Skip to content

יעלון: מי שינסה לפגוע בנו – דמו בראשו

שר הביטחון נוטל אחריות על הפצצות חיל האוויר הלילה בסוריה ומזהיר: "אנו רואים במשטר אסד אחראי למתרחש משטחו - ואם ימשיך לשתף פעולה עם גורמי טרור החותרים לפגוע במדינת ישראל נוסיף לגבות ממנו מחיר כבד, באופן שיגרום לו להתחרט על מעשיו". גם נתניהו מזהיר את הסורים: "אנחנו פוגעים במי שפוגעים בנו". ארה"ב במתקפה אישית על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, לוקח אחריות מפורשת על תקיפת מטוסי חיל האוויר, הלילה בסוריה ומזהיר: "מי שינסה לפגוע בנו – דמו בראשו".

בהודעה שפרסם הבוקר אומר שר הביטחון: "הלילה תקפו כלי טיס של חיל האוויר מספר מטרות של גורמי צבא וביטחון סוריים, אשר אפשרו וסייעו לפעולת הטרור אתמול, בה הופעל מטען נגד כוח צה"ל שסייר בתוך שטח ישראל ופגע בארבעה לוחמי צנחנים.

משה (בוגי) יעלון: "משטר אסד אחראי" (צילום ארכיון: אילן בסון, משרד הביטחון)
יעלון: "משטר אסד אחראי" (צילום ארכיון: אילן בסון, משרד הביטחון)

"לא נסבול כל הפרה של הריבונות שלנו ופגיעה בחיילינו ואזרחינו, ונגיב בנחישות ובעוצמה כלפי כל מי שיפעל נגדנו, בכל עת ובכל מקום, כפי שעשינו זאת הלילה. מי שינסה לפגוע בנו – דמו בראשו. אנו גם רואים במשטר אסד אחראי למתרחש משטחו – ואם ימשיך לשתף פעולה עם גורמי טרור החותרים לפגוע במדינת ישראל נוסיף לגבות ממנו מחיר כבד, באופן שיגרום לו להתחרט על מעשיו. נמשיך לפעול באחריות ובשיקול דעת כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל. אני מבקש לשלוח איחולי החלמה מהירה לפצועי התקרית אתמול".

נתניהו: "אנו פוגעים באלה שפוגעים בנו"

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הזהיר בפתח ישיבת הממשלה היום, את סוריה: "צה"ל תקף הלילה מטרות בשטח סוריה", אמר. "אלו מטרות של גורמים סורים שלא רק אפשרו, אלא גם שיתפו פעולה עם ההתקפות על כוחותינו. המדיניות שלנו היא מאוד ברורה: אנחנו פוגעים באלה שפוגעים בנו. אנחנו גם מסכלים כמיטב יכולתנו העברת אמצעי לחימה בים, באוויר וביבשה, והפעילות הזאת תימשך.

"בסך הכל הדבר הזה הביא לכך שבשנה האחרונה, ובכלל בחמש השנים האחרונות, רמת הטרור הייתה נמוכה. בשנה האחרונה היא הייתה הנמוכה ביותר בעשור האחרון, גם בקורבנות בנפש, גם בשיגור טילים ורקטות. מעת לעת אנחנו נדרשים לעשות פעולות תקיפות, כפי שאנחנו עושים עכשיו, כדי שהשקט הזה יימשך. והמדיניות התקיפה הזאת היא שאחראית לכך שביטחון ישראל נשמר, ביטחונם של אזרחי ישראל נשמר, וישראל יחסית לכל המזרח התיכון, שעובר את הטלטלה הכבירה הזאת שנמשכת ביתר שאת, היא המקום היציב והבטוח ביותר בכל האזור הזה".

מסתבך שוב עם ממשל אובמה

בתוך כך מפרסם הבוקר עיתון "הארץ" כי הממשל האמריקאי תקף אמש, באופן אישי ובחריפות חסרת תקדים, את שר הביטחון משה יעלון, שאמר כי ארצות הברית "משדרת חולשה" בזירות שונות בעולם. בממשל מאשימים את יעלון בחבלה מכוונת ביחסים בינה לבין ישראל ומתקוממים בעיקר נוכח הביקורת שמתח יעלון על ההתנהלות האמריקאית בעניין המשבר באוקראינה ועל כך שהביע חוסר הערכה כלפי הסיוע הביטחוני לישראל.

"חטף" שוב מהממשל האמריקני. משה (בוגי) יעלון (צילום ארכיון: דן בר דוב)
"חטף" שוב מהממשל האמריקני. משה (בוגי) יעלון (צילום ארכיון: דן בר דוב)

"נדהמנו מהערות שר הביטחון, המטילות ספק במחויבותו ליחסי ישראל ארצות הברית", אמר פקיד בכיר בממשל. "מדובר בדפוס מטריד, שבו שר הביטחון מביע זלזול בממשל האמריקאי ומעליב את פקידיו הבכירים ביותר. לאור המחויבות חסרת התקדים של הממשל הזה לביטחונה של ישראל, אנו תמהים מדוע שר הביטחון נראה נחוש לחתור תחת יחסים אלה".

אין זו הפעם הראשונה שיעלון מסתבך עם הממשל האמריקני. בינואר, האשים יעלון את שר החוץ ג'ון קרי ב"משיחיות אובססיבית". יעלון פרסם אז הודעת התנצלות על השתלחותו בקרי, שנוסחה עם ראש הממשלה נתניהו, ובה הבהיר כי "ישראל וארצות הברית שותפות למאמץ לקידום המשא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים בהובלת מזכיר המדינה קרי. אנחנו מעריכים את מאמציו הרבים של מזכיר המדינה למטרה זו".

בדברים שאמר באוניברסיטת ת"א ואשר צוטטו ב"הארץ", מתח שר הביטחון ביקורת חריפה על התנהלות הממשל האמריקאי בסוגיה האיראנית ואף רמז שנשיא ארה"ב ברק אובמה מעדיף לגלגל את תפוח האדמה הלוהט למי שיחליף אותו בבית הלבן. "אנשים יודעים שאיראן מרמה", אמר יעלון. "אבל אנשי מערב שבעים מעדיפים לדחות את העימות. אם אפשר לשנה הבאה, או לקדנציה שאחריי, אבל בסוף זה מתפוצץ".

יעלון התייחס למערכת היחסים המדינית־ביטחונית בין ישראל לארצות הברית וטען כי "צריך לראות את הסיוע הצבאי האמריקאי לישראל בפרופורציה". לדבריו, "לא מדובר בטובה אמריקאית, אלא באינטרס", וישראל לא רק מקבלת דברים מארצות הברית, אלא גם נותנת לאמריקאים. "הם מקבלים מאתנו מודיעין איכותי וטכנולוגיה", אמר. "כיפת ברזל אנחנו המצאנו. הכנפיים של המטוס החמקן ה-F35 אנחנו המצאנו. את החץ אנחנו המצאנו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מיהר להגיב על דברי יעלון ועל הביקורת מארה"ב, בנאומו בכנסת. "ארה"ב הייתה ונשארה בעלת הברית הגדולה שלנו", אמר נתניהו. "אנחנו מעריכים גם את השיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני שהוא  ברמות גבוהות מאוד, כולל במקרה של אניית הנשק האיראני. ואני מעריך גם את הניסיון של ארה"ב לסייע לנו לקדם את התהליך המדיני".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן