מהם מול המשלוח הרצחני הזה", אמר נתניהו במסיבת העיתונאים ליד ספינת הנשק. בוועד עובדי משרד החוץ מגיבים: "בכל משרדי החוץ בעולם לא שמעו כלל על האירוע שמסעיר את ישראל. כך גם בפרלמנטים ובתקשורת הזרה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ראש הממשלה זיהה נכון שהעולם מתעלם לחלוטין מספינת הנשק, אבל מפספס את הסיבה". כך אומרים בוועד עובדי משרד החוץ, בתגובה לדברי נתניהו במסיבת העיתונאים, ליד ספינת הנשק באילת – שם התקומם על אדישותו וצביעותו של העולם.

נתניהו אמר בנאומו, בין השאר: "ההתעלמות של הקהילה הבינלאומית מתפיסת הספינה הזאת היא עדות נוספת לעידן הצביעות שבו אנו חיים. לכל היותר שמעתי גינויים בודדים ורפים מהם מול המשלוח הרצחני הזה". אולם בוועד עובדי משרד החוץ אומרים בתגובה: "בכל משרדי החוץ בעולם לא שמעו כלל על האירוע שמסעיר את ישראל. כך גם בפרלמנטים, בתקשורת הזרה, אצל מקבלי החלטות ובציבור הכללי ברחבי העולם.

מסיבת העיתונאים ליד הספינה באילת. מדוע העולם לא מתייחס? (צילום: חיים צח/לע"מ)
מסיבת העיתונאים ליד הספינה באילת. מדוע העולם לא מתייחס? (צילום: חיים צח/לע"מ)

"הסיבה לכך היא שמשרד החוץ נמצא מזה שבוע בעיצומים ואיש מהדיפלומטים הישראלים אינו יכול לפעול בזירה הבינלאומית שנותרה חשופה. לכן הצגת הנשק באילת הגיעה אך ורק לציבור בישראל ואיש ממקבלי ההחלטות בעולם לא נחשף אליה, למרות ההצלחה המבצעית.

"מאז תפיסת הספינה בשבוע שעבר התריעו עובדי משרד החוץ כי יעדי המבצע לא יושגו בלי הפעילות הדיפלומטית וההסברתית הענפה בחו"ל, שעליה אחראי משרד החוץ", אומרים בוועד עובדי משרד החוץ. "ביקשנו התערבות של הדרג המדיני כדי להחזיר את משרד החוץ לעבודה תקינה. היום התברר שוב כי חומת האטימות של האוצר פוגעת קשות בביטחון מדינת ישראל. אנו קוראים לראש הממשלה נתניהו להתערב לאלתר ולהוביל לפתרון שימנע את קריסת שירות החוץ".

ועד עובדי משרד החוץ כינס היום את העובדים כדי לעדכן אותם במתרחש. באסיפה הסוערת עלתה דרישה חריפה מהעובדים להחריף את העיצומים עד כדי השבתה מוחלטת של משרד החוץ. העובדים מתחו ביקורת חריפה על ההצעה המזלזלת שהניחו נציגי האוצר בפני המגשר בהליך וטענו שהונחה בשל רצון משרד האוצר להכשיל את הגישור ולשבור את העובדים.

ועד העובדים טען כי אמש כינס סגן שר האוצר ישיבה לילית בהשתתפות הממונה על השכר, קובי אמסלם, בה לא דנו במציאת פתרונות לסכסוך העבודה ובמניעת קריסתו של שירות החוץ, אלא ברעיונות כיצד לשבור את העובדים ולהחריף את המצב הנוכחי. ועד העובדים חידד את ההנחיות שניתנו בשבוע שעבר בנוגע לעיצומים, וכן הוחלט לנתק כל קשר עבודה עם מנכ"ל המשרד, ניסים בן שטרית, שניסה – לדברי הוועד – לשבור את העיצומים החוקיים בהם נוקטים העובדים בתואנות שווא.

בשל העיצומים, הופסקו בשבוע שעבר כל השירותים הקונסולריים, לא מטופלים ביקורים רשמיים בארץ ובחו"ל, לרבות ביקורי נשיא, רה"מ, שרים וחברי כנסת בחו"ל, לא מונפקים דרכונים דיפלומטיים, הופסק הטיפול בקליטת מינויים פוליטיים, הופסק לחלוטין הקשר עם ארגונים בינלאומיים וכן הופסק הטיפול בהסכמים כלכליים ובקידום סחר.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג: "נתניהו מלין על כך שהעולם אינו חשוף לפעילות המוצלחת של חיל הים. אם שר החוץ שלך ואתה הייתם משקיעים בכך שעובדי משרד החוץ שובתים כבר שבוע אז העולם אולי היה יודע מה קורה עם האונייה. זה רק סימפטום לכך שאם הם היו משקיעים טיפה מהאנרגיות שהם משקיעים השבוע, ליוקר המחייה ולהורדת מחירי הדיור היינו במקום אחר מבחינת חברתית וכלכלית אבל סדר העדיפויות של ראש הממשלה הוא מעוות".

2 Comments

  1. דני
    11 במרץ 2014 @ 5:48

    מדינה מטומטמת
    לא ברור למה נערי האוצר עושים הכל נגד גוף חשוב וקטן יחסית כמו משרד החוץ
    במקום לסייע האוצר מזיק
    ואיפה לפיד בעניין

  2. פופאי המלח
    11 במרץ 2014 @ 5:29

    חבל שמשאירים את ההסברה בידי הצבא שמייצר תעמולה. צהל ביצע מבצע יפה וחשוב אבל לא ניתן לקצור ממנו את הפירות התדמיתיים. זה לא תפקיד הצבא. חבל גם שמתעלמים מכך שמי שבאמת יכול היה לתת את הזוית הנכונה לאירוע הזה, להכניס מאמרים לעיתונות הבינלאומית, לתדרך עיתונאים מובילים וכו' וליצור תמונה תקשורתית מבלי ליצור אוירת תעמולה הם אנשי משרד החוץ – אבל אלו נלחמים עכשיו על הלחם שלהם.
    ואת נזקי אי ההתייחסות לדיפלומטים נרגיש כולנו היטב בעוד 5, 10 שנים, כשלא ישאר במשרד שום דור צעיר שישא את העול על כתפיו (משום מה כולם חושבים שהם האיש השמן)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן