Skip to content

עובדי משרד החוץ תלו דגל שחור והקיפו את המשרד בכרזות שחורות

יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, יאיר פרומר, האשים: "משרד האוצר מוביל את ישראל לבידוד מדיני. פקידי האוצר הם אנשים חסרי אחריות שאין להם שמץ של עניין בביטחון לאומי. הם לא סופרים את אזרחי ישראל וצוחקים לכולנו בפרצוף. משרד האוצר הורג את יחסי החוץ של ישראל ומחסל במו ידיו את הכלכלה הישראלית, את הביטחון ואת העתיד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד החוץ מתעטף בשחורים: עובדי המשרד החליפו את דגל המשרד בדגל מאבק שחור ועטפו את המשרד בשלטי מחאה שחורים. זאת, במסגרת עצרת מחאה שקיימו במשרד.

עצרת המחאה. (צילום: עובדי משרד החוץ)
עצרת המחאה. (צילום: עובדי משרד החוץ)

העובדים החליפו את דגל משרד החוץ המתנוסס מעל הבניין בדגל מחאה שחור, ותלו שלטי מחאה שחורים על בניין המשרד. על שלטי המחאה שנתלו על בניין משרד החוץ נכתב: "האוצר מחסל את משרד החוץ", "דיפלומטיה אינה משחק לנערי האוצר", "הקרב על הבית מתחיל בחוץ", "משרד החוץ – קו החזית של ישראל", "פגיעה בשירות החוץ= פגיעה בביטחון ישראל".

"דיפלומטיה אינה משחק לנערי האוצר". (צילום: עובדי משרד החוץ)
"דיפלומטיה אינה משחק לנערי האוצר". (צילום: עובדי משרד החוץ)

יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, יאיר פרומר, האשים את פקידי האוצר בחבלה ביחסי החוץ של ישראל ובעבודתם של הדיפלומטים הישראלים בעולם: "משרד האוצר מוביל את ישראל לבידוד מדיני. פקידי האוצר הם אנשים חסרי אחריות שאין להם שמץ של עניין בביטחון לאומי. הם לא סופרים את אזרחי ישראל וצוחקים לכולנו בפרצוף. משרד האוצר הורג את יחסי החוץ של ישראל ומחסל במו ידיו את הכלכלה הישראלית, את הביטחון ואת העתיד של כולנו."

כרזות שחורות על בנין משרד החוץ (צילום: עובדי משרד החוץ)
כרזות שחורות על בנין משרד החוץ (צילום: עובדי משרד החוץ)

עובדי משרד החוץ פתחו בעיצומים לפני 15 ימים, בשל התנהלות פקידי האוצר, שהכשילו, לטענתם,  באופן מכוון ומניפולטיבי את הניסיונות להוביל לפתרונות שימנעו את קריסת הדיפלומטיה הישראלית. בשל העיצומים, נותק הקשר של ישראל עם הארגונים הבינלאומיים, עם מקבלי ההחלטות והגורמים המשפיעים במדינות העולם. במסגרת העיצומים אין פעילות הסברה ודוברות בתקשורת הזרה, לא מונפקים דרכונים ואישורים קונסולריים, לא מטופלים – ומבוטלים בפועל – ביקורים ממלכתיים בארץ ובחו"ל, לא ניתנים אישורים לייצוא ביטחוני ואין חתימה על מסמכים הנדרשים לביצוע עסקאות בינלאומיות המניבות רווח רב לכלכלה ולמשק.

עד כה, מוערכת הפגיעה הישירה בכלכלה הישראלית, לדברי עובדי המשרד, בעשרות מיליוני דולרים. "פקידי האוצר מובילים לבידוד בינלאומי של ישראל בכל החזיתות", הם אומרים. "מעל הפגיעה של משרד האוצר באינטרסים החיוניים של מדינת ישראל, מתנוסס דגל שחור שצריך להדאיג את כולנו. האנרגיה החבלנית שמשקיעים באוצר בהרס יחסי החוץ של ישראל עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים. אנחנו קוראים לשר האוצר להתעורר ולהתערב במשבר מייד, לפני שיהיה מאוחר מדי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן