Skip to content

הנשיא פרס שוחח עם מלך ירדן והביע תנחומיו על מות השופט

"ישראל מייחסת חשיבות רבה ליחסים עם ירדן ולהסכם השלום בין שתי המדינות", אמר הנשיא פרס. "המלך עבדאללה ה-2 הוא מנהיג בעל חזון, ותחת הנהגתו ירדן המהווה תפקיד מרכזי בקידום השלום". שר הביטחון שיגר בימים האחרונים מכתב לממשלת ירדן, והביע צער עמוק על האירוע בגשר אלנבי. בימים הקרובים צפויים נציגי צה"ל להציג את ממצאי התחקיר לנציגי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, שוחח היום עם מלך ירדן עבדאללה השני והביע תנחומים לעם הירדני על מותו של השופט ראיד זעיתר.

בהצהרה מיוחדת שנשא הנשיא לערוצים הבינלאומיים ולסוכנויות הידיעות אמר הנשיא: "בשם מדינת ישראל אני מבקש להביע את תנחומיי העמוקים לעם הירדני, על מותו של השופט ראיד זעיתר בגשר המלך חוסיין, ב-10 במרץ 2014. כנשיא מדינת ישראל אני מבקש לשלוח גם את הבעת הצער העמוקה למשפחתו של השופט.

תנחומים למלך עבדאללה. (צילום: ויקימדיה)
תנחומים למלך עבדאללה. (צילום: ויקימדיה)

"מוקדם יותר היום, קיימתי שיחה חשובה עם מלך ירדן, עבדאללה ה-2, וביטאתי בפניו את הצער העמוק  על מותו של השופט", אמר הנשיא פרס. "בשיחתנו דנו בחשיבות השגת השלום בין ישראל ולפלסטינים, שלום אשר מבוסס על עקרון של שתי מדינות לשני עמים. כמו כן, דנו בדחיפות להביא סוף לשפיכות הדמים במזרח התיכון ולקידום יציבות שגשוג ורווחה עבור כל אזרחי האזור. תקוותה הגדולה של ישראל נשארה שלום ושיתוף פעולה עם שכנינו.

"ישראל מייחסת חשיבות רבה ליחסים עם ירדן, ולהסכם השלום בין שתי המדינות", אמר הנשיא פרס. "המלך עבדאללה ה-2 הוא מנהיג בעל חזון, ותחת הנהגתו ירדן המהווה תפקיד מרכזי בקידום השלום והיציבות במזרח התיכון".

בסיום דבריו הודיע נשיא המדינה כי ישראל הסכימה לבקשת הירדנים להקים צוות משותף לישראל וירדן להשלמת החקירה, אשר עבודתו החלה.

מלשכת שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נמסר הערב כי השר יעלון שיגר בימים האחרונים מכתב לממשלת ירדן, והביע צער עמוק על האירוע בגשר אלנבי בו נהרג אזרח ירדני. בימים הקרובים צפויים נציגי צה"ל להציג את ממצאי התחקיר שבוצע לנציגי צבא ירדן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן